Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Kitlens zo slecht??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony Kitlens zo slecht??

Oorspronkelijk geplaatst door fulval Bekijk bericht
    De kitlens is ontworpen voor de alpha 100, hij voldoet dus ook zeer redelijk op een 200 en een 300.
    Op de 350 komt hij te kort, zoals ik zelf gemerkt heb mij voldoet wat ik zelf gekocht heb, de sigma 17-70 bijzonder goed.
    Eigenlijk moet ik u corrigeren ... De kitlens is in de Minolta tijd nog ontworpen voor de 6megapixel 7D en 5D...

Wat die kitlens betreft, 't kan goed zijn dat we binnenkort een nieuwe kitlens zien volgens de geruchten

Comment

Mijn ervaring met de kitlens is helemaal niet verkeerd, voor een standaard lens is deze optisch zeer goed. De bouwkwaliteit is inderdaad niet geweldig en van goedkope kunststof (niet te vergelijken met bijvoorbeeld beercan-modellen), maar qua resultaten is deze lens goed i.c.m. zijn prijs.
      Toevallig heb ik deze lens kort geleden vervangen voor de Sigma 17-70 f/2.8-4, maar in vergelijking is de kitlens nog goed voor zijn waarde.
      Daarbij komt nog dat Sony hierin niet de enige is die bespaart op de kitlenzen, ook Canon bijvoorbeeld met de kitlens voor de huidige camera's als 400d, dus het valt allemaal wel mee. Op den duur, als je kwalitatief meer wilt, zul je hem vervangen voor een betere lens, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Comment

De resultaten die ik bij andere fotografen gezien heb van dit objectief hebben mij echt enorm verbaast.
        Prijs/kwaliteit zeker een topper !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mavan Bekijk bericht
          De resultaten die ik bij andere fotografen gezien heb van dit objectief hebben mij echt enorm verbaast.
          Prijs/kwaliteit zeker een topper !
          Je bedoelt de Sigma 17-70?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Je bedoelt de Sigma 17-70?
            Nee Tommie, Mavan bedoeld de kitlens..............

En als eerder aangegeven, deze lens is ontworpen geweest in het Minolta tijdperk specifiek voor de 5 en 7D.........
            Hij werkt prima op al de Sony DSLR's.............
            Bestaat ook in de Sony bedrukking en de Konica Minolta uitvoering......
            Volgende week zetten we hem voor "spielerei" eens op de A900.... FF...
            Benieuwd hierna..........reactie volgt dan!
            MVG

Comment

Working...
            X