Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wel of geen p/c-lenzen voor architectuur...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wel of geen p/c-lenzen voor architectuur...

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
    Is net omgekeerd volgens mij. Je kan alleen maximale shift op de D3 en de D3X toepassen, bij de D300 en de D700 blokkeert de pop-upflash de shift op 11mm (van in het totaal 12mm mogelijk, dus niet zo onwaarschijnlijk belangrijk). Natuurlijk is 11mm op de D300 véél meer shift dan 11mm op een D700, maar op zo'n D300 is een 24mm niet meer zo nuttig denk ik (beeldhoek), zoals je al aangeeft
    Nee sugar, dat bedoel ik niet, ik bedoel dat je bij horizontale verschuiving boven de 11mm op een FullFrame buiten je beeldcirkel komt te zitten, met vignetering als gevolg, bij een crop heb je dat niet, vanwege de kleinere afmetingen van de sensor, maar ik wist niet dat je bij de D300/D700 een mechanische beperking had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
      @
      (voor de prijs moet je het niet echt laten, 2 lensjes kosten minder dan photoshop)

zijn er nog meningen?
      grz
      jep, er zijn nog meningen:
      PS is duur, maar hier en daar gratis te downloaden.
      Die lens niet
      wat niet wegneemt dat je met die lenzen waarschijnlijk véél betere resultaten zal krijgen!!
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
        Maar als ik het goed begrijp, vinden jullie de voordelen van een speciale pc-lens niet meer noodzakelijk in dit digitale tijdperk.
        (voor de prijs moet je het niet echt laten, 2 lensjes kosten minder dan photoshop)

zijn er nog meningen?
        grz

Ik weet niet welke Pc-lenzen jij wil kopen, maar die 24mm pc-e is toch niet zo goedkoop hoor
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Ja, die van canon zelf niet echt. Maar er zijn er nog andere op de markt hé. Of is het dan al zeker nie meer de moeite?

Maar ondertussen is er al beslist om op een aanbod van een tweedehands oly e-510 in te gaan...
          Dus die canon (of nikon) zal nog even moeten wachten, maar als ik ooit eens geld over heb...

in ieder geval bedankt voor de raad!

mvg

Brecht en vader
          Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Working...
          X