Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lenzen op 5D mkII ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke lenzen op 5D mkII ?

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Ik heb zelf ooit een 28-135 IS gehad, en die was zeker niet slecht op een 300D.
    Die hebben wij hier nog altijd voor op de 10D (ja die leeft nog) en is voor zijn prijs inderdaad een super lensje.
    Op de 5D gebruik ik 99% van de tijd de 24-105L IS wat volgens mij een goede combinatie vormt.
    Ik heb in het begin wel even moeten wachten op deze lens en in afwachting had ik de 28-135 IS erop gezet ... voor zijn prijs gaf dit zelfs een goed resultaat.
    Last edited by VerSeg; 15 januari 2009, 05:02.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
      Hallo,
      Ga me zelf zeer binnenkort verblijden met de nieuwe 5D. De eerste lens op mijn lijst is de 24 / 70 2,8 maar dat zal zeker nog enkele maanden duren omwille van de centjes... (alternatieven ?)
      Nu vraag ik mij af bij een FF sensor welke lensen (ook 3rd party) goed scoren op dit toestel. Dat bijna alle L glas zeer goed weet ik : van de 35l tot de 28/300...... Maar wat met ouder L glas: 28 - 70 ? / 20 -35 ? of andere oudere EF lensjes.Mag zeer goedkoop zijn, daar ben ik niet bang van ...
      Primes en zooms, deze laatste moeten in eerste instantie geen vaste 2,8 of 4 zijn

Ik ga starten met het simpele 50mm 1,8 mkII lensje ( back to basics )
      en de 70 - 200 2,8 die ik al heb.

soort fotografie: vanalles, behalve macro, sport

thanks ..

De 17-40 werkt echt prima en nu voor kort ook de 135 f2 .. geen correctie's en beide haarscherp op grote uitvergroting. Vignettering automatisch bijgewerkt op beide lenzen. (ondersteund)
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Bedankt allemaal.

Ik ga eerst de 17 - 40 L kopen samen met mijn 50mm en de 70 - 200 is dit al een goed bereik, vooral de lekker echte groothoek dan...
        Ben zowiezo onder de indruk van de kleuren en een nooitgeziene prachtige dof en bokeh, vooral bij de 70 - 200 die nu absoluut tot zijn recht komt, waaw !
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

de 24-70 L is super op de 5DII... en de 70-300 is ook redelijk deftig, al zie je wel een verschil... die moet dan ook nog vervangen worden door een 70-200 2.8 L IS. Eerst wel eens proberen, en een 135 L 2.0 opzetten ook... Om het helemaal compleet te maken staat de 14 L 2.8 nog achteraan op het lijstje, met een TS-E lens van 24 of 45 mm...
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Working...
          X