Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro objectief voor D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Macro objectief voor D300

Hallo

hier paar voorbeelden van mijn combi
    nikon d300 + tamron 180mm

Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
      Het is over het algemeen wel verstandig om bij je eigen merk te blijven.
      Want?
      Alleen one-liners neersmijten zal TS niet helpen bij zijn vraag
      ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Ik heb zowel de 60mm en 105 VR van Nikon en ik ga niet herhalen wat hieromtrent door mede-forumleden in deze topic is vermeld....
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Ik heb zowel de 60mm en 105 VR van Nikon en ik ga niet herhalen wat hieromtrent door mede-forumleden in deze topic is vermeld....
          Wat is je bijdrage aan dit topic dan.....

Comment

Ondersteuning van het feit dat Nikon-objectieven op dit gebied van kwaliteit getuigen. Herhalingen van feiten heeft de TS niets aan, wel aan het gegeven dat een (liefst) groot aantal forumleden dezelfde ervaringen hebben. Tjonge, jonge nog even en we hebben deze topic gevuld met verklaringen (over dezelfde verklaringen) .....
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Ondersteuning van het feit dat Nikon-objectieven op dit gebied van kwaliteit getuigen. Herhalingen van feiten heeft de TS niets aan, wel aan het gegeven dat een (liefst) groot aantal forumleden dezelfde ervaringen hebben. Tjonge, jonge nog even en we hebben deze topic gevuld met verklaringen (over dezelfde verklaringen) .....
              Daarom dat Ed eerder al zei dat merk er weinig toe doet bij de keuze van een macrolens. Ze zijn allemaal goed, ook die van Sigma en Tamron. De keuze van brandpuntsafstand daarentegen is van cruciaal belang voor wat je ermee wil doen.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Laatste reactie:
                Toen ik mijn opmerking maakte, heb ik ingehaakt op de reacties van een aantal forumleden , die hebben aangegeven dat de 60mm en de 105mm van NIKON, toplenzen waren. De TS heeft een Nikon kwaliteitscamera en als hij vraagt naar de ideale macro-lens dan blijf je automatisch bij je merk en dat heb ik alleen getracht te benadrukken. Wat de effecten van een 60, 105 of 150mm zijn, was al uiteengezet.

Comment

Besluit : het wordt dus een Nikon 105mm f/2.8G AF-S VR Micro onder de Kerstboom ! Hartelijk dank aan het forum !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                    Besluit : het wordt dus een Nikon 105mm f/2.8G AF-S VR Micro onder de Kerstboom ! Hartelijk dank aan het forum !
                    Goede keus.

Zaterdag heb ik het blad Color foto (Duitse versie) gekocht i.v.m. test resultaten van 400 produkten.
                    D.w.z. dat allerlei objectieven zijn getest aan verschillende camera's.
                    De 105 VR kwam met de D300 zeer goed uit de test.

Wat wij eigenlijk allemaal al weten is in deze test nog maar eens goed duidelijk geworden:
                    Een bepaald objectief presteerd niet aan iedere camera hetzelfde.

mvg
                    Antoine
                    Last edited by antoine200; 1 december 2008, 19:36.

Comment

Laatste besluit : ik denk dat het best is zich aan de lenzen te houden van hetzelfde merk als het toestel, dit is trouwens met alles zo. Het is een stelling gebouwd op ondervinding ! Nogmaals dank alle leden van het forum voor hun construktieve bijdrage.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                        Laatste besluit : ik denk dat het best is zich aan de lenzen te houden van hetzelfde merk als het toestel, dit is trouwens met alles zo. Het is een stelling gebouwd op ondervinding ! Nogmaals dank alle leden van het forum voor hun construktieve bijdrage.
                        Carl Zeiss kan de tent wel sluiten zeker?

Comment

Op het forum van BD wordt ieder woord en iedere letter gewikt en gewogen alsof het een select clubje van taalpuriteinen betreft. Als beginner in de wereld van de digitale fotografie is dat hier soms niet simpel ! Sommigen moeten dringend eens wat teksten van Lacan lezen over taal. Voor de rest prima site en sans rancune !

Comment

Valt wel mee als je het gebruik van de smiley begrijpt.
                            De staat voor big grin.... leg 'm uit zoals je wilt.....

Comment

Working...
                            X