Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina AT-X828AF Pro 80-200 mm F2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tokina AT-X828AF Pro 80-200 mm F2.8

Beste BD'ers,

Ik ben opzoek naar een betaalbare lichtsterke (zoom-)lens en ben bij een (weliswaar een 2de handse) Tokina uitgekomen.

Heeft er iemand ervaring met de AT-X828AF Pro 80-200 mm F2.8?
    Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

Re: Tokina AT-X828AF Pro 80-200 mm F2.8

Hey Joris,
    Ik heb deze lens ook overwogen, maar ik heb toch beslist om voor de nikon variant (1 ring) te gaan, deze is optisch superieur en kost niet veel meer, er staat volgens mij eentje te koop bij aangeboden,

Over de Tokina,
    Het grootste nadeel dat ik op forums, reviews kon vinden is dat hij op een digitale body beduidend minder presteert in vergelijking met een analoge body (waarvoor hij uiteindelijk ontwikkeld is), bij gevolg zijn er enkele onaangenaamheden op f/2.8,
    Echter als je hem een stopje dichtdraait (f/4 en verder) is hij veel scherper,

Ik herinner een review hierover gelezen te hebben maar kan die niet direct terugvinden,
    Enkele bronnen;

Voorbeeldfotos;

Hopelijk ben je er iets mee,

Vriendelijke groeten
    Tim

Comment

Re: Tokina AT-X828AF Pro 80-200 mm F2.8

Mega-lens ! Scherp op F2.8, enkel voor snelle sporten is de AF wat traag. Als je geen Formule-1 races schiet is ze zeker het overwegen waard.
      ps: ze is ook gebouwd alsof ze nooit stuk kan !
      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Working...
      X