Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste L-lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: mijn eerste L-lens

    Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
    Gefeleciteerd met de aankoop!

    Jammer genoeg heeft Nikon geen gelijkaardige lens... de 70-200 2.8 is nog lang sparen voor mij
    dat is hetgeen mij weerhield van een eventuele overstap naar nikon ...
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

    Comment


    • #32
      Re: mijn eerste L-lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Ik respecteer dat Jeroen, je noemt de beste reden.

      Maar: Ik fotografeer al zo'n 20 jaar, ga niet zo heel zachtzinnig met m'n spullen om
      (ben geen apparatuurfreak) , ga gewoon het strand op (met stuivend zand) met m'n camera als dat zo uitkomt.
      Ook heb ik meerdere keren een camera met lens laten vallen (2x een lens total loss)
      Nog NOOIT heb ik ook maar de geringste beschadiging van een frontlens gehad.
      Een beetje stof of zand blaas je zo weg..
      Die filterbusiness is gewoon hersenspoeling.
      ik hoop in elk geval als ik ooit een tweedehands lens koop, dat het gene van u is
      Mijn website: http://www.michelpyck.be

      Comment


      • #33
        Re: mijn eerste L-lens

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Het vergelijk met Sigma was maar om aan te tonen dat Canon niet altijd zoveel beter is.
        En die topic van de UV filter was gestart door SimplePhotography bij 'gezocht'.
        Sorry als ik je ergerde met het vergelijk met Sigma.

        Grtz, RF
        no problem
        Mijn website: http://www.michelpyck.be

        Comment


        • #34
          Re: mijn eerste L-lens

          Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
          ik hoop in elk geval als ik ooit een tweedehands lens koop, dat het gene van u is
          Wat ik aanbied , deugt en is 100% eerlijk, nooit klachten gehad.

          Comment


          • #35
            Re: mijn eerste L-lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Ik respecteer dat Jeroen, je noemt de beste reden.

            Maar: Ik fotografeer al zo'n 20 jaar, ga niet zo heel zachtzinnig met m'n spullen om
            (ben geen apparatuurfreak) , ga gewoon het strand op (met stuivend zand) met m'n camera als dat zo uitkomt.
            Ook heb ik meerdere keren een camera met lens laten vallen (2x een lens total loss)
            Nog NOOIT heb ik ook maar de geringste beschadiging van een frontlens gehad.
            Een beetje stof of zand blaas je zo weg..
            Die filterbusiness is gewoon hersenspoeling.
            als ik tot mijn heupen in het water sta om een surfer of kitesurfer te fotograferen, krijg ik toch liever een dikke klots zout water op mijn filter, dan op mijn frontlens hoor
            enkel door die filter is ie spatwaterdicht, en ik denk niet dat ik veel moet zeggen over de ernst van zout water dat in een lens zou terecht komen...
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #36
              Re: mijn eerste L-lens

              Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
              jij ook proficiat met je aankoop :-)

              heb je toevallig nog geen testfotootje om online te zetten ?
              Morgen zal ik eens gaan rondhangen in m'n geboortestad en zal er dan eentje posten (eigen post, hier een foto zetten is wat 'kapen').
              Zo kan ik eens die twee nieuwe lensjes eens uittesten (staat al te popelen van ongeduld)

              Comment


              • #37
                Re: mijn eerste L-lens

                Beide proficiat met de aankoop, ziet er een leuk lensje uit.
                Sony alpha 200 met glas en flitser...

                Comment


                • #38
                  Re: mijn eerste L-lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  als ik tot mijn heupen in het water sta om een surfer of kitesurfer te fotograferen, krijg ik toch liever een dikke klots zout water op mijn filter, dan op mijn frontlens hoor
                  enkel door die filter is ie spatwaterdicht, en ik denk niet dat ik veel moet zeggen over de ernst van zout water dat in een lens zou terecht komen...
                  Eigenlijk een beetje zelfde verhaal met de 10-22 he: is een semi-intern focussing lensje, dus verandert niet van lengte bij zoomen/focussen, maar eigenlijk verschuift het voorste lenselement wel naar binnen toe. Bij het gebruik van een filter sluit je echter wel de voorkant volledig af, dus in zeer stoffige gebieden lijkt me dit wel een aanrader!

                  Beschermfilters zijn misschien niet altijd aan te raden, akkoord, maar volgens mij toch ook niet altijd af te raden!
                  Mvg, Fre

                  Comment

                  Working...
                  X