Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoek zoom of Tele zoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Groothoek zoom of Tele zoom

    Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    Je mag natuurlijk nooit alle lenzen van een merk over 1 kam scheren. En er zullen zeker ook goede tussen zitten.
    Maar ik ben ooit van een Tamron F/2.8 naar een Canon F/4 L USM overgestapt. En ik ga niet terug. Als ik terug meer lichtsterkte wil dan zal ik langer moeten sparen

    En dat was de Tamron 17-55 F/2.8 zowat de beste lens en meest bejubelde van Tamron.
    Nu zijn mijn kleuren, scherpte, vervorming, CA, snelheid, ... gewoon beter. Ik moet ook minder post processen.
    Ik doe dat zeker niet. En misschien ben ik een klein snobje opdat gebied. Maar ik heb graag alles van het orig. merk.
    Zodus ik zal toch eerder een Canon Lens worden.
    Ik hou jullie op de hoogte wat het uiteindelijk geworden is.

    Bedankt voor de tips
    Kiora

    Comment


    • #32
      Re: Groothoek zoom of Tele zoom

      Tamron is inderdaad minder in kwaliteit dan Sigma.
      De prijs speelt bij mij evenwel ook een rol, hoewel ik heel weinig zal toegeven op kwaliteit.
      Zo is er de Canon 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM die 1.329,00 € kost en de Sigma 120-400 f/4,5-5,6 DG OS HSM die slechts 655,00 € kost en die twee ontlopen elkaar niet hoor.
      Zo is er ook de 50mm f/1.4 van Sigma die met gemak de Canon klopt (Hier is Sigma zelfs iets duurder dan Canon).
      De Bigma van Sigma is nog zo'n legendarisch objectief.
      Met andere woorden, niet oordelen op merknaam maar op prestaties.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #33
        Re: Groothoek zoom of Tele zoom

        Mijn keuze is gemaakt en ik ben deze morgen reeds naar Grobet geweest.

        Uiteindelijk heb ik gekozen voor de lens 55 mm - 250 mm met zonneklep en polarisatiefilter.

        Ik ben enorm content en ik zie er al naar uit om deze lens uit te testen.

        Nogmaals bedankt voor al jullie tips en reacties.

        Groetjes
        K.

        Comment


        • #34
          Re: Groothoek zoom of Tele zoom

          Proficiat met je aankoop, ik hoop (en denk) dat je veel plezier zal beleven met je nieuwe materiaal!

          grz

          Brecht
          Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

          Comment


          • #35
            Re: Groothoek zoom of Tele zoom

            Oorspronkelijk geplaatst door kiora Bekijk bericht
            Mijn keuze is gemaakt en ik ben deze morgen reeds naar Grobet geweest.

            Uiteindelijk heb ik gekozen voor de lens 55 mm - 250 mm met zonneklep en polarisatiefilter.

            Ik ben enorm content en ik zie er al naar uit om deze lens uit te testen.

            Nogmaals bedankt voor al jullie tips en reacties.

            Groetjes
            K.
            Proficiat met je keuze, je zult er enorm veel plezier aan beleven.
            Prijs/kwaliteit is dit veruit de beste keuze die je kon maken
            Vergeet echter niet dat je pol. filter iets verdraaid bij het scherpstellen zodat je de pol. filter iets moet corrigeren.

            Suc6 en grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #36
              Re: Groothoek zoom of Tele zoom

              Goed zo, en morgen win je misschien met de lotto. Dan kan je nog je lenzen upgraden als je daar zin in moest hebben.
              Tot sluitertijd, Dirk

              Comment


              • #37
                Re: Groothoek zoom of Tele zoom

                proficiat met je aankoop Veel fotoplezier!
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment

                Working...
                X