Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 135mm F2 voor crop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 135mm F2 voor crop

    Ik heb ooit de 135 f/2 getest naast de 85 f/1.2 op zowel 1.25x als 1.6X crop.

    Ik was eerlijk gezegd helemaal niet zo onder de indruk van de 135. De 85 f/1.2 daarentegen....

    Comment


    • #17
      Re: Canon 135mm F2 voor crop

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Ik heb ooit de 135 f/2 getest naast de 85 f/1.2 op zowel 1.25x als 1.6X crop.

      Ik was eerlijk gezegd helemaal niet zo onder de indruk van de 135. De 85 f/1.2 daarentegen....
      Zoals blijkt uit de quote in mijn vorige reactie, maakte ik de vergelijking met de 85 f1.8 en niet met de 85L. Ik heb deze laatste niet, maar zoals blijkt uit de vele positieve ervaringen ermee kan je wel gelijk hebben.

      gr
      Yannick
      Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

      Comment


      • #18
        Re: Canon 135mm F2 voor crop

        Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
        Zoals blijkt uit de quote in mijn vorige reactie, maakte ik de vergelijking met de 85 f1.8 en niet met de 85L. Ik heb deze laatste niet, maar zoals blijkt uit de vele positieve ervaringen ermee kan je wel gelijk hebben.
        Mijn post was geen reactie op die van jou hoor

        Comment


        • #19
          Re: Canon 135mm F2 voor crop

          Zou anders ook wel eens zo'n 85L willen testen
          Wel wat tragere AF in vergelijking met de 1.8 door de hoeveelheid glas?

          gr
          Yannick

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Mijn post was geen reactie op die van jou hoor
          Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

          Comment


          • #20
            Re: Canon 135mm F2 voor crop

            Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
            Zou anders ook wel eens zo'n 85L willen testen
            Wel wat tragere AF in vergelijking met de 1.8 door de hoeveelheid glas?

            gr
            Yannick
            In de studio heb je weinig last van die trage focus, omdat je de eerste maal scherpstelt (dat duurt dus iets langer) maar de volgende malen is er omzeggens geen afwijking tussen de ene foto en de andere foto qua afstand en moet de focus ring maar minimaal bewegen om het beeld in focus te brengen.
            Ik heb de 85 F 1,8 geruild voor een 1,2 en deze lens is nog niet van mijn 5 D geweest. Echt aan aanrader !!!

            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #21
              Re: Canon 135mm F2 voor crop

              Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
              Zou anders ook wel eens zo'n 85L willen testen
              Wel wat tragere AF in vergelijking met de 1.8 door de hoeveelheid glas?
              Ja, 't is één kilo zuiver glas en de AF is relatief traag omdat het ook héél precies moet zijn. Maar man is dat een fantastische lens. Enige nadeel, je ziet in de viewfinder absoluut niet wat je nadien op je bord krijgt en dat zorgt soms wel voor verrassingen (maar dat is zo voor alle lichtgevoelige lenzen, alleen valt het bij die het meeste op).

              Comment


              • #22
                Re: Canon 135mm F2 voor crop

                Ik las dit al eerder in een door jouw aangegeven link (meen ik). Ik kan me inbeelden dat dit op 1.2 sterker speelt dan op eender welk kleiner diafragma. Ik had zulks eigenlijk al aangevoeld, maar nooit eerder zwart op wit gezien.

                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Enige nadeel, je ziet in de viewfinder absoluut niet wat je nadien op je bord krijgt en dat zorgt soms wel voor verrassingen (maar dat is zo voor alle lichtgevoelige lenzen, alleen valt het bij die het meeste op).
                Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 135mm F2 voor crop

                  Voor studiodoeleinden lijkt me dit inderdaad een droom van een lens. Voor sportdoeleinden wellicht veel minder bruikbaar...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  In de studio heb je weinig last van die trage focus, omdat je de eerste maal scherpstelt (dat duurt dus iets langer) maar de volgende malen is er omzeggens geen afwijking tussen de ene foto en de andere foto qua afstand en moet de focus ring maar minimaal bewegen om het beeld in focus te brengen.
                  MVG, Jeff
                  Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 135mm F2 voor crop

                    De 135L is een knapperd!

                    Als ik ze gebruik is 't op f2...

                    @Hans V R, het feit dat je foto op de display er heel anders uitziet dan door je zoeker wanneer je met snelle lenzen werkt komt omdat je niet het geschikte matglas hebt!

                    Het originele matglas in uw camera laat door uw zoeker de DOF zien van f2.8. Je ziet dus door je zoeker f2.8, ook al heb je een lens met een opening van f1.2 op je camera!

                    Kijk met je 85L erop maar eens langs de lens door je camera, dan zal je zien dat het originele matglas in 't midden lichter is dan in de hoeken van uw zoeker; dit komt door het "diafragma effect" van uw matglas.

                    Wanneer je nu een MANUEEL MATGLAS in je body steekt dan is de DOF die je door uw zoeker ziet idem aan de DOF die je werkelijk op je foto krijgt .

                    Wanneer je met primes wil gaan werken sneller dan f2.8 ben je dus genoodzaakt om met een manueel matglas te werken als je volledige controle over je scherptediepte wil... Want met snelle lenzen vol open is de AF meestal niet waar jij 'm hebben wil.


                    Hopelijk heb je 'r iets aan!
                    CANON Inc. Made In Japan

                    Comment

                    Working...
                    X