Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
hello, ik heb een nikor 70-200 2.8 en wil nu wat wild en vogels gaan fotograferen.
wat is mogelijk, hoe ver kan ik geraken met tussenringen?
wie heeft er ervaring mee?
Met een 2x teleconverter tussen de 70-200 f2,8 en de camera krijg je een 140-400mm f5,6.
De scherpte zal dan minder goed worden, en de AF veel trager.
Het is een noodoplossing, als je geregeld meer dan 200mm nodig hebt dan kijk je best toch uit naar een langere lens in plaats van te vertrouwen op teleconverters.
Tussenringen gebruik je om dichterbij te kunnen scherpstellen, bijvoorbeeld voor de wat grotere insecten zoals vlinders en libellen (een 70-200 zal met de gewone tussenringen nooit een echte 1:1 macrolens worden).
thx voor de reactie,
tot nogtoe heb ik me beperkt tot nikkor lenzen. hoe zit het met sigma, tamron....
zijn deze goed bruikbaar of toch wat langer sparen?
groetjes Erwin
Comment