Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens/lenzen bij nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke lens/lenzen bij nikon D90

    hallo,

    Ik kan je niet volgen in die redenering, van die 18/135 heb ik nog niet veel lovende testen gevonden. Vrij veel vervorming, niet lichtsterk, geen VR. Ze gaat tweedehands heel goedkoop ,dat zegt genoeg
    Die 50mm is een tof lensje maar vergeet niet dat die op 1.8 redelijk soft is, (de mijn toch) ook dat dan de DOF heel klein is. Op f2.8 is ze wel al heel scherp . Leuk voor portretjes maar door de cropfactor vind ik ze niet echt breed inzetbaar.
    Ik zou dus voor een goede standaardzoom gaan; 18/50(55)f2.8 of 24/70 f2.8 afhankelijk van de mm's die je nodig hebt . Scan je file's eens met Exposureplot (gratis)
    Ik heb bijv een 24/70 f2.8 omdat ik weinig groothoek gebruik maar dat is persoonlijk natuurlijk. Die goede zoom ga je er praktisch niet meer afhalen. Ik trek er bijna alles mee, ook portretten. Ik heb een paar dagen geleden nog pupjes geplaatst bij dieren/showcase. Kijk maar eens.

    grtjs Jozef


    D300, Sigma 24/70 f2.8, Nikon 80/200 f2.8, Sigma 18/200 OS
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #17
      Re: Welke lens/lenzen bij nikon D90

      Ik heb ook een 50mm en die gebruik ik zelden, was mijn eerste lens. Perfect voor Baby-fotografie. Nadeel is het ontbreken van een zoom vindt ik persoonlijk.

      Maar ga absoluut eens testen, denk dat dat uiteindelijk het beste is.

      Veel succes en plezier met je aankoop

      Comment


      • #18
        Re: Welke lens/lenzen bij nikon D90

        Ik heb mijn 50/1.8 weggedaa, omdat mijn Nikkor 17-55 op 50 en 2.8 scherper was.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Welke lens/lenzen bij nikon D90

          ok, dan wordt het de kit met de 17-50 (uiteraard eerst nog even testen)
          heel erg bedankt voor jullie uitleg allemaal !
          500px

          Comment

          Working...
          X