Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste L-lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: mijn eerste L-lens

    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Dat is niet zo'n goed voorbeeld, het ontwerp stamt nog uit de jaren '60....
    Een 50mm is het makkelijkste te maken.
    Gemakzucht van mijnentwege zeker Kees

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: mijn eerste L-lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Voor mij niet gelaten hoor, maar er is toch een enorm groot verschil tussen de 70-200 en de 100-400. Zondag laatst heb ik bij iemand foto's gezien genomen met een Sigma 120-400
      en ik kan u verzekeren dat die subliem waren
      Machtig die Sigma. En wat een prijsverschil met Canon!

      Grtz, RF

      en nu begin je ineens over een sigma ....

      laten we deze topic maar gewoon op de 70-200 houden en niet appelen met peren of citroenen beginnen vergelijken ...

      dat van die uv-filter, was dat niet die (beruchte) thread van vorige week gestart door macobsession ?
      Mijn website: http://www.michelpyck.be

      Comment


      • #18
        Re: mijn eerste L-lens

        Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
        en nu begin je ineens over een sigma ....

        laten we deze topic maar gewoon op de 70-200 houden en niet appelen met peren of citroenen beginnen vergelijken ...

        dat van die uv-filter, was dat niet die (beruchte) thread van vorige week gestart door macobsession ?
        Nee, dat ging over flare's. Ik doe mijn UV filter er alleen af dat de zon in mijn zoeker zit, of zonsonder of zonsopgang.

        ik heb wel meteen de beste UV filter genomen BW iets van een 44 euro
        anders kan je beter een slechtere lens kopen, dat je met een slechte filter werkt :-)
        http://www.flickr.com/photos/MacObsession
        http://www.macobsession.be

        Comment


        • #19
          Re: mijn eerste L-lens

          ik heb ook eene 70-200 f/4 L IS USM

          heerlijke lens : snelle AF, lekker licht in de rugzak en RETESCHERP!

          Veel plezier ermee!
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #20
            Re: mijn eerste L-lens

            Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
            Nee, dat ging over flare's. Ik doe mijn UV filter er alleen af dat de zon in mijn zoeker zit, of zonsonder of zonsopgang.

            ik heb wel meteen de beste UV filter genomen BW iets van een 44 euro
            anders kan je beter een slechtere lens kopen, dat je met een slechte filter werkt :-)
            Wat beweegt mensen toch om ook maar 1 stuiver uit te geven aan filters?
            100% overbodig en ten allen tijde weggegooid geld.
            Nog nooit ook maar 1 seconde behoefte aan gehad.
            Toch komen er nogal een beginners die een voorstel doen t.a.v. de aankoop van allerlei spullen en altijd die vermaledijde filters erbij.
            Hoe komt dat?

            Comment


            • #21
              Re: mijn eerste L-lens

              @Telekees.

              Ik beschouw mezelf als beginner en voor mij zijn UV filters enkel een bescherming van het glas dat erachter zit.
              Misschien onnozel maar dat is mijn reden.
              Last edited by jeroen.s; 8 januari 2009, 10:01. Reden: Lichte Dyslexie
              Jeroen

              Comment


              • #22
                Re: mijn eerste L-lens

                Ik respecteer dat Jeroen, je noemt de beste reden.

                Maar: Ik fotografeer al zo'n 20 jaar, ga niet zo heel zachtzinnig met m'n spullen om
                (ben geen apparatuurfreak) , ga gewoon het strand op (met stuivend zand) met m'n camera als dat zo uitkomt.
                Ook heb ik meerdere keren een camera met lens laten vallen (2x een lens total loss)
                Nog NOOIT heb ik ook maar de geringste beschadiging van een frontlens gehad.
                Een beetje stof of zand blaas je zo weg..
                Die filterbusiness is gewoon hersenspoeling.

                Comment


                • #23
                  Re: mijn eerste L-lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Die filterbusiness is gewoon hersenspoeling.
                  da's maar een gedacht hoor. Filter heeft al mijn Tamron 70-300 gered toen de kleine van een kameraad die liet vallen. Het was misschien niet de duurste lens maar toch.

                  Ik wil me niet inbeelden dat dit gebeurd met een duurdere L-lens.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #24
                    Re: mijn eerste L-lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    da's maar een gedacht hoor. Filter heeft al mijn Tamron 70-300 gered toen de kleine van een kameraad die liet vallen. Het was misschien niet de duurste lens maar toch.

                    Ik wil me niet inbeelden dat dit gebeurd met een duurdere L-lens.
                    Uiteraard wil je dit liever niet met je apparatuur, duur of niet... maar zo'n gevalletje in jouw voorbeeld, daar zijn toch verzekeringen voor....
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #25
                      Re: mijn eerste L-lens

                      Vooreerst: gefeliciteerd met je aankoop, je zal het je zeker niet beklagen.
                      Ik werk er al een jaar mee, en moet zeggen dat ik mijn andere lenzen niet veel meer gebruik.
                      In het begin had ik er ook een filter (skylight) voor gekocht, maar die heb ik enkele maanden geleden weggegeven aan een vriend die hem wel zou gebruiken. Ik heb die misschien twee keer gebruikt.
                      Er is al een volledig glas bier over die lens gegaan, ik heb er al mee in de regen gelopen, k heb er al mee over het strand gelopen achter meeuwen tijdens een storm... en nog nooit is er iets aan mijn frontlens gebeurt. In het veld (waar er ook steeds mijn zonnekap op zit), blaas je die af en toe eens af, en thuis veeg je hem dan helemaal proper (ernstig vuil kan je er zelfs voorzichtig met water afkuisen). Die lens kan tegen veel meer dan je zou verwachten hoor.
                      groeten, Sebastiaan

                      Comment


                      • #26
                        Re: mijn eerste L-lens

                        Gefeleciteerd met de aankoop!

                        Jammer genoeg heeft Nikon geen gelijkaardige lens... de 70-200 2.8 is nog lang sparen voor mij

                        Comment


                        • #27
                          Re: mijn eerste L-lens

                          Ik wou deze lens ook eerst kopen maar het is de 17-40 geworden van Canon ook de L lens. Dan heb ik de 55-250 EF.S gekocht die als tussen moot moet dienen.
                          Hij is natuurlijk niet dezelfde maar er is hier over deze lens al genoeg geschreven denk ik..
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #28
                            Re: mijn eerste L-lens

                            Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                            en nu begin je ineens over een sigma ....

                            laten we deze topic maar gewoon op de 70-200 houden en niet appelen met peren of citroenen beginnen vergelijken ...

                            dat van die uv-filter, was dat niet die (beruchte) thread van vorige week gestart door macobsession ?
                            Het vergelijk met Sigma was maar om aan te tonen dat Canon niet altijd zoveel beter is.
                            En die topic van de UV filter was gestart door SimplePhotography bij 'gezocht'.
                            Sorry als ik je ergerde met het vergelijk met Sigma.

                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #29
                              Re: mijn eerste L-lens

                              Proficiat met je aankoop, je was dan ook niet de enige. Ben er zelf vandaag ook eentje gaan halen. Gelukkig aan de oude prijs (anders was het 10% duurder (opslag door alle lenzen fabrikanten)).

                              Comment


                              • #30
                                Re: mijn eerste L-lens

                                Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                                Proficiat met je aankoop, je was dan ook niet de enige. Ben er zelf vandaag ook eentje gaan halen. Gelukkig aan de oude prijs (anders was het 10% duurder (opslag door alle lenzen fabrikanten)).
                                jij ook proficiat met je aankoop :-)

                                heb je toevallig nog geen testfotootje om online te zetten ?
                                Mijn website: http://www.michelpyck.be

                                Comment

                                Working...
                                X