Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-40 "Japanse"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 17-40 "Japanse"

    wat een leuke soap is dit.
    over een paar maanden komt trouwens de beste 17-40mmL (Te Koop) die er ooit gemaakt is.
    namelijk die van mij.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: 17-40 "Japanse"

      Happy end !!

      Stocky is de lens net komen halen !!
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

      Comment


      • #18
        Re: 17-40 "Japanse"

        Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
        Happy end !!

        Stocky is de lens net komen halen !!
        Deed je de begroeting in het Japans

        Comment


        • #19
          Re: 17-40 "Japanse"

          Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
          Iemand verkoopt een 17-40 waarbij hij als bijkomende info geeft :
          is een japanse via UK gekocht, geen garantie

          weet soms iemand wat bedoeld wordt met de "Japanse" ?

          ik heb al raad gevraagd aan een zeer gerenomeerd BD-lid en die wist niet wat daarmee bedoelt wordt.
          Misschien zijn de lettertjes die op de lens staan "in het Japans"(Japanse tekens)?

          Ik ben nl wel geïnteresseerd in zo'n lens, maar wil langs de andere kant weten wat ik aankoop..
          gewoon made in japan zeker? kan ook made in china zijn, of taiwan... japan staat garant voor betere kwaliteit zegt men...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #20
            Re: 17-40 "Japanse"

            Tja ... ik had nog zo gehoopt om de vrouw van MDY in kimono aan te treffen , maar dat bleek wishful thinking .
            Maar nietemin zeer tevreden naar huis gekeerd (net als een klant van GB) : MDY bleek inderdaad een zeer aimabele man te zijn : dank voor de nagelnieuwe lens zonder gekke tekens. Het was zeker de trip van 180 km waard .
            Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

            Comment


            • #21
              Re: 17-40 "Japanse"

              weet zeker dat je er een hoop plezier aan gaat beleven.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: 17-40 "Japanse"

                Beste STOCKY,
                Ik was de persoon die zijn lens ( 17-40L) verkocht heeft voor euro 400, aan iemand, die
                hem kwam halen, diezelfde avond thuis. Belofte maakt schuld, vind ik . Het spijt me
                voor jou, maar zelfs, met een hoger bod hou ik mij daaraan.
                Ik ben blij dat je een lens gevonden hebt, maar ik HOU NIET van beschuldigingen,
                zonder dat je alles weet over hoe dat de verkoop gegaan is.
                Groetjes
                Leo (Lanthon)
                lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

                Comment


                • #23
                  Re: 17-40 "Japanse"

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
                  Ik ben blij dat je een lens gevonden hebt, maar ik HOU NIET van beschuldigingen, zonder dat je alles weet over hoe dat de verkoop gegaan is.
                  Je had op die PM met dat hoger bod ook gewoon deze uitleg kunnen replyen.

                  @stocky: wie is er hier nou dat "zeer gerenomeerde BD-lid"? Ik blijf nieuwsgierig...

                  Comment


                  • #24
                    Re: 17-40 "Japanse"

                    Beste Leonidas,

                    Blijkbaar bent u ook de mening toegedaan dat het geven van een antwoord op een gestelde vraag , een vorm van elementaire beleefdheid is, maar dat zal allicht wel aan onze opvoeding liggen.

                    Om mij niet vergrijpen aan dezelfde hoofdzonde, zal ik uw vraag beantwoorden, maar dan liever via PM, dit om te vermijden dat de “gerenomeerde” door mijn toedoen , daardoor niet nog meer ‘fanmail’ zou krijgen….
                    Ik bestook hem al genoeg met mijn domme vragen (waar ik wel steeds uitgebreid antwoord op krijg ,en ik hoop dat dit zo blijft ).
                    In mijn ogen verdient deze persoon - die zich in mijn schrijven wel zal herkennen - zelfs een standbeeld, al wil ik hem dit zeker nu nog niet toewensen, gezien men meestal niet meer van deze wereld is, alvorens men dit krijgt.
                    Het weze duidelijk dat ik hem nog vele jaren fotografieplezier toewens (en ook ander plezier natuurlijk).
                    Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                    Comment


                    • #25
                      Re: 17-40 "Japanse"

                      Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
                      In mijn ogen verdient deze persoon - die zich in mijn schrijven wel zal herkennen - zelfs een standbeeld, al wil ik hem dit zeker nu nog niet toewensen, gezien men meestal niet meer van deze wereld is, alvorens men dit krijgt.


                      Dank stocky, ik was gewoon nieuwsgierig, ik heb hier nog nooit iemand de titel gerenommeerd zien krijgen en vroeg me af waarom ik dat dan niet was.

                      Maar ik begrijp de keuze nu.

                      Comment


                      • #26
                        Re: 17-40 "Japanse"

                        Precies een soap hier :-)

                        Yes, you can determine the age of a Canon lens using a serial number or a date code. Let us show you how!


                        Verklaart het nummerke achteraan het objectief: fabriek (veelal japan) en bouwjaar.
                        Ik dacht dat er voor goedkope kitlenzen ook nog iets in China moest zijn...

                        K
                        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                        Comment


                        • #27
                          Re: 17-40 "Japanse"

                          Hey Koen, bedankt voor de interessante toelichting . Over de ouderdom van de aangekochte lens hoef ik mij geen zorgen te maken,hoor.(heb zelfs die cijfers nog niet gecheckt).
                          Om de soap nog wat verder aan te dikken : vandaag ontving ik met de post, de originele doos ,die MDY mij zoals beloofd toestuurde .
                          Dank daarvoor MDY!
                          Ook de doos is nagelnieuw en zonder Japanse tekens .
                          Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                          Comment

                          Working...
                          X