Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10D..hebbes...nu de objectieven nog

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 10D..hebbes...nu de objectieven nog

RUILEN !!!
    Het is niet aangewezen om te begonnen prutsen aan objectieven.
    Vroeg of laat krijg je er toch problemen mee.

Het voorgestelde alternatief is een goei lenske.
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E7RNN Bekijk bericht
      Beste Telekees, all,

Ook ik ben net in het bezit van een gebruikte Canon 10D... en in mijn "onschuld" heb ik een Canon EF-S 18-55 IS lens gekocht. Nu blijkt deze niet te passen ;-( .... maar ik kwam een handleiding tegen hoe de lens is aan te passen zie: http://www.bobatkins.com/photography...s/efs-10d.html. Echter gaat het over de niet "IS" versies van de lens.

Op http://www.devilgas.com/photo/efs_su...fs_surgery.asp staat "First, and foremost, the following butchery is done to the cheap, plastic 18-55mm kit lens, not the more expensive image stabilised (IS) version. I'm reliably infomed that the IS version has extra electronics - presumably the IS itself - mounted within the plastic that gets chopped off."

Kortom de vraag is: heeft iemand ervaring met het aanpassen van de IS versie van de Canon EF-S 18-55 voor een 10D body?

Alternatief is de lens omruilen voor een Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC (die als ik het goed gelezen heb wel past).... wat is jullie advies?

Alvast bedankt !!!
      Allemaal onzin, de 18-55 IS kan ook gewoon gemodificeerd worden, ik gebruik er al een half jaartje 1 op mijn 10D.
      Laat die Sigma links liggen, is geen partij voor cde 18-55 IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
        RUILEN !!!
        Het is niet aangewezen om te begonnen prutsen aan objectieven.
        Vroeg of laat krijg je er toch problemen mee.

Het voorgestelde alternatief is een goei lenske.
        Niks ruilen, gewoon modificeren.
        Wat moet je voor problemen krijgen van een randje plastiek dat er niet is?
        Weg met die bangmakerij...
        Het voorgestelde alternatief is een prutsding, de canon 18-55 IS loopt daar rondjes om.

Comment

Ik ga hier geen vrienden mee maken denk ik, maar wat een gepruts toch om die EF-S lenzen aan te passen voor een toestel waar ze niet voor geschikt zijn. Ik zou dit nog kunnen begrijpen indien enkel het allernieuwste XXD model de gecombineerde lensmount (EF + EF-S) had, vanwege budgetaire redenen, maar kom aan, vanaf de 20D kan je beide lenzen gebruiken.

Je riskeert een hoop miserie als je niet handig bent en loopt het risico lenzen te beschadigen die mechanisch in orde zijn. Ik vraag me af wat dan de goedkoopste tactiek is. Even een modelletje hoger zoeken, wat je na een tijdje volgens mij toch doet, of gewoon bij EF lenzen blijven tot je die andere body aanschaft. Een 18-55 IS verneuken kost een pak meer dan een 20-30-ja zelfs 40D aan te kopen.

My 2 cents, take em for what they are worth to you...
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
            Ik ga hier geen vrienden mee maken denk ik, maar wat een gepruts toch om die EF-S lenzen aan te passen voor een toestel waar ze niet voor geschikt zijn. Ik zou dit nog kunnen begrijpen indien enkel het allernieuwste XXD model de gecombineerde lensmount (EF + EF-S) had, vanwege budgetaire redenen, maar kom aan, vanaf de 20D kan je beide lenzen gebruiken.

D
            Wat is nou het probleem als je toevallig nog over een goedwerkende 10D beschikt en die wil inzetten?
            Ik gebruik hem voor mijn werk en daarvoor is een 18-55 IS zeer geschikt, want de onderwerpen (technische dingen) bewegen niet en het licht is vaak matig.
            Een statief meeslepen is waar ik mij beweeg meestal geen optie.
            Het modificeren is in een kwartiertje gepiept.

Als je angst hebt om de zaag erin te zetten, doe het niet.

Met de 10D en 18-55 IS kan je geweldige foto's maken.

Angsthazerij brengt de vraagsteller niet verder, ik wel.
            Last edited by Keeskanon; 17 april 2009, 22:18.

Comment

Als je niet wilt prutsen aan een efs lens, dan is de 19-35mm van cosina/voigtlander een prima alternatief. Tweedehandsprijs ligt tussen de 30 en 50 euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leetje Bekijk bericht
                Als je niet wilt prutsen aan een efs lens, dan is de 19-35mm van cosina/voigtlander een prima alternatief. Tweedehandsprijs ligt tussen de 30 en 50 euro.
                Die heb ik ook op mijn 10D gebruikt.
                Een optisch heel aardig lensje, maar 35 mm is wel heel kort > geen enkele vorm van tele.
                Het leuke daarvan is dat het een ultragroothoek fullframe lens is.

De 18-55 IS bevalt me beter.

Comment

Working...
                X