Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raad ivm andere lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: raad ivm andere lenzen

Dit lijkt me toch een behoorlijke goede setup voor een 100% amatreur (zoals je zelf zei ). De vraag voor mij zou zijn: waar en in welke omstandigheden gebruik ik de 18-70. Als je veel in donkere omstandigheden werkt kan een 2.8 handiger zijn.

Comment

Ik zou het even zo laten. Je vindt in de betaalbare prijsklasse geen betere standaardzoom met een vergelijkbaar bereik die ook nog lichtsterker is..
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Ik zou eens wat meer investeren in je kennis van fotografie. No offence, maar als ik zie wat voor vragen je stelt en wat voor opmerkingen je maakt, dan heb je nog een hoop te leren, en juist van het leren zullen je foto's beter worden. Een slechte fotograaf met een goede lens maakt nog steeds slechte foto's.

Comment

Ik ga met mijn voorgangers akkoord. Met die serie haal je een bruikbare reeks in huis en pas met veel te oefenen, schieten, missen en opnieuw proberen zul je jouw ideale "range" vinden. Als dat binnen is (breedhoek of korte prime voor "huis & keuken"; telezoom of lange prime bv voor een sporthal of concertfotografie), komt lichtsterkte op de proppen; als dat buiten is, hangt het meer van je onderwerp en eventueel diens snelheid af. En des te kleiner het onderwerp (bv kleine vogeltjes), des te groter het bereik dat je zult nodig hebben.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bedankt voor de raad die ik als bevestiging zie van wat ik eigenlijk al dacht. Maar ik kan soms nogal koopziek uit de hoek komen en dan helpen dergelijke comments wel (afin de meeste dan toch .. ).
            Nikon D90 + 18-70 + 70-300VR + 50mm 1.8 + Sigma 10-20 + SB24 + SB400

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
              Dit lijkt me toch een behoorlijke goede setup voor een 100% amatreur (zoals je zelf zei ). De vraag voor mij zou zijn: waar en in welke omstandigheden gebruik ik de 18-70. Als je veel in donkere omstandigheden werkt kan een 2.8 handiger zijn.
              Het enige waar ik zou aan denk is een externe flits/monppodje. Maar verder is het een mooie set.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

Comment

Ja die dingen heb ik er niet bijgezet gezien ik hier in de objectieven thread zat.

Ik heb een SB-400 (enige handige is dat je de kop kan omhoog zetten, dus wel beter resultaat als de interne flitser) en een SB-24. Maar deze laatste krijg ik niet direct werkend. Ik ben aan het kijken naar een kabeltje/hotshoe of draadloos trigger systeem om hem te verbinden aan de D50.

Ik heb eveneens een statief. Maar een slecht. Ik denk dat het mij 15 euro gekost heeft toen...het heeft zelfs twee waterpassen maar het is gemaakt uit plastiek en de stevigheid is dan ook ... euh plastiek zal wel al genoeg zeggen zeker? Ik ben dus nog op zoek naar een deftig statief. Ik verkies toch een statief boven een monopod. Voor op vakantie mee te nemen is het wel vervelend.
                Nikon D90 + 18-70 + 70-300VR + 50mm 1.8 + Sigma 10-20 + SB24 + SB400

Comment

Inversteer dan eens je geld in een goede stevige statief inplaats van lenzen. Let er wel op dat hij niet zo zwaar is dat je hem thuis laat. Maar vaak zijn zwaardere statieven steviger dan lichte. Velbon en Manfrotto maken in ieders geval wel goede statieven. Maar ook die mannen statieven waar ik echt de stevigheid betwijfel voor slr. Dus test hem met je zwaarste gerief. Dus in dit geval met de 70-300 op 300mm.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

Comment

Working...
                  X