ben op zoek naar een extra lens voor mijn toestel ik dacht aan iets meer voor binnen en minder ver bereik, als ik objecten wil fotograferen krijg ik altijd te veel op mijn foto volgens mijn mening (beginners mening?!) gebruik nu een Sigma lens 18-200 F3.5-6.3 DC OS. wat raden jullie me aan.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon EOS 400D - beginners vraag
Collapse
X
-
Canon EOS 400D - beginners vraag
-
-
Re: Canon EOS 400D - beginners vraag
Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk berichtben op zoek naar een extra lens voor mijn toestel ik dacht aan iets meer voor binnen en minder ver bereik, als ik objecten wil fotograferen krijg ik altijd te veel op mijn foto volgens mijn mening (beginners mening?!) gebruik nu een Sigma lens 18-200 F3.5-6.3 DC OS. wat raden jullie me aan.
Andere tip: ga dichter tegen uw object staan
Minder ver bereik? Ik zou eerst zeggen een breedhoek, maar aan de rest van je tekstje te lezen heb je nood aan een tele met een kleine scherpstelafstand => een macro objectief dus. Canon 100mm F2.8 Macro of Sigma 105 Macro. Je zal sowieso op statief moeten gaan werken als je binnen objecten wil fotograferen, tenzij je maar weinig scherptediepte wil
-
dat zijn zaken die al toepas
Comment
-
als ik objecten wil fotograferen krijg ik altijd te veel op mijn foto
Met 18-200 heb je wel één van de meest universele objectieven en ik ben er bijna nooit aan te kort gekomen.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
sorry beginners fout, alvast bedankt voor de reactie
het gaat om kleine objecten, ben best tevreden met de huidige combinatie, 't is eender om meer mogelijkheden.
ik dacht aan bv een canon EF 18-55 IS of EF - S 17-55 F2.8 IS USM (maar duur !) wat is hier het verschil. Of zie ik het totaal verkeerd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk berichtik dacht aan bv een canon EF 18-55 IS of EF - S 17-55 F2.8 IS USM (maar duur !) wat is hier het verschil. Of zie ik het totaal verkeerd
Daarenboven heeft deze lens ook USM, dus stelt ze sneller scherp. De lens is ook scherper en heeft een betere kleurrepoductie. t is momenteel een van de (als het niet DE) meest populaire standaardlenzen voor cropcameras (40D/50D/400D/450D/1000D/...)With Canon, I can (or at least try)
Photastic.be ~ Passion for the picture
Nieuwe site
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk berichtsorry beginners fout, alvast bedankt voor de reactie
het gaat om kleine objecten, ben best tevreden met de huidige combinatie, 't is eender om meer mogelijkheden.
ik dacht aan bv een canon EF 18-55 IS of EF - S 17-55 F2.8 IS USM (maar duur !) wat is hier het verschil. Of zie ik het totaal verkeerd
Comment
-
een 17-xxmm zal kleine objecten idd niet groter (beeldvullender) op foto krijgen, enkel een macro-lens is dan geschikt.Mijn foto's
Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door osten Bekijk berichtBeste
Ik fotografeer met mijn canon 400 voor binnen en buiten met de canonlens 18x55 en dat geft mooie foto's
Grt.
osten
Knap, uw post is al even wazig als die van de topicopener.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk berichtKnap, uw post is al even wazig als die van de topicopener.With Canon, I can (or at least try)
Photastic.be ~ Passion for the picture
Nieuwe site
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk berichten uw bijdrage even nuttig als ene fotograaf zonder camera
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door osten Bekijk berichtBeste
Ik fotografeer met mijn canon 400 voor binnen en buiten met de canonlens 18x55 en dat geft mooie foto's
Grt.
osten: leer eerst fotograferen met wat je hebt
leen bv eens een paar fotografieboeken in de plaatselijke bibliotheek, en schaam je niet om de voorbeelden (proberen) na te maken
Comment
Comment