Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan welk objectief heb je het meeste plezier?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aan welk objectief heb je het meeste plezier?

    Als ik naar je handtekening kijk dan bezit je al aardig wat objectieven.
    Er zijn er een paar bij die elkaar ook nog overlappen.

    Als je nu eerst eens gaat kijken met welke brandpuntafstand je het meest fotografeert dan weet je ook waar je behoefte ligt.

    Een goed en gratis programma hiervoor = ExposurePlot.


    mvg
    antoine200

    Comment


    • #17
      Re: Aan welk objectief heb je het meeste plezier?

      de 24-70mm is vrij beperkt inzetbaar op D300, gewoon niet breed genoeg...

      de 14-24 zou op de D300 welke een interessante lens zijn als je veel aan landschaps fotografie doet, maar daar kan je ook een sigma 10-20mm voor inzetten die veel goedkoper en veel breeder is.
      Ik ben gisteren naar een concert geweest in de AB en had de 50mm 1.4G en de 70-200mm 2.8 mee. Ik ben wel tot de vaststelling gekomen dat ik eigenlijk toch iets meer groothoek nodig had. Dus misschien was de 24-70 een goede oplossing geweest, want voor concertfotografie (wat ik meer doe dan landschapsfotografie) is de 24-70 misschien interessanter?
      Binnenkort ga ik met vakantie (citytrip) en misschien dat de 14-24 dan weer interessanter is...

      Als ik naar je handtekening kijk dan bezit je al aardig wat objectieven.
      Er zijn er een paar bij die elkaar ook nog overlappen.
      Inderdaad, ik heb nl. al de 24-85 2.8-4D (toch ongeveer hetzelfde qua brandpuntsafstand met de 24-70, maar de 24-70 is waarschijnlijk beter qua optiek?)

      Ooit zal ik wel beide objectieven hebben maar voor dit jaar koop ik slechts één van de twee...wat een moeilijke keuze!!
      Website: https://www.dirkchristiaens.photography
      Instagram: https://www.instagram.com/dirkchristiaens.photography/

      Comment


      • #18
        Re: Aan welk objectief heb je het meeste plezier?

        Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Nikon Bekijk bericht
        Dus misschien was de 24-70 een goede oplossing geweest, want voor concertfotografie (wat ik meer doe dan landschapsfotografie) is de 24-70 misschien interessanter?
        Binnenkort ga ik met vakantie (citytrip) en misschien dat de 14-24 dan weer interessanter is...

        Inderdaad, ik heb nl. al de 24-85 2.8-4D (toch ongeveer hetzelfde qua brandpuntsafstand met de 24-70, maar de 24-70 is waarschijnlijk beter qua optiek?)

        Ooit zal ik wel beide objectieven hebben maar voor dit jaar koop ik slechts één van de twee...wat een moeilijke keuze!!
        inderdaad... voor concertfotografie is dit beter, maar dat hangt er allemaal van af hoe ver je staat van het podium... of van de artisten... vermoedelijk sta je vrij dicht... een 85mm 1.4 is ook niet mis ;-)

        een 24-70mm vergeleken met een 24-85mm... dan zou ik je 24-85mm verkopen, de 24-70mm zal minstens een klasse beter zijn... 2.8 over de hele lijn en snelle en stille AFS focus... En daarenboven nog scherper...

        wat landscape/city betreft... heb je voorlopig toch nog een 18-200mm, of je koopt (met de opbrengst van je 24-85mm) je aan een heel andere prijs een 10-22mm van Sigma of een 12-24mm van Tokina, beiden prima lensjes en je kan ze later makkelijk doorverkopen...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #19
          Re: Aan welk objectief heb je het meeste plezier?

          Ik heb eens even de prijzen vergeleken van beide lenzen, en het prijsverschil tussen mijn dealer om de hoek en camera-express in Nederland is 474euro. Daar kan je toch even voor naar Rotterdam rijden, niet?

          Komt er binnenkort nu nog een prijsstijging omwille van de Yen-Dollar koers?

          Belgie Nederland Konijn Konijn NL
          1.749 € 1.375 € 1.626 € 1.449 € (14-24)
          1.499 € 1.399 € 1.525 € 1.439 € (24-70)

          3.248 € 2.774 € 3.151 € 2.888 €
          Website: https://www.dirkchristiaens.photography
          Instagram: https://www.instagram.com/dirkchristiaens.photography/

          Comment


          • #20
            Re: Aan welk objectief heb je het meeste plezier?

            de 14-24 is een totaal maffe lens. Daar heb ik bijzonder veel plezier aan, zolang mijn foto's geen documentaire waarde moeten hebben, want alles wordt toch wel erg klein (misschien uitgezonderd binnenhuisfotografie). Anderzijds is énkel een 14-24 toch bijzonder beperkend, ik ga nooit het huis uit zonder minstens mijn 50 1.4 (die past makkelijk in de zakken van mijn jeans) of mijn 28-70.
            erik, Nikon materiaal

            'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

            Comment


            • #21
              Re: Aan welk objectief heb je het meeste plezier?

              nikon D50 +18-55 VR
              nikon D70 + 18-70 dx ed etc
              Canon eos 300 D ef24-85 goldfinger +18-55 IS
              ik heb Camera's ;) !

              Comment


              • #22
                Re: Aan welk objectief heb je het meeste plezier?

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Nikon Bekijk bericht
                Aan welk objectief heb je het meeste plezier?
                Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Nikon Bekijk bericht
                want ik zal één van de twee binnenkort bestellen.
                Degene, die je koopt de andere heb je geen plezier van....


                Als je dit spul gaat kopen, mag je toch wel enige kennis verwachten over een UWA en en standaard zoom.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #23
                  Re: Aan welk objectief heb je het meeste plezier?

                  op Canon : de "goldfinger EF 24-85 USM f3.5-4.5



                  daarnaast de Canon ef-s 18-55 f 3.5-5.6 IS Lens



                  op de Nikon D70 de "nikon nikkor af-s 18-70 dx ed swm aspherical f3.5-4.5g



                  op de Nikon D50 de " nikon nikkor af-s 18-55 vr dx swm aspherical f3.5-5.6g"

                  ik heb Camera's ;) !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aan welk objectief heb je het meeste plezier?

                    Toch blijf ik erbij dat mijn 14-24 veel meer gebruikt werd op mijn D300 crop, dan op mijn D3 FullFrame, zowel de 14-24 AF-S als de 24-70 AF-S zijn wonderbaarlijke objectieven, maar ik heb mijn 14-24 van de hand gedaan, wegens te weinig gebruikt op FullFrame, de koper fotografeerd ook met een FullFrame, maar dan het meest in bergkloven, waar de inmens brede groothoek wel meer tot zijn recht komt, weeral een bewijs, dat wat je wil fotograferen de doorslag geeft welk objectief je van doen hebt.
                    Onderschat echter de kwetsbaarheid van de 14-24 niet, opletten is hier de boodschap.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Aan welk objectief heb je het meeste plezier?

                      Beide lenzen komen pas tot hun recht op een full frame body. De 24-70 is dan qua beeldhoek identiek aan een 16-48mm. Voor veel mensen is dat breedhoek genoeg; de 14-24 is vooral heel extreem.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #26
                        Re: Aan welk objectief heb je het meeste plezier?

                        uit de forumregels:
                        Indien je een foto toont, respecteer dan de forumregels inzake foto's.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment

                        Working...
                        X