Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Sony of Sony 75-300mm F 4.5 5.6
Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Sony of Sony 75-300mm F 4.5 5.6
zoals de titel aangeeft wil ik een keuze maken tussen deze twee lenzen. Graag jullie mening hierover. Welke is de beste (is duurder noodzakelijk beter?). Er zijn altijd betere lenzen, maar ik heb bewust een budget opgesteld tot max. 200 euro voor deze lens.
Re: Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Sony of Sony 75-300mm F 4.5 5.6
De Tamron heb ik gehad. Na een jaar en 2 maanden ging het diafragma kapot. Aangezien ik ze in Duitsland gekocht had - en dus maar 1 jaar garantie - was dit buiten de garantietermijn. Ik ben niet de enige die die problemen heeft gehad met die lens; lees even op http://forum.belgiumdigital.com/f9/f...ml#post1699333
Sindsdien koop ik budget lenzen ipv. super-low-budget lenzen en heb daar nog geen spijt van gehad
Met de Sony heb ik geen ervaring, dus kan daar niets over zeggen.
Re: Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Sony of Sony 75-300mm F 4.5 5.6
bedankt voor de reacties.
Het prijsverschil tussen beide is zo'n 60 euro.
Dat ik voor zulke prijs geen wonderen mag verwachten is een normale zaak en doe ik dus ook niet. Ik ben nog een leek op gebied van fotografie (hoewel het mij al jaren boeit). Daarom kan en wil ik er nu nog niet al te veel geld aan besteden. (Er zijn er maar weinigen die in een gloednieuwe Porsche leren autorijden). En mijn (misschien domme) logica is dat als je het met goedkoper (en wsl dus ook minderwaardig) materiaal kan, je het ker met topmateriaal moet kunnen.
Comment