Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ik heb zelf een 40D en onder ander ook een 70-300IS.
Ik vind enkel de stelling dat de 70-300 IS VERVANGEN is door de 55-250 nogal sterk, maar goed, maakt niet uit. In alle geval, de 55-250IS lijkt een koopje voor z'n kwaliteit , en ook met de 70-300IS heb ik persoonlijk goede ervaringen. Beiden zijn een goed voorstel. Enkel, moest je ooit voor full frame kiezen, kan je de 70-300 nog gebruiken, de 55-250 niet.
Als je tot 400mm wil gaan ( je stelt de sigma voor) dan zou ik persoonlijk voor de schuifzoom van canon kiezen.
Als je denkt aan de sigma 80-400, zou ik ook zeker ook de canon 100-400 overwegen.
Vraagt misschien wel een andere budget dan bijv de voorgestelde lenzen...
you are braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think
Alles in natuurlijk afhankelijk van het (niet vermelde) budget é...
Als er gerefereert wordt aan een budget...
De lenzen die Matthias voorstelt, vallen in hetzelfde budget dan de sigma 80-400 os caf f4.5-5.6 van Ts...
Maar... Ts vroeg om een lens met groot zoom bereik... Dan heb je de Sigma 50-500.
Dan zoom je vanuit je geheel overzichtsplaatje rechtreeks in de bilnaad...
groet
Adrie
Niet vergeten dat de oude 80-400 OS van Sigma volgens mij niet meer geproduceerd wordt, en dat de AF nogal traag is van deze lens (kijk de PhotoZone.de review maar eens na)
Op de 40D is er geen betere lens dan de dure Canon 100-400, ik heb ze sinds enkele weken ook en de kleuren en scherpte zijn schitterende, zelfs vol open op 400mm.
Ik heb lang getwijfeld tussen de 100-400 van Canon en de nieuwe 150-500 OS van Sigma, maar uiteindelijk toch maar voor de gekende Canon gegaan, ondanks dat het een schuiftrompet is, maar dat ben je snel gewoon.
Voor mijn toepassing is de exacte focus setting toch niet van belang, enkel dat de wagen juist in het frame staat en scherp is, of dat nu 300mm of 305mm is kan mij eerlijk gezegd niet veel schelen op dat moment.
Comment