Ik wil dit jaar nog D90 aanschaffen. Heb getwijfeld over D300 (en zelfs D700).
Argumenten / Uitgangspunten:
- ben overtuigd dat ik over x jaar Full Frame ga kopen (D800?)
- body is tijdelijk; goede lenzen zijn voor het leven (dus besparing tov D300 bij lensbudget)
Nu wil ik (niet allemaal tegelijk) een complete set lenzen kopen.
Ik hoor bij de betere fotozaak alle mogelijke tegenstrijdige berichten:
- nu direct FX lenzen ( 14-24f/2.8 + 24-70f/2.8 ) kopen ipv eerst investeren in standaardglas
- onzin om nu al prof. lenzen te kopen; nu kopen wat je nu nodig hebt
- nu goede DX lenzen (17-55f2.8 etc) kopen
- onzin om goede DX lenzen te kopen als je ze later toch niet gebruikt op je FX camera
- nu goedkope standaardlenzen (16-85f/3.5-5.6 etc.) kopen zodat je kapitaalverlies gering
- nu goedkope Sigma/Tamron etc kopen; sommige zijn beter dan de duurdere Nikons
- koop nooit Sigma/Tamron want je irriteert je aan de bouwkwaliteit/snelheid etc.
En als uitsmijter: koop geen FX lenzen want als ik daar aan toe ben is er al een middenformaat van Nikon!
Kortom: ik weet het niet meer.
Wie geeft deze radeloze consument een goed advies (even los van de kosten; daar kom ik zelf wel uit).
Argumenten / Uitgangspunten:
- ben overtuigd dat ik over x jaar Full Frame ga kopen (D800?)
- body is tijdelijk; goede lenzen zijn voor het leven (dus besparing tov D300 bij lensbudget)
Nu wil ik (niet allemaal tegelijk) een complete set lenzen kopen.
Ik hoor bij de betere fotozaak alle mogelijke tegenstrijdige berichten:
- nu direct FX lenzen ( 14-24f/2.8 + 24-70f/2.8 ) kopen ipv eerst investeren in standaardglas
- onzin om nu al prof. lenzen te kopen; nu kopen wat je nu nodig hebt
- nu goede DX lenzen (17-55f2.8 etc) kopen
- onzin om goede DX lenzen te kopen als je ze later toch niet gebruikt op je FX camera
- nu goedkope standaardlenzen (16-85f/3.5-5.6 etc.) kopen zodat je kapitaalverlies gering
- nu goedkope Sigma/Tamron etc kopen; sommige zijn beter dan de duurdere Nikons
- koop nooit Sigma/Tamron want je irriteert je aan de bouwkwaliteit/snelheid etc.
En als uitsmijter: koop geen FX lenzen want als ik daar aan toe ben is er al een middenformaat van Nikon!
Kortom: ik weet het niet meer.
Wie geeft deze radeloze consument een goed advies (even los van de kosten; daar kom ik zelf wel uit).
Comment