Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

ik zat in hetzelfde schuitje vorig jaar ..
    ik had een D80 en een kitlens 18-135 en ben overgegaan tot de aanschaf van een 17-55/2.8

ik ben heel erg tevreden en ik zou me heel graag in de toekomst nog een 70-200/2.8 aanschaffen

ik denk dat ik meer zou hebben gmist tussen de 17-24, dan tussen de 55-70

in elk geval ben ik heel tevreden van dit kwaliteitsobjectief: kleuren, contrast... en een zeer grote inzetbaarheid!
    Nikon D80, Nikon 85mm/1.4, Nikon 17-55/2.8 & Nikon SB900

Comment

Iedereen alvast bedankt voor de reacties!!!

Heb net iets ongelooflijks gevonden! Op e-holater.com een 24-70 2.8 voor 706 Euro, dit kan toch niet? Is een online shop uit Engeland. Aziaatische makkelij???

Comment

Als het te mooi klinkt om waar te zijn, is het meestal ook niet waar.

Oppassen dus
        www.pixation.be

Comment

Holator heeft een mooie website, alleen ze zouden in Bridgwater zitten, maar zetten dat adres er niet met vestigingsplaats. Ook van de "pick-up-store"in Manchester: geen adres. En ook nog een hoofdkantoor in Londen en een groot team.... helemaal fake denk ik.

De eerste testimonial:

Great Products, Price, & Service

I needed a laptop and so I went to my Dad for help. He told me that company_name was the ONLY place to go. He said that he wouldnt trust anyone else. I got my computer 3 days before I expected it, and it is a dream. This was THE very best purchase experience I have ever had. My Dad was right, company_name is the ONLY place to go. This is the only place I recommend now to everyone I know. Thank you so much!

duhuh
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

lees dit maar eens...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Te mooi om waar te zijn. Dacht niet dat mirakels nog bestaonden !

Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ja inderdaad dat denk ik ook. Je kunt er bijvoorbeeld de D3 kopen voor 1877 Euro.
                Verbaasd me wel dat je er kunt betalen met VISA want die werken normaal gezien nooit samen met bedrijven die niet zuiver op de graat zijn.
                'k Zal toch maar op veilig spelen en m'n lensje hier ergens kopen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Dat bedoel ik Antoine, in welke omstandigheden heeft hij deze destijds getest

T'is tenslotte reeds méér dan zes maanden geleden, en niets meer over gehoord, Gefke heeft destijds een topic geopend, en zelf nooit geen reactie meer gegeven, mischien uit het oog verloren, of toch niet zo erg als eerst gedacht.
                  Het is inderdaad een toplens
                  Ik had het zelfs niet meer in de gaten dat ik daar ooit een topic van geopend had

Het resultaat ?

Het is enorm afhankelijk hoe je dit als amateur kan testen, in het begin heb ik daar zwaar tegen gezondigd en was ik even zwaar teleurgesteld over de afwijking maar nu ik weet hoe ik moet testen valt het allemaal reuze mee, op mijn D300 staat een correctie ingesteld van 4 of 5 dacht ik zo buiten.
                  Je moet heel nauwkeurig de hoek instellen, de afstand, spiegel opklappen, afstandsbediening, ... bijna niet te doen want de scherptediepte op die scherpstelafstand is minder dan 1mm wijd open ! De minste beweging (waar ik dus tegen gezondigd heb) is voldoende om teleurstellende metingen te doen.
                  Ik kan de resultaten hier neer zetten maar oa door dit topic heb ik mij beseft dat de D300 met de 17-55 gewoon de perfecte combinatie is, ik zou mezelf te kort doen door deze te vervangen door een 24 of 28-70 want een FX zit er niet direct aan, van de gemaakte foto's zitten er vele tussen onder de 28mm.

Ik ben het dus eens met verschillende van jullie, heb je een DX ga voor een 17-55, je kan nu koopjes doen ! Stap je binnenkort over op FX dan moet je er niet aan beginnen.

In elk geval zal ik pas naar een 24 of 28-70 kijken als een FX in het bereik komt of wanneer ik niet meer weet wat ik met mijn centen moet doen
                  Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
                    Het is inderdaad een toplens
                    Ik had het zelfs niet meer in de gaten dat ik daar ooit een topic van geopend had

Het resultaat ?

Het is enorm afhankelijk hoe je dit als amateur kan testen, in het begin heb ik daar zwaar tegen gezondigd en was ik even zwaar teleurgesteld over de afwijking maar nu ik weet hoe ik moet testen valt het allemaal reuze mee, op mijn D300 staat een correctie ingesteld van 4 of 5 dacht ik zo buiten.
                    Je moet heel nauwkeurig de hoek instellen, de afstand, spiegel opklappen, afstandsbediening, ... bijna niet te doen want de scherptediepte op die scherpstelafstand is minder dan 1mm wijd open ! De minste beweging (waar ik dus tegen gezondigd heb) is voldoende om teleurstellende metingen te doen.
                    Ik kan de resultaten hier neer zetten maar oa door dit topic heb ik mij beseft dat de D300 met de 17-55 gewoon de perfecte combinatie is, ik zou mezelf te kort doen door deze te vervangen door een 24 of 28-70 want een FX zit er niet direct aan, van de gemaakte foto's zitten er vele tussen onder de 28mm.

Ik ben het dus eens met verschillende van jullie, heb je een DX ga voor een 17-55, je kan nu koopjes doen ! Stap je binnenkort over op FX dan moet je er niet aan beginnen.

In elk geval zal ik pas naar een 24 of 28-70 kijken als een FX in het bereik komt of wanneer ik niet meer weet wat ik met mijn centen moet doen
                    Ik ben het volledig met je eens.
                    Vandaar dat ik mij met al die testen niet bezig houd.
                    Als ik bij mijn opnames niets bijzonders merk m.b.t. de scherpte dan is de lens voor mij goed.
                    De correctie van de D700 staat dan ook nog steeds op 0.

Geniet maar lekker van je D300 + 17-55.
                    mvg
                    Antoine

Comment

Working...
                    X