Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 17-55 / 16-85

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Nikkor 17-55 / 16-85

    Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
    De 17-55 is echt een bar slechte lens....


    Jaja! Daarom wordt ie professioneel zo graag gebruikt en investering die jongens terwijl ze natuurlijk véé'l goedkoper kunnen, maar ja, je moet toch maar meedoen met je collega's.

    Als dat echt zo zou zijn verkocht Nikon toch niets meer. Wat een flauwekul.
    Kijk eens hier: http://www.sportsshooter.com/gear_profile.html?id=96

    Allemaal profi's die wel verstand van zaken hebben en echt wel het verschil kunnen zien. Ook op een afdruk.

    Dit zal voornamelijk zijn, omdat dat ding net een tank is en tegen een stootje kan.
    En sinds wanneer moet je een pro zijn om het verschil te kunnen zien????? Een beetje denigrerende opmerking naar de amateurfotografen toe
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

    Comment


    • #92
      Re: Nikkor 17-55 / 16-85

      Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
      De 17-55 is echt een bar slechte lens....


      Jaja! Daarom wordt ie professioneel zo graag gebruikt en investering die jongens terwijl ze natuurlijk véé'l goedkoper kunnen, maar ja, je moet toch maar meedoen met je collega's.

      Als dat echt zo zou zijn verkocht Nikon toch niets meer. Wat een flauwekul.
      Kijk eens hier: http://www.sportsshooter.com/gear_profile.html?id=96

      Allemaal profi's die wel verstand van zaken hebben en echt wel het verschil kunnen zien. Ook op een afdruk.
      Als je geeneens een topic kunt lezen, wat doe je hier dan...?
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #93
        Re: Nikkor 17-55 / 16-85

        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
        Als je geeneens een topic kunt lezen, wat doe je hier dan...?
        Wie kan er er hier nou niet lezen? Je hebt eigenwijs en je hebt eigenwijs. Maar zou het kunnen dat je zelf eens verkeerd zit? Als nou de hele wereld aangeeft dat een 17-55 een toplens is in prestatie (en wtf of dit nou profs zijn of amateurs) blijf dan lekker volhouden dat je gelijk hebt. Ondanks dat er mss lui rondlopen die nóg kritiser kijken dan jijzelf zou of kan doen.

        En kom nou net met die bloody onzin dat ik die lens zelf heb en niet wil toegeven dat er teveel voor betaald is. Wanneer iets duur is, heb je een verkeerde aankoop gedaan.

        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

        Comment


        • #94
          Re: Nikkor 17-55 / 16-85

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Is een Mercedes zijn prijs waard ? Tenslotte doet hij in essentie niks meer dan het goedkoopste Ford K'tje : personen brengen van A naar B.
          Ik durf zelfs te stellen dat het aan de bewuste personen bij aankomst niet zal te zien zijn met welke wagen ze in B zijn gekomen

          Ik durf zelfs te stellen dat de overgrote meerderheid van alle Ford-K eigenaars vinden dat een Mercedes zijn geld niet waard is,en dat is hun recht, maar laten ze aub niet stellen dat een Mercedes niet goed rijdt.
          En dat laatste is nu net wat Marcfoto doet -of wil doen-.

          Als je een lens niet wil of niet kan betalen, zeg dat dan maar probeer dat niet op een naïeve manier te verantwoorden, ieders geval is tenslotte uniek.

          Overigens : is een digitale reflex zijn geld waard, zo kunnen we nog uren bezig blijven.

          PaulM
          Je vergelijking met mercedessen, Ka's en hoe autoeigenaars naar elkaar kijken gaat totaal niet op. Ik vergelijk mijn idee dat ik nooit +1000 euro zou neertellen voor een lens die dezelfde foto's geeft als een lens 1/2 die prijs met het idee dat ik mij geen mercedes ga kopen, maar liever 3 of 4 Ford Ka's. Daarmee zeg ik niet dus niet dat Mercedes niet goed rijdt. Dat iedereen per definitie jaloers is van mensen in Mercedessen vind ik beetje lichtzinnig.

          En tuurlijk is Mercedes zijn geld waard (dan toch die van 30 jaar geleden), maar het hangt af van hoe je je geld wil besteden. Ik koop persoonlijk liever 3-4 uitstekende en verschillend inzetbare lenzen, dan 2 peperdure die "beter gebouwd zijn, hun waarde behouden en per se van het merk Nikon zijn"

          Tenzij je echt een bodemloze put aan geld hebt, dan koop je die 4-5 peperdure lenzen. Maar dan nog, de Nikon lijkt mij te groot. Ik heb liever een lichte fototas.

          Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
          Als nou de hele wereld aangeeft dat een 17-55 een toplens is in prestatie (en wtf of dit nou profs zijn of amateurs) blijf dan lekker volhouden dat je gelijk hebt. Ondanks dat er mss lui rondlopen die nóg kritiser kijken dan jijzelf zou of kan doen.
          Over de Tamron wordt hetzelfde gezegd "door de hele wereld", en op bepaalde punten is hij zelf beter dan de Nikon. Dusja, toch beetje genuanceerde kijken.

          Comment

          Working...
          X