Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 17-55 / 16-85

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikkor 17-55 / 16-85

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Hier nog een crop uit een foto gemaakt met dat onscherpe onding.

Ik meen vaag een soort lantaarnpaal te herkennen met daarbij -vermoed ik- iets dat met bloemen te maken heeft
    Maar ik kan even goed mis zijn natuurlijk

PaulM

Comment

Totaal wazig en onscherp Geert, niets mee aan te vangen. Alleen goed voor de vuilnisbak.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Totaal wazig en onscherp Geert, niets mee aan te vangen. Alleen goed voor de vuilnisbak.
        Nee!!! Zeker niet doen!!! Geef die maar mee met mij, dat moet verwerkt worden bij het GFT afval. 'k Zal dat met plezier voor je in orde brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
          Wat een geleuter.

de Nikon 17-55 is een toplens voor een cropcamera en dat laatste heeft mij zeer veel pijn gedaan. Door over te schakelen naar FF heb ik deze lens moeten verkopen.
          Hier in Duitsland noemen ze deze lens het "Proffesionelles Arbeitstier van Nikon".

Degene die echt met deze lens werken hebben dit al meerdere malen ondervonden.
          Het is een lens die onder alle omstandeigheden kan worden ingezet.
          Hij heeft geen last van stof of vocht in de lens en hij wordt ook niet langer bij het uitzoomen.

Nog een mooi spreekwoord in Duitsland is "Wer die Wahl hat, hat die Qual" en zo is het ook.
          Wie zich top kan permiteren die koopt dit ook.

En kijk maar eens op deze site:
          Maak een gratis online fotoalbum en deel je foto's en video's. Bestel je online album als fotoboek en neem je favoriete momenten overal mee naartoe.

Het merendeel van deze foto's is gemaakt met deze lens.
          Dit zijn foto's die allemaal in JPEG zijn genomen en hebben buiten het verkleinen+verscherpen geen bewerking ondergaan.

Als je budget niet hoog genoeg is koop dan een andere lens maar kom niet met Sinterklaas verhalen.

BTW: goede foto's krijgt men niet alleen door het gekozen materiaal, het ligt veel meer aan de kunstenaar die op het knopje drukt.
          mvg
          Antoine

Ik heb deze discussie een beetje gevolgd en ik wil me zeker niet mengen met de vraag welke nu het beste objectief is, ....

Ik heb lang getwijfeld om deze lens te kopen, heb bovenstaande foto's van antoine bekeken en ik vond deze gewoon prachtig van kwaliteit

Nu ik deze lens zelf een aantal maanden in mijn bezit heb, moet ik toegeven dat ik enorm verkocht ben aan dit lenske.
          De foto's die hiermee worden gemaakt zijn zo mooi van kwaliteit, kleur en contrast dat het me nog verbaast. Bovendien vind ik hem bij verschillende omstandigheden inschakelbaar.

Toen ik onlangs bij de fotograaf langsging om foto's te laten ontwikkelen en deze me vroeg of ik misschien een andere camera had gekocht ..wist ik genoeg.
          Ik heb mijn D80 reeds een tijdje, maar deze nieuwe lens maakt zeer veel verschil.
          Ook al heb ik nog veel te leren over fotografie, ik zie duidelijke verschillen.

Dit is een objectief naar mijn hart, en ik heb er nog geen euro spijt van gehad.
          Nikon D80, Nikon 85mm/1.4, Nikon 17-55/2.8 & Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vke Bekijk bericht
            Ik heb deze discussie een beetje gevolgd en ik wil me zeker niet mengen met de vraag welke nu het beste objectief is, ....

Ik heb lang getwijfeld om deze lens te kopen, heb bovenstaande foto's van antoine bekeken en ik vond deze gewoon prachtig van kwaliteit

Nu ik deze lens zelf een aantal maanden in mijn bezit heb, moet ik toegeven dat ik enorm verkocht ben aan dit lenske.
            De foto's die hiermee worden gemaakt zijn zo mooi van kwaliteit, kleur en contrast dat het me nog verbaast. Bovendien vind ik hem bij verschillende omstandigheden inschakelbaar.

Toen ik onlangs bij de fotograaf langsging om foto's te laten ontwikkelen en deze me vroeg of ik misschien een andere camera had gekocht ..wist ik genoeg.
            Ik heb mijn D80 reeds een tijdje, maar deze nieuwe lens maakt zeer veel verschil.
            Ook al heb ik nog veel te leren over fotografie, ik zie duidelijke verschillen.

Dit is een objectief naar mijn hart, en ik heb er nog geen euro spijt van gehad.
            Jammer dat je niet kan vergelijken met de 16-85mm of Tamron 18-50. Alhoewel het mij verbaast dat verschillen in prints zo zichtbaar zijn - ik vraag mij af welke lens je had voor de 17-55mm - maar waarschijnlijk had je bij de Tamron dezelfde vraag voorgeschoteld gekregen. In prints zie je niet dat een lens minder pro gebouwd is.

Comment

De topic starter wilde gewoon de tweedehands prijs van de 17-55mm omlaag drukken...

schets het object zo negatief mogelijk af en dan kan het je straks kopen voor een appel en ei...

zou het gelukt zijn?

ligt er een 17-55mm onder de kerstboom?

some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                De topic starter wilde gewoon de tweedehands prijs van de 17-55mm omlaag drukken...

schets het object zo negatief mogelijk af en dan kan het je straks kopen voor een appel en ei...

zou het gelukt zijn?

ligt er een 17-55mm onder de kerstboom?

Nu is mijn geduld op...

Ik wist dat het hier volliep op dit forum met 't-mijne-is-'t-beste-ook-al-is-het-dat-niet' en 'ik-heb-gelijk-oo-al-heb-ik-dat-niet' mensen (misschien moeten ze eens gaan soliciteren bij Yveske, dat is er ook zo ene ), maar dat het zo erg was, dat had ik toch niet verwacht...

Bon, ik zal het me niet aantrekken: ik wens jullie allemaal veel fotoplezier (met of zonder 17-55 - dat hangt van jullie voorkeur af) en hoop dat jullie ooit eens (Antoine citerende) 'echte' lenzen (Pentax, Olympus, Minolta) mogen gebruiken om te weten wat scherpte is...

Wat mij betreft mag dit topic dan ook gesloten worden.
                http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                  Wat mij betreft mag dit topic dan ook gesloten worden.
                  Wat mij betreft, heb je 't topic met de verkeerde instelling geopend. Je stelt een duidelijke vraag, en elk antwoord dat je niet wil horen, probeer je van tafel te vegen door het te weerleggen (wat eigenlijk niet zo goed lukt). Wanneer de druk te groot wordt, mag het topic gesloten worden.

Het gaat bij JOU om gelijk hebben. Ik heb hier gewoon gepost wat mijn ervaring is met de 17-55mm, wat ik ook dacht dat de vraag was. Als dat antwoord je, net als veel andere antwoorden, niet zint, hoeft het niet meer...

Nja, wie is hier de man van "ik heb gelijk ook al heb ik dat niet". Als je niet tegen reacties kan, die je niet zinnen, waarom open je dan een topic waar je tevoren van weet dat het die reacties gaat opleveren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Wat mij betreft, heb je 't topic met de verkeerde instelling geopend. Je stelt een duidelijke vraag, en elk antwoord dat je niet wil horen, probeer je van tafel te vegen door het te weerleggen (wat eigenlijk niet zo goed lukt). Wanneer de druk te groot wordt, mag het topic gesloten worden.

Het gaat bij JOU om gelijk hebben. Ik heb hier gewoon gepost wat mijn ervaring is met de 17-55mm, wat ik ook dacht dat de vraag was. Als dat antwoord je, net als veel andere antwoorden, niet zint, hoeft het niet meer...

Nja, wie is hier de man van "ik heb gelijk ook al heb ik dat niet". Als je niet tegen reacties kan, die je niet zinnen, waarom open je dan een topic waar je tevoren van weet dat het die reacties gaat opleveren.
                    Ik heb dit topic door twee mensen die niet thuis zijn in fotografie onafhankelijk van elkaar laten lezen, en hun conclusie is hetzelfde:
                    a) inherent wordt er eigenlijk door verschillende mensen hier in dit topic gezegd dat de lens te duur is voor wat ie is,
                    b) omdat bepaalde mensen blijkbaar niet graag zelfs nog maar het minste minpuntje lezen over hun geliefkoost gerief, beginnen ze maar op de man te spelen, onder het motto: als je de man die het materiaal in vraag stelt in diskrediet brengt, dan blijft de reputatie van dat materiaal onaangetast.

Eén van die mensen (mijn broer) zal me nooit gelijk geven als het niet waar is, vandaar...

Ik heb zelf het volgende aangegeven:
                    AUB: ik weet hoe verhit mensen hier kunnen reageren. 't Is niet de bedoeling om hier mensen met mijn topic te chockeren. Ik wil gewoon een antwoord vinden...
                    Als er nog over de lens zelf wordt gesproken, mag het topic wat mij betreft gewoon doorgaan, maar ik vrees dat er alleen nog onzin zal worden geschreven, dan kan wat mij betreft het topic beter gesloten worden...

Comment

en elk antwoord dat je niet wil horen, probeer je van tafel te vegen door het te weerleggen (wat eigenlijk niet zo goed lukt).
                      De pot en de ketel? Je mag me altijd eens zeggen waar ik iets dat in dit topic werd geschreven weerlegd heb. In het andere geval daarentegen, kan ik verschillende voorbeelden opnoemen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                        ...en hun conclusie is hetzelfde:
                        a) inherent wordt er eigenlijk door verschillende mensen hier in dit topic gezegd dat de lens te duur is voor wat ie is,
                        b) omdat bepaalde mensen blijkbaar niet graag zelfs nog maar het minste minpuntje lezen over hun geliefkoost gerief, beginnen ze maar op de man te spelen, onder het motto: als je de man die het materiaal in vraag stelt in diskrediet brengt, dan blijft de reputatie van dat materiaal onaangetast.
                        Het gaat er niet om wat mensen die niets met fotografie te maken hebben, die geen interesse hebben voor lenzen, concluderen. Jij trekt conclusies, voor dat je het topic opent. De 17-55mm bezitter in dit topic heeft geen klachten over de scherpte, en hij doet hem niet weg, tenzij hij overstapt naar full-frame. Voor de 17-55mm bezitters in dit topic is en blijft het een dijk van een lens, behalve voor jou.

Dat hij duur is, daar is iedereen het over eens, maar of hij die prijs waard is, daar gaat het over. En dan komen de mensen op de proppen die de lens niet hebben, m.a.w. zij die er het geld niet aan kunnen of willen geven. Waarschijnlijk hebben zij gelijk, want als amateur, is professioneel materiaal eigenlijk niet nodig.
                        Ik wil maar zeggen... iedereen kiest wat hij wil of kan uitgeven aan zijn hobby. Als morgen iedereen geld genoeg had om zomaar alle toplenzen en topcamera's te kopen, dan zou er een veel kleiner marktaanbod vereist zijn.
                        Mochten de Tamron 17-50 en de NIkon 17-55 aan dezelfde prijs aangeboden worden, dan is de keuze voor iedereen duidelijk, maar nu speelt inderdaad de prijs mee.

Ik heb dit topic niet geopend en ik open meestal geen "camera- of lenstopics", omdat ik weet dat dat eigenlijk geen aarde aan de dijk brengt. Men vraagt eigenlijk naar "persoonlijke ervaringen", en die zijn dus "persoonlijk en subjectief". De 17-55mm zal ongetwijfeld wel minpunten hebben, maar ik ken ze niet. Bij mij, "voorlopig", na drie maanden "intensief" gebruik (verschillende reportages en citytrips), is en blijft het een dijk van een lens, waarvan ik de aankoop geen moment betreur.
                        En ja... ze zal ooit weg gedaan worden, wanneer ook ik, overstap naar fullframe. Tot dan, hoop ik dat ze blijft presteren zoals ze nu doet. De kans daartoe is toch wel vrij groot, gezien vooral de degelijkheid ervan, sprekend is.

Comment

Dat hij duur is, daar is iedereen het over eens, maar of hij die prijs waard is, daar gaat het over.
                          de prijs buiten beschouwing gelaten... is het gewoon de beste lens die er momenteel is voor een nikon crop camera... rekening houdend met de bouw, scherpte en inzetbaarheid.
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Dat hij duur is, daar is iedereen het over eens, maar of hij die prijs waard is, daar gaat het over.
                            Precies, maar dan nog.

Is een Mercedes zijn prijs waard ? Tenslotte doet hij in essentie niks meer dan het goedkoopste Ford K'tje : personen brengen van A naar B.
                            Ik durf zelfs te stellen dat het aan de bewuste personen bij aankomst niet zal te zien zijn met welke wagen ze in B zijn gekomen

Ik durf zelfs te stellen dat de overgrote meerderheid van alle Ford-K eigenaars vinden dat een Mercedes zijn geld niet waard is,en dat is hun recht, maar laten ze aub niet stellen dat een Mercedes niet goed rijdt.
                            En dat laatste is nu net wat Marcfoto doet -of wil doen-.

Als je een lens niet wil of niet kan betalen, zeg dat dan maar probeer dat niet op een naïeve manier te verantwoorden, ieders geval is tenslotte uniek.

Overigens : is een digitale reflex zijn geld waard, zo kunnen we nog uren bezig blijven.

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Overigens : is een digitale reflex zijn geld waard, zo kunnen we nog uren bezig blijven.
                              PaulM
                              Dat moet ook iedereen voor zich bepalen... Ik geef geen € 2.000 aan een camera, waar ik overal op feesten, fuiven en gelegenheden moet rondlopen, zonder dat hij verzekerd is. De verzekering kost €300... Alles heeft zijn prijs, 't is wat je er aan wil geven, dat bepaald of het het waard is...

Comment

De 17-55 is echt een bar slechte lens....

Jaja! Daarom wordt ie professioneel zo graag gebruikt en investering die jongens terwijl ze natuurlijk véé'l goedkoper kunnen, maar ja, je moet toch maar meedoen met je collega's.

Als dat echt zo zou zijn verkocht Nikon toch niets meer. Wat een flauwekul.
                                Kijk eens hier: http://www.sportsshooter.com/gear_profile.html?id=96

Allemaal profi's die wel verstand van zaken hebben en echt wel het verschil kunnen zien. Ook op een afdruk.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Working...
                                X