Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

    al bedankt voor de reacties. denk dat het de sigma zal worden!!

    Toch nog één vraag: op de site van sigma "*1 Indien de camera HSM niet ondersteund zal de AF niet werken"

    Ik vermoed dat dit de USM tegenhanger van canon is en dat een canon EOS 40D dit dus daadwerkelijk ondersteund??

    many thx
    canon 40D - 24-70L2.8 - & 70-200 L f4 IS

    Comment


    • #17
      Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

      [QUOTE=j

      Ik vermoed dat dit de USM tegenhanger van canon is en dat een canon EOS 40D dit dus daadwerkelijk ondersteund??

      many thx[/QUOTE]

      No worries, de Sigma werkt perfect op mijn 50d en zal dat op de 40d ook doen. Veel plezier met je zware keuze
      Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

      Comment


      • #18
        Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

        Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
        Goed bezig , Bart. Toch niet zo tevreden over je sigma?
        Het was de bedoeling om die te vervangen door een Canon 24-70 f2,8 L , en ik heb ondertussen bericht gekregen dat ik van de belastingen nog een mooi "cadeautje" krijg.

        En met de aangekondigde prijsstijgingen van 10-20% kan ik die beter nu kopen (dat is een verschil van 100 tot 200 euro).

        Ik heb dus binnenkort een Sigma 24-70 f2,8 teveel.

        De Sigma is scherp genoeg, maar ik mis de snelle AF die ik met de EF-S 17-55 f2,8 IS had op de 40D.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

          Taxy,
          Dus die Sigma is even scherp als de canon-variant maar geeft een betere bokeh op je 50D?

          Comment


          • #20
            Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

            Oorspronkelijk geplaatst door tipi Bekijk bericht
            Taxy,
            Dus die Sigma is even scherp als de canon-variant maar geeft een betere bokeh op je 50D?
            Volgens de tests is de Sigma scherper en geeft én geeft een mooiere bokeh.

            Ik heb sinds kort ook de Sigma. Deze heeft m'n Canon 50mm f1.8 II vervangen. Over de optische kwaliteiten ben ik zéér te spreken. 't Is alleen jammer dat zowel mijn eerste als tweede exemplaar (ik had de eerste dus omgeruild) een erg inconsistente AF heeft met een neiging tot front focus, met name op of dichtbij de minimale focusafstand.
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #21
              Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

              Oorspronkelijk geplaatst door tmh Bekijk bericht
              Ik ben bijzonder tevreden met de spotgoedkope F1,8 50 mm van Canon... Hoe dikwijls ga je F1,4 gebruiken?
              Ik zou hem eerder kopen voor de USM focus
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment


              • #22
                Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

                Oorspronkelijk geplaatst door tipi Bekijk bericht
                Taxy,
                Dus die Sigma is even scherp als de canon-variant maar geeft een betere bokeh op je 50D?
                Dat is toch mijn ervaring.
                Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

                  Ik ben nog altijd niet overgestapt tot het aankopen van de Canon of de Sigma.
                  Maar ik vraag mij af waarom er hier de laatste tijd zoveel canon versies te koop staan.
                  Is er al iets geweten over een tweede versie ?
                  Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

                    Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                    Ik zou hem eerder kopen voor de USM focus
                    die zal het niet maken hoor...
                    de AF van de 1.4 vind ik amper sneller dan die van de 1.8, en stil is hij ook al niet
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment

                    Working...
                    X