Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

complete beginner: aankoop lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: complete beginner: aankoop lenzen

heb onlangs een tweedehands D50 (ca.200€) camera met 18-70mm lens (125€) gekocht...
    vermits ze ook wel betere foto's wil nemen... ik heb trouwens alle mogelijke lensen liggen, 50mm, 85mm, 70-200, 70-300, etc... en toch komt bij haar de 18-70mm nooit van haar toestel... dus, ga gerust voor de 18-55mm... en zie later wel...

maar als je ook tweedehands ziet zitten kan je al heel wat met een D50 of een D80 tweedehands en een 18-70mm...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb een paar dagen geleden een Nikkon 18-105VR lens gekocht (samen met de D90).
      Het was eigenlijk de bedoeling om deze lens op mijn D70 te zetten om mee te nemen op reis.
      Het is echt een fantastische lens, en de prijs valt eigenlijk ook goed mee.
      Ik denk dat vooral de beeldstabilisatie, de scherpte van mijn foto's bepaald, ze moet zeker niet onderdoen voor de 18-70mm nikkon lens.
      Ik denk dat deze lens nog weinig van mijn D90 toestel zal gehaald worden.
      Het enige nadeel vind ik dat je telkens de VR moet afzetten voor je het toestel afschakelt, lijkt mij eerder een omslachtige bedoening die Nikkon anders had moeten oplossen.
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

--- /// nieuwe vraag \\\ ---

Hey hey

Bij Konijnenberg in Turnhout verkopen ze nu een D60 met een 18-135 lens voor 605€.

Betekent dit gewoon dat ik verder kan inzoomen dan met een 18-55? Of een breder beeld heb?

Is het dan niet altijd beter om een 18-135 te nemen? Omdat je mss met een 18-55 minder (goed) kan inzoomen? Als je een 18-135 neemt, dan is een 18-55 toch overbodig, juist?

Als ik zou moeten kiezen tussen een 18-55 en een 18-135 , wat zijn de redenen hiervoor?

Andere vraag: kan er met een 55-200 ook al "macro" geschoten worden?

Sorry voor de vele vragen maar je hebt zóveel keuze dat het gewoon niet meer makkelijk is...

In ieder geval bedankt voor de reacties...

Groetjes Britta

Comment

sorry, hier ben ik weer...

dit is de kit die ik overweeg te kopen, tenzij een 18-135 beter is

Kit bestaat uit:
          - Nikon D60 Body
          - 18-55mm F 3.5-5.6 VR
          - 1 extra Nikon EN-EL9 accu
          - Tiffen 52mm UV beschermfilter
          - Sandisk Secure Digital 2 GB Ultra II geheugenkaart
          - Naneu Pro Alpha Rugtas Zwart

dit voor 507,39€...

maar dat zal wel zo goedkoop zijn mss omdat de UV-filter en de rugzak brol zijn ofzo?

grtjes

Comment

Beste

De rugzak kost normaal 69euro dus is al behoorlijk, zal zeker geen brol zijn...

Wat de filter betreft is deze niet zo speciaal, dient om je frontlens te beschermen, niet meer en niet minder. (lopen genoeg discussies of dit nu wel of niet nodig s dus ga ik ook niet over uitwijden)

Dit is gewoon zo goedkoop omdat ze deze in grote hoevelheid hebben aangekocht en als pakket verkopen, dus is zeker niet slecht hoor...

Wat de lens betreft, ja idd met de 18-135 kun je meer inzoomen (beeldhoek verkleinen)
            Het verschil tussen 55 en 135mm kun je met dit tooltje makkelijk vergelijken...
            http://www.tamron.com/lenses/learnin...comparison.php

En dan moet je zelf de keuze maar maken, de set voor 507€ met bijhorende accesoires of de set D60 met 18-135mm voor 605€ maar dan moet je de extras er nog bijkopen wat toch ook wel 100euro extra kost

Aan jou de keuze
            Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
              Ik zou gaan voor de body en een Sigma 28-200mm F3.5-5.6 Macro lens. Zo heb je én een redelijke groothoek, én een tele, én een macro. En dit alles voor ongeveer dezelfde prijs. Je kan van deze lens geen top verwachten, maar als beginner laat hij je wel toe om zeer degelijke plaatjes te schieten én ook of macro wel echt je ding is, zoniet heb je nog altijd een goede tele.

Heb geen enkele ervarig met deze lens, maar afgaande op de specs lijkt me dit wel iets.

grt,
              Raf
              sjeezes , hoe kom je hierop zo een lens op een D60 te laten zetten ? een nikkor 18 - 200 Vr of een een sigma 18 - 200 OS indien je persé een superzoom wil aanraden, maar toch geen ouwe 28 - 200 ?
              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                alhoewel ik dit liever via PM had vernomen, (...) en op deze manier reageren doet geen goed aan de site.
                Daar begrijp ik niks van.

Enige jaren geleden heb ik je trouwens ook via PM benaderd maar ik zie nu dat je daar erg weinig mee gedaan hebt, Het staat nog steelds vol met onjuistheden en taalfouten. Over geen goed doen aan de site gesproken. Maar goed, het is jouw site he.
                Last edited by Leonidas; 14 maart 2009, 06:24.

Comment

ik heb een D200 te koop staan

Comment

Enige jaren geleden heb ik je trouwens ook via PM benaderd maar ik zie nu dat je daar erg weinig mee gedaan hebt, Het staat nog steelds vol met onjuistheden en taalfouten. Over geen goed doen aan de site gesproken. Maar goed, het is jouw site he.
                    Leonidas,
                    "steelds ? ",", Het "
                    Uw opmerking toen was enkel omtrent een paar taalfouten, hoofdzakelijk bij samenvoeging van woorden. Niet omtrent de technische inhoud. Ik heb toen ea aangepast maar er kunnen inderdaad hier en daar opnieuw wat taalfoutjes ingeslopen zijn. Ik zal er nog eens naar kijken.Probleem is dat de spellingchecker u telkens de verkeerde kant opstuurt, samengevoegde woorden kent hij niet. Vb "brandpuntsafstand" kent hij niet en duid hij aan als fout, en vervangt hij door "brandpunt afstand"
                    Last edited by Beertje2; 14 maart 2009, 09:12.
                    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Vb "brandpuntsafstand" kent hij niet en duid hij aan als fout, en vervangt hij door "brandpunt afstand"
                      Welke spellingscontrole is dat dan dat hij zelf een spatie invoegt? En als jij het beter weet, laat je het dan zomaar toe? Dat begrijp ik nu niet, dat je je computer laat prevaleren boven je eigen verstand.

Wat erger is: je verwijst naar die site die de 72 dpi-mythe bestrijdt maar elders op je site doe je er net zo vrolijk gewoon aan mee...

Comment

Ik heb een paar dagen geleden een Nikkon 18-105VR lens gekocht (samen met de D90).
                        Het was eigenlijk de bedoeling om deze lens op mijn D70 te zetten om mee te nemen op reis.
                        Het is echt een fantastische lens, en de prijs valt eigenlijk ook goed mee.
                        Ik denk dat vooral de beeldstabilisatie, de scherpte van mijn foto's bepaald, ze moet zeker niet onderdoen voor de 18-70mm nikkon lens.
                        Ik denk dat deze lens nog weinig van mijn D90 toestel zal gehaald worden.
                        Het enige nadeel vind ik dat je telkens de VR moet afzetten voor je het toestel afschakelt, lijkt mij eerder een omslachtige bedoening die Nikkon anders had moeten oplossen.
                        @Beertje2
                        Ik zie dat je eveneens de 70-300 hebt. Is dat de AF-S 70-300mm VR die samen met de 18-105 als kitlens wordt verkocht met de D90 ?
                        Ben je er eveneens tevreden over ?

Wat betreft de VR afzetten, schakelt het toestel dan helemaal niet uit ?
                        Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
                        Carlo

Comment

mietoe123,
                          De 70-300 is geen VR lens, maar ik ben er best tevreden over. Goed scherp en mooie bokeh.
                          Deze foto werd met deze lens gemaakt.

Wat de VR lens betreft, in de handleiding staat dat je de VR moet afzetten, voordat je het toestel uitschakelt omdat de lens anders kan rammelen.

Leonidas,
                          Dpi/ppi aangepast.
                          "Positive" feedback is altijd welkom.

Comment

[QUOTE=Beertje2] mietoe123,
                            De 70-300 is geen VR lens, maar ik ben er best tevreden over. Goed scherp en mooie bokeh.
                            Deze foto werd met deze lens gemaakt.

[QUOTE]
                            Mooi bereik zo te zien
                            Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
                            Carlo

Comment

Leonidas,
                              Dpi/ppi aangepast.
                              "Positive" feedback is altijd welkom.
                              Maar ik denk dat Telekees het ook positief bedoelde...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                                Maar ik denk dat Telekees het ook positief bedoelde...
                                Absoluut.
                                Ik heb al eens eerder met iemand van gedachten gewisseld over z'n website, waar ook wat
                                verwarrende dingen in stonden, heeft ie goed opgevat en ook verbeterd.

Comment

Working...
                                X