Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik kan niet kiezen!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik kan niet kiezen!

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
    dus als je ook een macroliefhebber bent zou ik sigma kiezen
    Waarom? Een makro liefhebber koopt toch gewoon een echte makro lens.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      Die Sigma is wel een DC lens he...dus enkel voor cropcamera's...al eens naar de 24-70/24-60 f2.8 versie van Sigma gekeken? (Om de keuze nog maar eens lastiger te maken )
      De Tamron ook, wel geen DC, maar wel voor een kleine sesnsor. Bij de 24 mm lenzen ga je toch gauw met je rug tegen de muur.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ja, het is ook een beetje een tik van mezelf om lenzen speciaal voor crop te vermijden (oog op de toekomst en op crop doorgaans scherper doordat je de randen van de lens "niet gebruikt") en zit zelf haast nooit onder de 30mm...weet inderdaad niet wat TS veel gebruikt en wenst
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Zonder de allerminste twijfel Tamron 17 - 50 2,8 = een toplensje.
          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Aangezien ik met Nikon werk en de 17-55 2.8 van Nikon veel te duur vind, wil ik ook één van beide aanschaffen maar ik wacht liever tot men er eentje uitbrengt met stabelizer. Als ik mij niet vergis heeft Canon wel al zo één uitgebracht. Lijkt mij een lens met veel mogelijkheden dan.Heeft iemand hierover al geruchten gehoord bij Sigma of tamron?
            Last edited by Vercetti; 8 december 2008, 22:30.

Comment

De Tamron 17-50 was mijn 2e objectief ooit na de 50 1.4 prime, superscherp.

Heb hem enkel verkocht omdat het scherpstellen redelijk lawaai maakt als je in een omgeving stil moet zijn, en omdat ik een Canon 17-55 2e hands met IS kon kopen

Een Sigma zou ik niet overwegen, Tamron of 2e hands Canon dus

Comment

Working...
              X