Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-70 Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 24-70 Sigma

    Ik gebruik deze lens op de nieuwe 50D en ben er zeer tevreden over , maar zoals eerder vermeld, zouden er slechte tussen zitten.
    Ik heb het hier trouwens over de macro versie
    @ Black B@ndit : Je mag de mijne altijd komen vergelijken met de jouwe , wat ik trouwens heel goed zie zitten.
    Groeten ,
    Rohnny
    Groeten , VDSDigit@l

    Comment


    • #17
      Re: 24-70 Sigma

      Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
      Ik wil je enthousiasme niet temperen, maar op een mijn D50 indertijd kon deze sigma in de verste verte niet tippen aan de 18 - 55 kitlens, wacht nog even en vergelijk dan maar.... wat heb je nu aan een zware lawaaierige lens die onbruikbaar is waarvoor ze eigenlijk gemaakt is , nl. degelijke beelden vanaf 2,8.. snap dit niet.
      Ik zeg niet dat ze onbruikbaar is op 2,8 integendeel. Ze is echter nog beter vanaf 4 en hoger.

      Ik geef wel toe dat de Nikon nog stukken beter is. Momenteel kan ik echter de hoofdprijs niet betalen voor een lens. Persoonlijk vind ik dat beetje soft zijn trouwens soms wel mooi. Dit is natuurlijk een persoonlijke mening maar ik houd ze sowieso zelfs als er een nikon bijkomt. Persoonlijk betaalde ik natuurlijk wel maar een beetje meer dan voor de 18-55 kitlens en nog minder dan de 18-55 VR van nikon. Ik verwacht er dan ook geen topprestaties van maar vind 28-70 voor mij handiger dan 18-55 van bereik. En over de autofocus: deze hoor je wel maar luidruchtig kan je het toch niet noemen? Ja die ultrasone motoren zijn bijna geruisloos maar mij stoort het niet.

      Ik ben misschien een uitzondering maar voor mij lost ze haar verwachtingen wel in!

      Comment


      • #18
        Re: 24-70 Sigma

        Oorspronkelijk geplaatst door vanhyfte.johnny Bekijk bericht
        Ik geef wel toe dat de Nikon nog stukken beter is. Momenteel kan ik echter de hoofdprijs niet betalen voor een lens.
        De Sigma 24-70 kost nieuw 399,- euro terwijl de Nikkor 24-70 nieuw 1459,- euro kost.
        Voor zo'n prijsverschil is het niet meer dan normaal dat de Nikkor beter presteert vind ik.
        Troost je, ook aan mij is de 'hoofdprijs' momenteel niet besteed

        Mvg,

        Dirk.
        The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

        Comment


        • #19
          Re: 24-70 Sigma

          Als je kijkt naar de prijs/beeldkwaliteit is het een dijk van een lens. De kleuren zijn fenomenaal en de scherpte ook, als je een goed exemplaar hebt en niet vol open gaat. Trouwens, geen enkele lens heeft volle scherpte met wijd open diafragma, hoe je het ook draait of keert.
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

          Comment


          • #20
            Re: 24-70 Sigma

            ....................
            Last edited by jan van ginkel; 13 januari 2009, 15:50.
            Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
            Hier op dit forum.

            Comment


            • #21
              Re: 24-70 Sigma

              hallo, ik heb er ook één en nog wel een oud model op een D300.
              Terwijl ik een tijd geleden verschillende lenzen heb geprobeerd (en nooit tevreden was) heb ik na raad van een Nederlandse fotograaf die ik op een automeeting had ontmoet, mijn lenzen eens anders getest.
              Daar waar ik vroeger op 100% crops (en hoger) zat te zien (pixelpeepen) ,druk ik nu een foto af op een A4 formaat en de resultaten op f2.8 zijn zéér bruikbaar.
              Ik heb ook een Nikon Af-d 35/70 f2.8 gehad en die had dat ook, terwijl dat vroeger een "pro" lens was.
              Ik zie ook verschil op mijn scherm tussen f2.8 en f4.0 op 100% maar deze verschillen komen maar echt te voorschijn bij supergrote afdrukken waar je dan met je neus moet gaan voor staan. Op een 10x15 zal je de twee naast mekaar moeten leggen om het verschil te zien volgens mij
              Ik zeg niet dat je geen slechte kan hebben, ik heb een Sigma 20/40 f2.8 gehad en die was op 2.8 echt niet bruikbaar , de kwaliteitscontrole van Sigma mag idd wat beter
              Maar ik heb een 18/55 en een 18/70 (kitlensjes) gehad en die konden niet tippen aan deze sigma.

              moraal van mijn verhaal ; als je er één wil .... goed testen

              grtjs Jos
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #22
                Re: 24-70 Sigma

                Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
                Hier moet ik je toch in tegenspreken als je ziet hoe de nieuwe Nikon 24-70 zijn beelden afleverd.


                Hier nog een foto op iets lagere iso.

                617KB groot

                Ik ben echt verbaast van de scherpte , even scherp als een prime.
                Inderdaad mooi scherp , maar wordt de kwaliteit niet nog beter als je het diafragma wat toedraait? Ik bedoelde eigenlijk dat geen enkele lens dezelfde scherpte vertoont over alle diafragma's.
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                Comment


                • #23
                  Re: 24-70 Sigma

                  .............
                  Last edited by jan van ginkel; 13 januari 2009, 18:50.
                  Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                  Hier op dit forum.

                  Comment


                  • #24
                    Re: 24-70 Sigma

                    Ziet er inderdaad goed uit en zal vast een pareltje zijn om mee te werken!
                    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                    Comment


                    • #25
                      Re: 24-70 Sigma

                      Ik heb vanmorgen die tweedehands Sigma 24-70 f2,8 EX DG Macro opgehaald, en die is helemaal niet soft op f2,8.
                      De scherpte is op f2,8 wel ietsje minder dan op f4, maar zeker heel goed bruikbaar.
                      De Sigma 70-200 f2,8 die ik ooit gebruikt heb, die was echt soft volledig open, deze is véél beter.

                      Ik heb ze getest op de 40D, en daarmee kan ik geen AF-correcties doen zoals in de 1D MKIII (ze focust dus ook correct).

                      De AF-motor maakt wel meer geluid dan een USM of HSM motor, maar voor de meeste foto's die ik ermee zal maken is dat niet zo'n probleem.

                      Deze lens is in ieder geval veel beter dan de Tamron 28-75 f2,8 die ik een paar jaar geleden had...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: 24-70 Sigma

                        Enjoy de nieuwe aanwinst Bart!
                        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                        Comment

                        Working...
                        X