Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mkII met tamron 28 - 300 VC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 5D mkII met tamron 28 - 300 VC

    Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
    Heb ook de Tamron 28-300mm VC gehad op mijn 5D, maar na mijn reisvakantie weer doorverkocht ...

    Laatslede nog eens die foto's doorgenomen en heb er nu eigenlijk spijt van dat ik ze weggedaan heb
    (voelt echt aan als een gemis, zeker met de zomer weer in aantocht)...

    Mijn VC versie was echt aanvaardbaar scherp, maar minder op het tele-eind (en daar gebruik je ze het meest natuurlijk)

    Heb er ondertussen eentje (2dehands) gevonden (wordt morgen geleverd), maar dan zonder stabilisatie.

    Weegt een kwart minder, stuk kleiner & even scherp als de VC-versie volgens deze test (zie onderaan, fullsize samples VC tegen non-VC)

    De non-vc is op sommige focallengths nog scherper dan de VC-versie.

    Soit, 2dehands vind je zulk lensje voor +- 125 euro en dat is dit versatiel lenske dubbel en dik waard


    Laat je eens iets weten hoe dedeze het doet ? ( dus de versie zonder VC ) zie je inderdaad veel 2de hands op ebay...
    Toch wel makkelijk inderdaad voor de snelle foto, bij fiets en wandeltochtjes..
    Eventueel via PM.
    Thanks
    Marc
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

    Comment


    • #17
      Re: 5D mkII met tamron 28 - 300 VC

      Ben blij dat die 28-00VC het "goed" doet op de 5DII, zal me er ook eentje moeten aanschaffen binnenkort

      Comment


      • #18
        Re: 5D mkII met tamron 28 - 300 VC

        Als ik morgen tijd heb, zal ik enkele shots plaatsen die gemaakt zijn met de combinatie D3 en Tamron 28-300 VC, het zijn voornamelijk opname's op het uiterste bereik als ik het me goed herinner, ze dateren van eergisteren tijdens de SD en AV in Ooidonk.
        Als wandellens toch wel een aanrader ook.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #19
          Re: 5D mkII met tamron 28 - 300 VC

          Tijdens de wandeling (AV/SD Ooidonk) heb ik de Tamron 28-300 VC gebruikt op de 1D MKIII tijdens de wandeling. (foto's 7913 tot en met 8001 in het Fotopic-album, het diafragma stond voor bijna alle foto's wel op f8. Er zitten foto's bij waar de VC heel goed geholpen heeft, maar voor de meeste foto's was er zo wel voldoende licht.)
          De exif zit in de foto's, je kan dus de brandpuntsafstand terugvinden, en er zijn ook een paar foto's bij op bijna de minimale scherpstel-afstand.

          (Foto's 8003 tot en met 8035 zijn met de Canon 85mm f1,8 gemaakt op f1,8 tot f2,8.)


          Ik weet dus nog niet hoe die Tamron presteert op een 5D MKII, als iemand dat zou willen testen, dan kunnen we wel iets afspreken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: 5D mkII met tamron 28 - 300 VC

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik weet dus nog niet hoe die Tamron presteert op een 5D MKII, als iemand dat zou willen testen, dan kunnen we wel iets afspreken.
            Spijtig dat je niet van de wijk bent
            Zou anders wel willen..

            Comment


            • #21
              Re: 5D mkII met tamron 28 - 300 VC

              Enkele voorbeelden met de Tamron 28-300 VC, respectievelijk op 120mm, 200mm en 300mm, gemaakt met de Nikon D3 op de AV te Ooidonk


              120 mm


              200 mm


              300 mm
              Last edited by Franciskine; 10 mei 2009, 19:32.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #22
                Re: 5D mkII met tamron 28 - 300 VC

                Oorspronkelijk geplaatst door morbektev Bekijk bericht
                tuurlijk niet, maar als een 28-300 van canon al geen 100% scherpe beelden levert ga ja dat van een tamron zeker niet moeten verwachten ...
                Ha neen heb je al eens foto's gezien van de Tamron 17-50mm 2.8f zijn superscherp...niet alle tamrons zijn minder.

                Grtz dirk
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #23
                  Re: 5D mkII met tamron 28 - 300 VC

                  Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                  Ha neen heb je al eens foto's gezien van de Tamron 17-50mm 2.8f zijn superscherp...niet alle tamrons zijn minder.

                  Grtz dirk
                  klopt, had het dan ook over de tamron 28-300 mm ..

                  Comment


                  • #24
                    Re: 5D mkII met tamron 28 - 300 VC

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Enkele voorbeelden met de Tamron 28-300 VC, respectievelijk op 120mm, 200mm en 300mm, gemaakt met de Nikon D3 op de AV te Ooidonk
                    Aan die foto's hebben we niet veel. Van ver ziet alles er scherp uit . Post eens 100% crops aub ?

                    Comment


                    • #25
                      Re: 5D mkII met tamron 28 - 300 VC

                      Hier zijn de pixelpeepers weer 100% crop en dan uitvergroten op het computerscherm . . . dan is zelfs mijn Nikkor 105 VR f/2.8 niet vlijmscherp meer . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: 5D mkII met tamron 28 - 300 VC

                        Heb ondertussen reeds een "gewone" Tamron 28-300 (non-vc) gehad, maar die was beduidend softer en minder contrastrijk dan mijn "VC"-versie (vooral op 300mm)

                        Raar genoeg was de AF-motor wel vrij snel en vooral stiller dan de VC-versie.

                        Hier een fullsize onbewerkt vbtje uit mijn 5D op 300mm, wijd open...

                        Comment


                        • #27
                          Re: 5D mkII met tamron 28 - 300 VC

                          Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                          5D mkII met tamron 28 - 300 VC : dit als wandel - reis kombinatie ?

                          Groet
                          Marc
                          Domme vraag waarschijnlijk: waar vind ik die Tamron 28-300 VC Canon FF ???

                          Bij Studio 73 of Konijnenberg niet te vinden in hun webshops. Of moet ik eerst nieuw glas voor mijn ogen?


                          Edit: ik moet eerst nieuw glas voor mijn ogen... Ik zocht op 18-300 (en 18, da's fout). Sorry!
                          Last edited by lukvdh; 9 mei 2009, 15:57.

                          Comment


                          • #28
                            Re: 5D mkII met tamron 28 - 300 VC



                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: 5D mkII met tamron 28 - 300 VC

                              Ik ben deze lens momenteel aan't testen op mijn Canon 5D I en op het eerste zicht is dit echt een wreed goed lensje.
                              Als ik ze vergelijk met de canon 28-300 merk ik tot nog toe alleen een verschil in AF snelheid (in voordeel van de Canon).
                              De scherpte, de kleuren en het contrast vind ik echt zeer goed bij de tamron.

                              Comment


                              • #30
                                Re: 5D mkII met tamron 28 - 300 VC

                                Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                                Ik ben deze lens momenteel aan't testen op mijn Canon 5D I en op het eerste zicht is dit echt een wreed goed lensje.
                                Als ik ze vergelijk met de canon 28-300 merk ik tot nog toe alleen een verschil in AF snelheid (in voordeel van de Canon).
                                De scherpte, de kleuren en het contrast vind ik echt zeer goed bij de tamron.
                                Kan je (indien mogelijk natuurlijk) wat fullsize vbtjes online zetten ?
                                Kwestie van ze eens te vergelijken...

                                Comment

                                Working...
                                X