Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

Ik heb deze lens nu 1 week in mijn bezit en ben er super tevreden over. (staat op mijn Eos 350D)
    Superzoom bereik met 1 lens en nog mooie scherpe foto's ook, zelfs op 270mm uit de hand dankzij de VC.
    Voor die 527€ kan je niet sukkelen.

Een tevreden gebruiker
    Canon EOS 7D met Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC, Canon 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon 50mm f/1.8 II, Canon 70-200mm f2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
      Heb de 18-270 tijdens de laatste Kina zorgvuldig onder handen genomen (niet omdat ik deze ooit zou kopen, meer uit nieuwgierigheid uit wat zo'n superzoom zou kunnen komen.)

Ik moet zeggen dat de resultaten mij serieus meevielen: scherpte is er zeker (zelfs op tele), en heb weinig tot geen sporen kunnen vinden van chromatische abberatie (wat aangeeft dat ze daar bij Tamron niet over eennachtsijs zijn gegaan.) Vertekening is er wel (kan ook niet anders met zo'n bereik), maar ik vond het zeker meevallen. Enfin, lang verhaal kort gemaakt, ben er toch serieus over aan het denken... Eerst en vooral moet je beseffen dat zo'n lens altijd heel veel compromissen zal hebben (lage lichtsterkte bij tele is er één van), maar ik vind hem zeker zo goed als (of misschien zelfs beter) dan de Canon of Nikon 18-200 (zeker de Canon vind ik veredeld bokaalglas...) Heeft natuurlijk wel geen USM (en Tamron AF is t-r-a-a-g!)

Nu goed: prijs en beschikbaarheid is nog steeds een ongeweten ding. Ik denk ergens december en een prijs van om en nabij €550,- (redelijk stevig, zeker in vergelijking met de 17-50, 28-75 en 70-200 van dezelfde fabrikant), al denk ik wel dat de prijs snel zal zakken...

Is er inderdaad niet voor Pentax en Sony gebruikers, maar daar heeft Tamron dan weer de 18-250 voor, die zeker zo goed is (als ie al niet beter is.)
      ik heb de tamron 28-75 en ik hoor hier nu en dan klagen over de stevigheid maar ik weet echt niet wat er nog steviger aan moet zijn, die lens is goed en stevig gemaakt hoor, ik heb nog geen van tamron gezien die niet voldoen en dat ze traag zijn in AF, ja als je sport fotografie doet moet je natuurlijk een rappere kiezen, maar dat heb je niet nodig voor gewone natuur en macro he zelfs niet voor personen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
        ik heb de tamron 28-75 en ik hoor hier nu en dan klagen over de stevigheid maar ik weet echt niet wat er nog steviger aan moet zijn, die lens is goed en stevig gemaakt hoor, ik heb nog geen van tamron gezien die niet voldoen en dat ze traag zijn in AF, ja als je sport fotografie doet moet je natuurlijk een rappere kiezen, maar dat heb je niet nodig voor gewone natuur en macro he zelfs niet voor personen
        Ik bedoelde stevige prijs, niet stevig van bouw...
        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
          Ik bedoelde stevige prijs, niet stevig van bouw...
          ok sorry misverstand

Comment

Heeft er iamand dit objectief die in de streek van aalst-erpe-haaltert-nieuwerkerken woont?
            Heb veel interesse indit objectief maar zou het graag even op mijn 350d testen.
            Greetz

Comment

Van de Nikon 18-200mm is nogal wat te lezen over lenscreep heeft de Tamron daar ook last van?
              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
              Last edited by Sus; 18 maart 2009, 15:50.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ben nog maar beginner, maar toch even deze vraag, kan je met deze lens ook actiefoto's maken, ik bedoel dan wielrennen motoren op circuit e.d. meer of verkiezen jullie heir een andere telelens voor. zou voor op canon 400D zijn
                Alvast mercikes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Van de Nikon 18-200mm is nogal wat te lezen over lenscreep heeft de Tamron daar ook last van?
                  Mijn Tamron 18-270 heeft daar (nog) geen last van. Kan misschien nog komen als ze wat meer gebruikt is.
                  Peter
                  2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                  gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

heb bovenstaande foto's gemaakt met mijn tamron 18-270 in een donker stadion met enkel spots als verlichting en ISO 1000
                    moest snel zijn, en dit was geen probleem moet dus ook lukken bij andere sporten
                    heb ook de Nikor 18-200 deze is een fractie van seconde sneller in AF maar optisch moet de tamron niet onderdoen ook de VC is volgens mij zeker zo goed als de VR en 70 mm meer bereik
                    heb nog tot hier toe de aankoop nog niet beklaagt
                    Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
                    Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

Comment

Hallo.

Ik ben nu ook in het bezit van een Tamron 18-270 lens. Nu heb ik een vraag. Is het normaal dat bij het inzoomen van de lens, dus het handmatig inzoomen, de lens bij 100mm iets stroever draait? Het lijkt net of de lens vanaf die 100mm stroever draait en daarna weer "normaal" rondraait.

Is dit bekent bij iemand of klopt dit gewoon niet en moet ik terug met de lens? Of is dit iets van nieuwigheid en gaat dat wel weer weg?

Wie kan mij helpen? Heb de lens sinds afgelopen donderdag en nog niet heel veel gebruikt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harkje Bekijk bericht
                        Hallo.

Ik ben nu ook in het bezit van een Tamron 18-270 lens. Nu heb ik een vraag. Is het normaal dat bij het inzoomen van de lens, dus het handmatig inzoomen, de lens bij 100mm iets stroever draait? Het lijkt net of de lens vanaf die 100mm stroever draait en daarna weer "normaal" rondraait.
                        Ik heb min of meer hetzelfde, een deel van de zoem gaat erg stroef.
                        Met de zwaartekracht mee gaat het veel soepeler, tegen de zwaartekracht in gaat het extreem stroef (zowel in- als uitzoomen).
                        Weet ook niet of het nou domweg een algemeen probleempje van deze lens is of dat er iets niet goed is met dit exemplaar,
                        het schijnt namelijk toch wel te wisselen per lens als ik op verschillende plaatsen hierover lees.

Ben jij ermee teruggegaan (en wat zeiden ze ervan?) of is jouw lens inmiddels soepeler?

Comment

Working...
                        X