Eind Juli heb ik altijd een opdracht in Mariekerke wanneer daar het Vis en Folklore Festival wordt gehouden, tot vorig jaar gebruikte ik altijd een crop camera met een 18-200 lens ( meer dan voldoende qua kwaliteit aangezien de foto's enkel moeten dienen om op het internet te plaatsen ). Nu zoek ik een waardige tegenhanger in het Fullframe gebied en heb daar deze lens gevonden : Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di eventueel met VC ( vibration control ), prijs varieert dan van 237€ naar 503€
Aangezien deze lens voor éénmalig gebruik/jaar is, valt mijn keuze dus eerder op de goedkoopste tenzij het verschil echt zijn geld waard zou zijn, maar daar heb ik mijn twijfels een beetje over.
Waarom niet van lenzen wisselen hoor ik hier al vragen? Er loopt daar zoveel volk rond dat ik mijn bepakking het liefst tot een minimum beperk, ik neem nog wel een SIgma 15-30 mee.
Iemand die deze lens heeft en er iets meer kan over vertellen, eventueel een testje mogelijk ook met mijn Nikon camera?
Aangezien deze lens voor éénmalig gebruik/jaar is, valt mijn keuze dus eerder op de goedkoopste tenzij het verschil echt zijn geld waard zou zijn, maar daar heb ik mijn twijfels een beetje over.
Waarom niet van lenzen wisselen hoor ik hier al vragen? Er loopt daar zoveel volk rond dat ik mijn bepakking het liefst tot een minimum beperk, ik neem nog wel een SIgma 15-30 mee.
Iemand die deze lens heeft en er iets meer kan over vertellen, eventueel een testje mogelijk ook met mijn Nikon camera?
Comment