Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon: 80 f/1.4 >< 105 f/2.8 ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon: 80 f/1.4 &gt;&lt; 105 f/2.8 ??

De 105 VR, de 105 dc en de 135 dc staan hier niet bij maar het is wel een mooie link om verschillende (portret) objectieven met elkaar te vergelijken. (ook een beetje Canon en Nikon )

groet, Rik

Comment

Het wordt zeker Nikon, Canon kan mij niet meer roeren!
      Ik wacht wel op een soort van Nikon cashback'sken
      Dus nog wat tijd om over een eerste lens na te denken!
      Mss. toch de D700 24-70 kit om te starten
      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
        Het wordt zeker Nikon,Ik wacht wel op een soort van Nikon cashback'sken
        Blijkbaar zullen de prijzen na nieuwjaar met 8% stijgen, vanwege de hoge koers van de yen.

Comment

Geert, ik heb zelfs al ergens gelezen dat het makkelijk tussen de 10 à 20% zal zijn.
          Ik heb mijn voorzorgen genomen en een 14-24/2.8 besteld. Mijne spaarboek brengt toch al niet te veel meer op.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Onze boekhouder -economist, beweert net andersom.
            De prijzen (in het algemeen) zouden moeten dalen.
            Bij aankoop van een auto, krijg je er al een gratis bij, enz....!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
              Zelf zit ik te denken om een 85mm f/1.4 aan te schaffen. In eerste instantie zat ik te denken aan de 85mm f/1.8 omdat de f/1.4 eigenlijk wat boven mijn budget ligt, maar besloot toch maar even op zoek te gaan naar fotos die door beide lenzen zijn gemaakt om een gehele indruk te krijgen en ik ben verkocht toen ik de foto's zag die zijn gemaakt met een 85mm 1.4 http://www.flickr.com/groups/nikkor85s/pool/ Omdat het hier gaat tussen een 85mm f/1.4 en Nikkor 105mm VR http://www.flickr.com/groups/nikkor_105mm_vr/pool/
              ik heb een haat-liefde verhouding met de 85mm1,4. Heb hem al 2 x gehad en zal hem nu terug kopen (heb hem zeer goedkoop kunnen aankopen 2de hands).
              is een objectief, echt waar, waarom doe hem dan weg, gja ik weet het eigenlijk niet echt, op dat moment andere prioriteiten, want face-it, het is en blijft een duur objectief hé.
              Photography helps people to see
              -Berenice Abbott-
              BD1050BE

Comment

Onze boekhouder -economist, beweert net andersom.
                De prijzen (in het algemeen) zouden moeten dalen.
                Bij aankoop van een auto, krijg je er al een gratis bij, enz....!
                Fortis zat vol met boekhouder-economisten, best dat ik
                niet steeds hun raad heb opgevolgd, of ik moest helemaal
                niets meer kopen.

Bij Art|&Craft hebben ze blijkbaar reeds melding gekregen van een verhoging met
                8% na nieuwjaar op Nikon materiaal. t'is van horen zeggen hé.

Comment

De stijging zal wel kloppen, ik heb rechtsreekse inside informatie gekregen dan de Nikon D3 500€ duurder gaat worden in aankoop voor een handelaar, reken dus maar uit wat die binenkort gaat kosten . . .+ de BTW dan nog . . . ik ben blij dat ik op de juiste moment heb gekocht,
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

de stijging is terug geannuleerd... maar dat wil niet zeggen dat het toch niet gaat gebeuren... Canon en Sonny stijgen alvast... Nikon was aangekondigd maar heeft de aankondiging weer teruggetrokken... De winkeliers echter worden verzocht om slechts tot een week ver hun prijs opgaves te doen... Althans dit kwam ik te weten vandaag in een winkel...

op dit ogenblik is de prijs alvast heel gunstig...

D700
                    heb prijs gevraagd bij Digame in leuven: 2099€ toestel in stock
                    Peter verhaegen fotografie: 2095€ toestel niet in stock (slechts 2 toestellen bij de leverancier... dus be quick)
                    Art & Craft: 2089€ toestel in stock

Digame heeft gewonnen, combinatie van dichter bij huis en klein prijsverschil en onmiddellijke beschikbaarheid...

en Veronique... het is een zalig toestel gecombineerd met een 85mm 1.4

hier op 1600 ISO en f/1.8

some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      de ........>>

<<...... en Veronique... het is een zalig toestel gecombineerd met een 85mm 1.4

hier op 1600 ISO en f/1.8
                      Proficiat met uw aankoop, d_oracle

D700 = decided S.T.B.

Optics = undecided, yet

Clientele's grapevine = 20mm, 85mm, enz > nano + upgrade

Groetjes
                      veronique

Comment

Als de verschijningsvorm van onscherpte (boke heet dat tegenwoordig heb ik begrepen ) me niet bevalt dan neem ik gewoon een andere achtergrond of verander de afstand object > achtergrond.

Comment

Eventjes lichtjes o-topic
                          Mijn leerlinge, vraagt me of de 'NIKON' verpakkingen: verzegeld, vacuum / geseal’d zijn?
                          Allez, een soort van controle of de doos al geopend is geweest/geworden.
                          Ze heeft namelijk een slechte ervaring achter de rug met open verpakkingen.
                          Het toestel was “daarvoor” 2 weekends verhuurd geweest, alvorens het aan haar werd verkocht!

Comment

Mijn leerlinge, vraagt me of de 'NIKON' verpakkingen: verzegeld, vacuum / geseal’d zijn?
                            Allez, een soort van controle of de doos al geopend is geweest/geworden.
                            bij mijn aankopen althans niet... geen seal...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              bij mijn aankopen althans niet... geen seal...
                              Ik heb haar aangeraden, om niets meer te kopen van shops waar men ook gear verhuurt, of veel omruilt > zoals bij MMrkt!
                              Dat zal al een slok op een borrel schelen.

Btw : m'n eerste lens wordt zeker de new 50mm

Groetjes
                              veronique

Comment

Ik heb haar aangeraden, om niets meer te kopen van shops waar men ook gear verhuurt, of veel omruilt > zoals bij MMrkt!
                                Dat zal al een slok op een borrel schelen.

Btw : m'n eerste lens wordt zeker de new 50mm

Groetjes
                                veronique
                                Veronique,

Geen filter nodig voor op je toekomstige 50mm.

Geeft nieuwkoop je een groter garantie lees dit, http://forum.belgiumdigital.com/f9/e...5d-241604.html maar ik zou ook niet kopen bij een MMwinkel of dergelijke, want als je er de dag erna terug komt, kennen ze je reeds niet meer, koop je daarentegen steeds bij dezelfde winkel, zoals Art & Craft Bv., dan mag je ook een vraagje meer stellen.

Groeten, Geert.
                                Last edited by Guest42; 14 december 2008, 14:21.

Comment

Working...
                                X