weet er iemand of de nieuwe lens van nikon 24-70 zichtbaar beter (scherper) is op de D3 dan de oudere 17-35 f 2.8 ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
lenzen D3
Collapse
X
-
-
Re: lenzen D3
Oorspronkelijk geplaatst door kve Bekijk berichtweet er iemand of de nieuwe lens van nikon 24-70 zichtbaar beter (scherper) is op de D3 dan de oudere 17-35 f 2.8 ?
Iets scherper, minder flair, maar vooral minder CA, wat de algemene indruk beter maakt.
Maar de hoek van een 17-35 vergelijken met 24-70 is ook een groot verschil hé.
-
De 17-35 is op zijn grote diafragma's (2.8 - 5.6) niet zo goed op D3, vooral de randen laat het afweten. Dit was toch zo met mijn exemplaar.BD0497BE : Nikon body + glas
www.RudyVerrijt.info
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk berichtDe 17-35 is op zijn grote diafragma's (2.8 - 5.6) niet zo goed op D3, vooral de randen laat het afweten. Dit was toch zo met mijn exemplaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kve Bekijk berichtgebruik jij nu ook de 24-70 fx lens ? tevreden?BD0497BE : Nikon body + glas
www.RudyVerrijt.info
Comment
-
-
De 17-35 is moeilijk te vergelijken met de 24-70.
Heel ander bereik.
Qua scherpte wint de 24-70. In het groothoekbereik wint de nieuwe 14-24. Betere zoomlenzen zijn er momenteel niet denk ik. Maar heb je een 17-35 en is dat het bereik waar je veel mee werkt dan is dat objectief ook op NX heel goed.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
Comment