Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 28-70 F2.8 AF-S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon 28-70 F2.8 AF-S

    Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
    Scherpte wijd open, AF-snelheid en degelijkheid worden gewonnen door Nikon. Niet dat de Tamron slecht is, heb hem zelf ook gehad, maar is toch echt geen partij voor de Nikon als je deze punten belangrijk vindt.
    Als het diafragma wat geknepen wordt, is de tamron vergelijkbaar qua scherpte maar de kleuren van de Nikon vind ik persoonlijk beter. Wat meer contrast en minder snel last van kleurzwemen.
    En dat is dan als de lens goed gecentreerd is, van die Tamron zijn er wel erg veel "scheve"in omloop.

    Persoonlijk vind ik dat de 28-70 AFS qua zoomring nog lekkerder loopt dat de nieuwe 24-70, maar die laatste heeft een gunstiger bereik, is ietsje dunner gebouwd en qua scherpte nog net iets beter.

    Voor de prijs is de 28-70 mits in perfecte staat zeker geen verkeerde keuze.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #17
      Re: Nikon 28-70 F2.8 AF-S

      ik heb nu een maand de 24-70mm en ik had een tijd de 28-70mm en ik vond eerlijk gezegd de 28-70mm leuker werken, wel iets zwaarder,
      ik heb geen spijt maar twijfel of ik de overstap nog zou doen.

      ook qua scherpte (als er in dit segment al over te "klagen" is) vond ik de 28-70 niet onderdoen hoor
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

      Comment

      Working...
      X