Mijn vader heeft vorige week een nieuwe Canoncamera aangeschaft en heeft nu zijn oude body (een 350D) aan mij en mijn vriendin kado gedaan. Na veel fotograferen met onze compactcamera, vonden we het tijd om een stapje verder te gaan en daar is dit natuurlijk een mooi begin voor.
Echter, uiteraard heeft mijn vader zijn eigen lenzen zelf gehouden en moeten we dus nog wel op zoek naar nieuwe lensjes. Gelukkig hebben we een beetje gespaard (was bedoeld voor de camera) en hebben we nu een budgetje van 600 euro voor de aanschaf van één of meerdere lenzen.
Komend jaar willen we graag op vakantie naar Zuid-Afrika, dus een flinke zoom (safari) is wel aardig. Nu heb ik een beetje rondgekeken op het forum hier en kwam ik eigenlijk op twee startlenzen uit:
-Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II LD (328 euro)
-Canon EF-S 55-250mm iS F/4-5.6 (229 euro)
Is dit een goede keuze voor twee enthousiaste beginnelingen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Echter, uiteraard heeft mijn vader zijn eigen lenzen zelf gehouden en moeten we dus nog wel op zoek naar nieuwe lensjes. Gelukkig hebben we een beetje gespaard (was bedoeld voor de camera) en hebben we nu een budgetje van 600 euro voor de aanschaf van één of meerdere lenzen.
Komend jaar willen we graag op vakantie naar Zuid-Afrika, dus een flinke zoom (safari) is wel aardig. Nu heb ik een beetje rondgekeken op het forum hier en kwam ik eigenlijk op twee startlenzen uit:
-Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II LD (328 euro)
-Canon EF-S 55-250mm iS F/4-5.6 (229 euro)
Is dit een goede keuze voor twee enthousiaste beginnelingen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Comment