Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 135 2.0

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 135 2.0

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
    Ik heb er wel een slechte ervaring mee... ik heb ze verkocht
    da's geen slechte ervaring MEE,
    da's een slechte ervaring ZONDER

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      da's geen slechte ervaring MEE,
      da's een slechte ervaring ZONDER

mm
      Ik gebruik die 135mm nu.
      (Ik heb ze dus gekocht van Sugar.)
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Probleem opgelost.

de Combinatie met statief , hoge resolutie van de 5dmkII, het bestaande licht (lage sluitertijden) en brandpuntafstand was ni in orde.

Mijn statief is duidelijk niet 100 percent stabiel. De Canon 5dmkII geeft vrij veel trillingen als de spiegel omhoogklapt. De minste trilling laat zich met een minder goed statief (zoals het mijne) opmerken op de foto's, niet echt onscherp maar niet echt haarscherp op 100 percent uitvergroting.

Ik had vermeld dat ik dat met manueel focussen scherpe beelden had. Eigenaardig, maar in manueel scherpstellen gebruikte ik de live view. En met lieve view blijft de spiegel omhoog. Dus alleen de sluiter maakt een beweging en niet de spiegel. Het is juist de spiegel die de hele geringe bewegingsonscherpte maakte.. heel gering maar genoeg om geen echt haarscherpe foto's te hebben. (sluitertijd op 1/20 op iso 100 f2 met gewoon bestaande halogeenverlichting).

Ik heb dit achteraf getest door de camera vast op een tafel te zetten.. dus veel stabieler dan op mijn statief. Het resultaat was er direkt. de 135 2.0 geeft dus echt haarscherpe beelden.. ook op f2.

Ik heb dit objectief nog maar pas en ben er nog niet aan toe gekomen om buiten te fotograferen vermits na het werk het eigenlijk al donker is.
        Dus dat zal voor het weekend zijn.

Dus ik ben voorlopig al super erg tevreden over de resultaten van de 135 2.0.. De scherpte, de snelheid van de focus en de prachtige cream achtergrond op f2.
        Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik gebruik die 135mm nu.
          (Ik heb ze dus gekocht van Sugar.)
          prachtige lens niet ? Dit is een echte mooie uitstekende lens. Zijn geld meer dan waard.
          Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als ze volledig open bij MF scherper is dan met de autofocus, dan zal je de AF-correctie van de 5D MKII moeten gebruiken, die dient daarvoor.
            Focus bijstellen gaf geen resultaat , en vermits ik geen backfocus zag geloofde ik ook niet die afstelling. Het was dus bewegingsonscherpte (zie mijn uitleg)

Comment

Als er 1 lens is die ik nooit zou wegdoen is het deze. Nog steeds geen neg. gevonden dus.

Alhoewel ik heb er wel een slechte ervaring mee. Ze is ooit uit mijn rugzak gevallen terwijl ik die uit de auto haalde en ze voor mijn ogen op de stoep knalde. Dat is een slechte ervaring ik kan het je verzekeren. Gelukkig enkel een schrammetje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Als er 1 lens is die ik nooit zou wegdoen is het deze. Nog steeds geen neg. gevonden dus.

Alhoewel ik heb er wel een slechte ervaring mee. Ze is ooit uit mijn rugzak gevallen terwijl ik die uit de auto haalde en ze voor mijn ogen op de stoep knalde. Dat is een slechte ervaring ik kan het je verzekeren. Gelukkig enkel een schrammetje.
                Als ik dat lees .. geeft dat een steek in mijn hart.. gelukkig was er niks erg aan je lens,
                ondertussen weet je de crash-test ook al... maar die test sla ik liever over.. lol

Comment

Working...
                X