Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Front focus Sigma 50mm f1.4... acceptabel of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Front focus Sigma 50mm f1.4... acceptabel of niet

    zonder statief kun je er niet op vertrouwen, je hebt echt een statief nodig om FF en BF te meten.
    Ik heb ook een 50mm Nikon 1.8 met 4mm frontfocus, dit zou ik nu niet meer accepteren.
    Meer uitleg vind je hier:

    je vind er ook een link naar de site om het raster te downloaden.
    Hier loop ook al een draadje over hetzelfde onderwerp:

    Blijkbaar hebben meer 50mm lenzen last van frontfocus.
    Verder stelt een 50mm lens scherp tot 0.45m dan wil ik ze ook scherp op die afstand en niet op het dubbele er van.
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

    Comment


    • #32
      Re: Front focus Sigma 50mm f1.4... acceptabel of niet

      Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
      zonder statief kun je er niet op vertrouwen, je hebt echt een statief nodig om FF en BF te meten.
      Niet dat het echt belangrijk is, maar zonder statief gaat het ook best.....

      Comment


      • #33
        Re: Front focus Sigma 50mm f1.4... acceptabel of niet

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Niet dat het echt belangrijk is, maar zonder statief gaat het ook best.....
        Inderdaad. Nog nooit een statief gebruikt voor een focustest moet ik zeggen...
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #34
          Re: Front focus Sigma 50mm f1.4... acceptabel of niet

          Bij de minste beweging van de camera stel je wel op de verkeerde plaats scherp.
          Voor een vlugge controle kun je natuurlijk uit de hand fotograferen maar als het echt gaat om de beoordeling van de lens en de camera wil ik dat de camera en de lens gefixeerd en perfect afgesteld staat op het focuspunt dat ik wil beoordelen, en niet met 1 foto maar met verschillende foto's.
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

          Comment


          • #35
            Re: Front focus Sigma 50mm f1.4... acceptabel of niet

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Inderdaad. Nog nooit een statief gebruikt voor een focustest moet ik zeggen...
            Gek, focusafregeling is het ENIGE waarvoor ik een statief gebruik

            Comment


            • #36
              Re: Front focus Sigma 50mm f1.4... acceptabel of niet

              Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
              het echt gaat om de beoordeling van de lens en de camera wil ik dat de camera en de lens gefixeerd en perfect afgesteld staat op het focuspunt dat ik wil beoordelen
              En ik vind het allemaal nonsens, zwaar overdreven.
              Zo maak je beginners nog kopschuw met dat serieuze , moeilijke gedoe.

              Het gaat allemaal om de praktijk, zit de focus ongeveer waar ie moet zitten bij een opname uit de hand (wie gaat er alles op statief doen?) dan is het voor mij goed.
              Last edited by Keeskanon; 12 januari 2010, 19:24.

              Comment


              • #37
                Re: Front focus Sigma 50mm f1.4... acceptabel of niet

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Gek, focusafregeling is het ENIGE waarvoor ik een statief gebruik
                Tja, ieder zijn ding hé. Ik ben het gewoon van zowat alles zonder statief te doen, ook focustestjes. Niks moeilijk aan hoor.
                Last edited by K-2; 12 januari 2010, 20:16.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #38
                  Re: Front focus Sigma 50mm f1.4... acceptabel of niet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  En ik vind het allemaal nonsens, zwaar overdreven.
                  Inderdaad.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment

                  Working...
                  X