Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    De tamron 28-75 is een legendarische lens, bij de merklenzen ga je heel wat eurokes mogen neerleggen om zelfde optische kwaliteit te halen.
    Nu voor nikon dacht ik dat er 2 versies zijn eentje zonder en eentje met ingebouwde AF motor om te voldoen aan toestellen zoals d50, d80x etc..
    Zelfs zonder ingebouwde AF is de lens vrij snel, veel hangt af van het AF systeem van het gebruikte toestel.
    Deze lens is een aanrader
    Beste, ik heb nog nooit gehoord van een D80X, je bedoelt waarschijnlijk een D40, D40X of D60? ( aangezien enkel een D40, D40X en D60 niet over ingebouwde AF motor beschikken?)

    Verder lijken de 2 tamron's in jou lijstje (voor mij althans) de beste lenzen te zijn.
    Ik heb zelf de 28-75 besteld en dit zou een gigantisch goede lens zijn voor het geld dat je ervoor betaald.

    Comment


    • #17
      Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door Sp-one Bekijk bericht
      Alvast bedankt voor alle tips, ik vermoed dat het dus ook een TAMRON 17-50 zal worden of een gelijkaardige Sigma, gezien het voor all-round gebruik is...

      Greetz Sp-One

      Ik denk dat zowel de 17-50 als de 28-75 erg goede lenzen zullen zijn. Van de Sigma's heb ik minder goede ervaringen gehoord (al is dat maar van horen zeggen). Als ik van jou was:

      Voor algemenen fotografie, zonder twijfel de 17-50.
      Als het meer voor modellen of kinderen is (dus ietsje meer tele) de 28-75.

      Beide steengoede lenzen, compact, licht, draagbaar en betaalbaar !

      Comment


      • #18
        Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
        Kan je soms ook(scherpe) voorbeelden tonen van foto's die je met de combinatie D700+Tamron 28-75 maakte?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X