Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6 nieuwe SONY lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 6 nieuwe SONY lenzen

heb meer gebrek aan een waardige opvolger van mijn stokoude minolta 70-210 f/4... sony zou hiermee een schot in de roos doen..

en idd, een opvolger voor de a700, koop ik de 'ouwe' a700 met wat korting...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
      Ik ben erg benieuwd waneer ze dan de opvolger van de a700 en de andere lenzen gaan presenteren, zoals de op de phototokina geziene 500mm.
      Verwacht maar een stevig prijskaartje voor die lens (wat de brandpuntsafstand en diafragma ook wordt) Enkele duizenden euro's dus

Comment

De eerste review van de Sony DT 50mm f/1.8 is hier te vinden.
        about.me/stijnv

Comment

weet iemand al vanaf wanneer deze precies beschikbaar gaan zijn?

(op cameranu.nl staat de 50mm f1.8 alvast aan minder dan 150 euro )
          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Vraagje, daar ik steeds vaker de nadelen van Sony heb ontdekt vroeg ik me af indien de lenzen die ik gekocht heb verloren zijn of indien ik deze nog kan gebruiken op een ander merk???

Alvast dank!

Comment

Gewoon samen met je body verkopen, want elk merk heeft zijn eigen type van lensvatting.
              (Ga misschien eerst eens een alternatief proberen. Wie weet kom je tot de vaststelling dat elk merk zijn voor- én nadelen heeft .)
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Hehehe, had ma al aan zoiet verwacht, toch bedankt!

Comment

met of zonder plastic mount, die nieuwe??

Comment

Ik dacht allemaal plastic mount.
                    about.me/stijnv

Comment

alles met plastic mount?? da's lekker.. de laatste lens die ik met plastic mount had, was de sigma 28-80 asferical met dat knopje voor 1:2 macro te kunnen doen, en dat ding is al stokoud..op zich geen slecht lensje en snellere AF dan de toendertijd voorradige standaard-kit-minolta-lensjes.. ik heb hem echter verkocht vanwege die plastic mount...

jeetje.. sony brengt tesamen met de 6 'nieuwe' lenzen met plastic mounts, ook nog es die bagger a230, a330 en a380 uit.. sony is.. dead, as dead can be...

ik ben niet al te kritisch over welk merk ik mee moet shooten, maar dit is wel heel erg droevig aan het worden..

veel prullaria bij sony op het moment, en die nieuwe instap-modelletjes? sorry hoor, maar dat is wel zeker de grootste bull###t die ze ooit op de markt konden brengen.. het ligt echt als een stukkie speelgoed in je hand (en ja, ik heb ze vastgehad!)..

met alle respect, maar ik vind het een zooitje ouwe-wijven-en dummy-camera's geworden..

ik ken zelfs meerdere vrouwelijke fotografes,(en dat zijn goeie hoor!! ) die zeggen dat het grote bull-**** is en die kopen momenteel de uitloop-modellen van de a700 ipv deze ****..

sony begint nu een beetje te lijken op hyves... veel troep die je niet nodig hebt, terwijl de basics gewoon finaal overgeslagen worden..

ik hoop dat sony es met een serieuze serie afkomt, iets met FF en 12Mp a la d700 met serieuze ****, en niet dit broddelgedoe..

anders wordt het gewoon mijn hele zooi verkopen, en overschakelen op canon 5d MKII met het nodige L-glaswerk..

groetjes, Alex!!

(met dank aan het perfect werkende filter op BD als je innapropriate language gebruikt!! hihihihihi! ) het was een mooie test, mijn complimenten!!

Comment

Waar ik me een beetje over verbaas is die SAM. Ergens in een test gelezen dat deze niet sneller of stiller is dan de "in-body" scherpstelmotor. Waar zit het voordeel dan?
                        Zou Sony zo maar voorbereidingen aan het terffen zijn om de scherpstelmotor uit de instapmodellen te laten?
                        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Volgens de geruchten is het goedkoper voor Tamron om een lens met ingebouwde motor te maken.
                          about.me/stijnv

Comment

is er nog iets bekend geworden over de grote tele lens
                            Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Nope, dat is momenteel de enige lens van de 6 die nog niet officieel is aangekondigd.
                              about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
                                Waar ik me een beetje over verbaas is die SAM. Ergens in een test gelezen dat deze niet sneller of stiller is dan de "in-body" scherpstelmotor. Waar zit het voordeel dan?
                                Zou Sony zo maar voorbereidingen aan het terffen zijn om de scherpstelmotor uit de instapmodellen te laten?
                                Ik denk dat het inderdaad vooral dat laatste is, een ooit overschakeling naar geen scherpstelmotoren. Mensen denken dat het puur marketing is, ik denk van niet...Natuurlijk is de naam marketing-wise zo gekozen dat het mooi klinkt

Ik heb ook de 18-55SAM gekocht, mijn allereerste indruk was wel dat het beetje stiller was dan de 18-70, beetje toch Ik heb op zich niet veel tegen de SAM, behalve dat je de AF/MF knop nu niet meer kunt gebruiken op de klassieke manier...Ging enkel met screw-drive lenzen.

Comment

Working...
                                X