Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rare ervaring Nikkor 18-200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rare ervaring Nikkor 18-200

Helaas eenzelfde ervaring.Een lock had Nikon wel gesierd. Bij mijn Sigma 150-500 zit wel zo een lock en dat is in de praktijk bijzonder prettig. Gemiste kans dus voor Nikon.
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

Comment

bij mij geen enkel probleem , niks last van lens creep....
      en mocht het bij mijn lens zo zijn zie ik het probleem daarmee niet direkt....
      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Hier hetzelfde probleem gehad met mijn nieuwe 18-200 lens.
        Na enig zoeken op internet de oplossing met de O- ring toegepast tot volle tevredenheid.
        De lens zakt nu nog wel af en toe uit wanneer ik ze naar beneden richt maar ik kan nu toch al enkele kilometers wandelen met het toestel op mijn schouder hangen.
        Toch blijf ook ik het niet mooi vinden van Nikon dat ze er niets aan gedaan hebben om dit probleem op te lossen.
        Zij zullen wel blijven zeggen dat het normaal is voor dergelijke lens zo blijven ze uit de kosten.

Groetjes hobby

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hobby Bekijk bericht
          Hier hetzelfde probleem gehad met mijn nieuwe 18-200 lens.
          Na enig zoeken op internet de oplossing met de O- ring toegepast tot volle tevredenheid.
          De lens zakt nu nog wel af en toe uit wanneer ik ze naar beneden richt maar ik kan nu toch al enkele kilometers wandelen met het toestel op mijn schouder hangen.
          Toch blijf ook ik het niet mooi vinden van Nikon dat ze er niets aan gedaan hebben om dit probleem op te lossen.
          Zij zullen wel blijven zeggen dat het normaal is voor dergelijke lens zo blijven ze uit de kosten.

Groetjes hobby
          ik heb het objectief nu ruim drie jaar (de Japanse uitvoering) en ja hij zakt uit als hij niet in de 18mm stand staat. Als ik fotografeer ondersteun ik altijd het objectief dus dan heb ik geen last van veranderen van brandpunt. ook niet als ik naar beneden of naar omhoog fotografeer. Ik heb de gewoonte om direct na het maken van de foto het objectief op 18mm terug te zetten en neem van mij aan dat je er dan dagen mee kunt lopen zonder dat hij uitzakt. Ik heb al die jaren uitstekende scherpe en goed uitgekaderde foto's met dit objectief gemaakt. Is niets mis mee.
          Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

Comment

Ik ben van plan een Nikon D60 aan te schaffen, maar ik twijfel nog over de aan te kopen lens: de 18-200 mm of het duo -set 18-55 en 55-200 mm.
            Doet het probleem van het uitzakken zich bij dit duo-set ook voor?
            Met welke keuze zou ik het best gediend zijn? En wat is kwaliatief het beste?
            De AF 18-270 f3.5-6.3DI II VC van Tamron is een stuk goedkoper, maar het prijsverschil doet mij twijfelen aan de kwaliteit of aan een verschil dat mij misschien ontgaan is.

Kan iemand mij goede raad geven.
            Alvast bedankt

Lilapar

Comment

De AF 18-270 f3.5-6.3DI II VC van Tamron is een stuk goedkoper, maar het prijsverschil doet mij twijfelen aan de kwaliteit of aan een verschil dat mij misschien ontgaan is.
              Lilapar
              Volgens mij is de kwaliteit van de nikon 18-200 VR toch wel beter dan die van de Tamron. Althans, zo heb ik het begrepen toen ik het internet afschuimde voor mijn objectiefkeuze.

Uiteindelijk heb ik de 18-200 genomen en heb nog nooit last gehad van het vanzelf uitschuiven. Ik ken nog 1 fotograaf die de 18-200 heeft en die heeft er ook nooit last van. Dus niet alle nikon 18-200 hebben er last van, hoor!
              Nikon D80 + Nikon D7100 + Nikkor 18-200mm 1/3,5-5,6 VR + Nikkor 50mm 1/1,8 + Sigma 150-500 OS + SB 700

Comment

Maar als je nu zonder statief werkt, wat is dan het probleem met de lenscreep? Ik heb er npooit last meegehad.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zorro123 Bekijk bericht
                  Volgens mij is de kwaliteit van de nikon 18-200 VR toch wel beter dan die van de Tamron. Althans, zo heb ik het begrepen toen ik het internet afschuimde voor mijn objectiefkeuze.

Uiteindelijk heb ik de 18-200 genomen en heb nog nooit last gehad van het vanzelf uitschuiven. Ik ken nog 1 fotograaf die de 18-200 heeft en die heeft er ook nooit last van. Dus niet alle nikon 18-200 hebben er last van, hoor!
                  ik las toch veel versies die het tegenoverstelde beweren dat de tamron zou beter zijn dan de nikon en dat van gebruikers onder andere die,
                  Ten slotte kreeg ik mijn 18-270mm VC in mijn handen! This lens is amazing, optically better then Tamron 18-250mm and Nikon 18-200mm VR. Deze lens is verbazingwekkend, optisch beter dan Tamron 18-250mm en Nikon 18-200mm VR. Even better, VC (Vibration Compensation) is very effective(up to 4-stops advantage)! Nog beter, VC (Vibration Compensation) is zeer effectief (tot 4-stops voordeel)! My Nikkor 18-200mm VR is going... Mijn Nikkor 18-200mm VR gaat ... Detailed review will be coming soon. Gedetailleerde evaluatie zal worden binnenkort.

Tamron keeps on surprising DSLR users with its ultra-zoom lenses with performance levels that once was never though to be possible. Tamron blijft verrassend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    De simpele en goed werkense oplossing:

Walter
                    Het kan wel werken maar ik vind het een belabberd zicht.
                    Ik snap niet dat Nikon zoiets niet oplost (niet eens een plakker er op met de naam Nikon)
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                    X