Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor binnenfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke lens voor binnenfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    De ene zegt "plastic fantastic", de andere (waaronder ikzelf) "fantastic plastic". Alleszins, en er zijn er maar weinigen die dit niet zullen beamen: de 50mm f/1.8, zij het voor Canon, Nikon of welke camera dan ook, is een zeer betaalbaar objectief, o.m. voor portretten bij weinig licht. Je moet er wel mee leren werken, en, omdat het een prime is: je voeten moeten voor de "zoom" zorgen!
    Die van mij werkt met motor hoor (electrische rolstoel )
    Heb de Sigma 30mm f/1.4 wat overeen komt met de 50mm op canon (ongeveer toch)daar mijn camera x2 is en de Canon x1.6
    Er is niks beter in mijn ogen dan een prime van die afstand zo rond de 60à80mm voor binnenshuis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      De ene zegt "plastic fantastic", de andere (waaronder ikzelf) "fantastic plastic". Alleszins, en er zijn er maar weinigen die dit niet zullen beamen: de 50mm f/1.8, zij het voor Canon, Nikon of welke camera dan ook, is een zeer betaalbaar objectief, o.m. voor portretten bij weinig licht. Je moet er wel mee leren werken, en, omdat het een prime is: je voeten moeten voor de "zoom" zorgen!
      wat bedoel je met je moet ermee leren werken? In welke zin? Dat ikzelf zal moeten zoomen is niet zo erg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door icecoldkillahh Bekijk bericht
        wat bedoel je met je moet ermee leren werken? In welke zin? Dat ikzelf zal moeten zoomen is niet zo erg
        Wel, volopen op f/1.8 heb je een zéér geringe scherptediepte (DOF), met als gevolg dat het rechteroogje van je model scherp zal zijn (als je niet per ongeluk op de neus heb scherpgesteld), maar het linkeroogje misschien niet meer, tenzij exact in hetzelfde vlak.
        Daarvoor is DIT een onmisbare tool, zeker in het begin, totdat je de "nukken" van de lens beet hebt.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door icecoldkillahh Bekijk bericht
          Je kijkt door een 'vast kader' - wil je meer of minder op de foto, zal je zelf moeten bewegen.
          En dat hoeft niet noodzake'lijk een nadeel te zijn, je leert op een andere manier naar je onderwerpen kijken.

En je DOF afstanden leer je mettertijd wel min of meer van buiten (in grote lijnen)

Comment

Hallo

ik bezit zelf eveneens de canon 40D en standaardzoom 17-85IS.
            Voorlopig is onze rondstormende peuter HET meeste gefotografeerde mijnheerke..

Voor binnenshuis ondervind ik wel wat beperkingen met bovenstaande lens
            (start op F/4). Vandaar overweeg ik de prime 50MM 1.4 of 1.8? welke de beste of moet ik eerder naar de 30 mm gezien de cropfactor 1.6 op mijn toestel.

Heb hiervoor steeds met de canon AE1, 50 mm f1.8 gewerkt..
            canon 40D - 24-70L2.8 - & 70-200 L f4 IS

Comment

Working...
            X