Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

Hallo,

Na het vele wikken en wegen, lezen en (het niet meer weten) heb ik toch de tamron 18-270 vc sinds gisteren samen met de canon eos 450 D in mijn bezit.
    Ik heb enkel een paar foto'tjes binnen met flits genomen tot nu toe. Morgen zal ik (als het weer het toelaat) buiten een paar proeffoto's nemen, en zal ik er dan één van de komende dagen hier een paar plaatsen. Voor mij gaat het een beetje zoeken en proberen worden , daar de canon 450d voor mij ook volkomen nieuw is. Ik kan nu al zeggen dat de AF snelheid, dat een minpunt zou zijn voor deze lens, toch wel prima is naar mijn gevoel.

gr..sh
    Last edited by shuuto; 13 december 2008, 18:39.

Comment

Ik ben bijzonder benieuwd om de resultaten te zien van de Tammy 18-270VC ! laat maar komen en hou u niet in !

Comment

Hallo,
        zoals beloofd een paar kiekjes met de tamron 18-270 VC met de eos 450 body
        Ik las in de forumregels dat er max 3 foto's mogen gepost worden dus hier zijn er dan 3.
        Ik hoop dat ik gespaard wordt van allerhande lastige vragen, daar ik nog de ervaring met de 450 moet opdoen. Mijn vorige spiegelreflex deed ik 20 jaar geleden van de hand, en na al die tijd ( wel een compactje gebruikt ) , terug een spiegelreflex aangeworven . Dus zit ik nu in de aanpassing van de analoge naar de digitale fotografie.

Deze fotos zijn totaal onbewerkt enkel verkleind om ze hier te kunnen posten.

f11
        1/320 sec
        iso 650
        270 mm

[IMG][/IMG]

f 7
        1/250 sec
        iso 200
        110 mm

[IMG][/IMG]

f10
        1/50 sec
        iso 200
        18 mm

[IMG][/IMG]

a.u.b.
        Ik post er misschien de komende dagen nog wel een paar meer.

groeten ... Marc
        Last edited by shuuto; 17 december 2008, 16:41.

Comment

Een link naar PBase met een kleine serie vakantiefotos

Dit is niet overtuigend en zou beter moeten zijn,zelfs als we rekening houden met het feit dat PBase met minder definitie"publiceert"
          Flickr PBase
          Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Die PBase album overtuigd me toch, zeker als je rekening houd dat deze shooter simpel in camera-jpeg trekt. (hoogst waarschijnlijk, gezien de CA in bvb "l'arrivee" (zie de paarse lijn die het schuine dak rechts volgt)
            Als je CA corrigeert win je nl ook nog wat aan scherpte bij. (minder verkeerde "kleurmenging")
            Niet overtuigend: ok, 't is geen 17-55 2,8 van €1500, zwaar, zonder CA, retescherp zelfs op 2,8
            Wel overtuigend: super-bereik, €500, licht, met eenvoudig corrigeerbare CA

Als je 't niet overtuigend vind, sleur dan maar eens 5 dagen lang je volledig arsenaal mee (17-55 2,8 , 70-200 2,8 , 300 2,8) op 'n rug die maar 50% van normaal is. Je zult wel rap tevreden zijn met dit "niet-overtuigende" objektief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
              Een link naar PBase met een kleine serie vakantiefotos

Dit is niet overtuigend en zou beter moeten zijn,zelfs als we rekening houden met het feit dat PBase met minder definitie"publiceert"
              Hmmm .. is dit met een Tam 18-270VC gemaakt ? Ik twijfel er aan .. dit zijn zo ongeveer de slechtste opnamen die ik van deze lens al gezien heb .. ze wijken zo sterk af van de anderen die ik gezien heb dat ik twijfel of dit mogelijk een "slecht" exemplaar is ?

Comment

Dit zijn er 3 van de betere die ik gisteren bij mooi weer in raw heb genomen.
                Met de eos 450D body

iso 100
                f13
                1/30 sec
                23 mm
                [IMG][/IMG]

iso100
                f9
                1/125
                168 mm
                [IMG][/IMG]

iso100
                f6.3
                1/125
                235 mm

[IMG][/IMG]

Ik ben tevreden over die lens, al zit ik nog in een leerfase.
                laat gerust iets horen
                groeten.
                Last edited by shuuto; 27 december 2008, 08:33.

Comment

@shuuto

Bedankt voor deze voorbeelden.
                  En nu mijn gedacht hierover:
                  1/Kerk :een moeilijke foto gezien het contrast .Kan misschien na bewerking in zijn Raw formaat verbeterd worden:de begroeing op de voorgrond is te donker.Iets voor bv Active D light van Nikon.Verder denk ik dat het focuspunt niet goed zat.De witte stenen links hoeven niet zo scherp te zijn maar de kerk daarentegen wel.
                  2/Ook weer moeilijk wegens dat contrast water/lucht/witte delen op de schepen.
                  Toch goed over het algemeen en scherpte op eerste schip is meer dan aanvaardbaar.
                  Witte gedeelten van de schepen op het randje van uitgebrand.
                  3/Paard:scherpte is goed maar niet"gestoken"

Wordt vervolgd zeker???...

Tijd ontbreekt nu maar ik post nog een link met airshow geschoten met Nikon D300 en Tamron18-270
                  Flickr PBase

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                    @shuuto

Bedankt voor deze voorbeelden.
                    En nu mijn gedacht hierover:
                    1/Kerk :een moeilijke foto gezien het contrast .Kan misschien na bewerking in zijn Raw formaat verbeterd worden:de begroeing op de voorgrond is te donker.Iets voor bv Active D light van Nikon.Verder denk ik dat het focuspunt niet goed zat.De witte stenen links hoeven niet zo scherp te zijn maar de kerk daarentegen wel.
                    2/Ook weer moeilijk wegens dat contrast water/lucht/witte delen op de schepen.
                    Toch goed over het algemeen en scherpte op eerste schip is meer dan aanvaardbaar.
                    Witte gedeelten van de schepen op het randje van uitgebrand.
                    3/Paard:scherpte is goed maar niet"gestoken"
                    ??? sorry maar 90%+ van uw bemerkingen hebben weinig of niets te zien met de kwaliteit van de lens
                    Foto 1 en 2 krijg je zeker met de "belichting van de dag" nooit goed omdat dat nu eenmaal technisch gezien en op dit moment van het jaar, gewoon niet kan ...
                    FWIW

Edit : & BTW .. op minder dan 1 minuut krijg je de kerk foto zoals hier
                    Last edited by Guest41; 30 december 2008, 12:33.

Comment

[QUOTE=regulus;2099757]

Edit : & BTW .. op minder dan 1 minuut krijg je de kerk foto zoals hier

@regulus

Ik zou zeggen "what you get is not what I see"
                      Dat verklaar ik even nader.
                      Het is eerlijk en verdienstelijk dat shuuto de kerk in raw presenteert.
                      Maar wij zien hier dan een beeld waar jij blijkbaar met curves of levels en USM aan gewerkt hebt en dan pas zien we wat meer wat de lens waard is.
                      Ok met dat contrast zat ik wat naast de kwestie.

Maar behalve je interventie met Photoshop (of iets anders)had ik graag je mening vernomen over de lens aan de hand van de fotos van shuuto.
                      Flickr PBase

Comment

Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik er nog van denken moet ... de fotos komen beter tot hun recht na nabewerking maar aanvankelijk is niet echt duidelijk hoe goed de lens nu eigenlijk wel is. De "kerk" en de "schepen" lijken mij goed alhoewel ik wat betere DOF had verwacht maar toch val ik er niet van om , het "paard" lijkt mij een beetje "plat" en mist punch maar dat kan heel andere oorzaken hebben (licht omstandigheden zijn ook geen kado hier zo lijkt mij !) Lijkt er toch op dat er sterk moet gediafragmeerd worden om de betere fotos te produceren .. Louter subjectief zou ik zeggen dat mijn exemplaar van de Sigma 18-200 OS beter presteert "vers uit de camera" maar noteer het woordje "subjectief" ... naar wat ik lees zouden er weeral grote spreidingen zijn in de characteristieken van individuele lenzen net als bij de 28-300 VC ... 't ligt er dus mogelijk weer aan of men geluk heeft of niet bij de aankoop ? ... ik denk dat ik het voorlopig maar bij m'n Sigma hou ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik er nog van denken moet ... de fotos komen beter tot hun recht na nabewerking maar aanvankelijk is niet echt duidelijk hoe goed de lens nu eigenlijk wel is. De "kerk" en de "schepen" lijken mij goed alhoewel ik wat betere DOF had verwacht maar toch val ik er niet van om , het "paard" lijkt mij een beetje "plat" en mist punch maar dat kan heel andere oorzaken hebben (licht omstandigheden zijn ook geen kado hier zo lijkt mij !) Lijkt er toch op dat er sterk moet gediafragmeerd worden om de betere fotos te produceren .. Louter subjectief zou ik zeggen dat mijn exemplaar van de Sigma 18-200 OS beter presteert "vers uit de camera" maar noteer het woordje "subjectief" ... naar wat ik lees zouden er weeral grote spreidingen zijn in de characteristieken van individuele lenzen net als bij de 28-300 VC ... 't ligt er dus mogelijk weer aan of men geluk heeft of niet bij de aankoop ? ... ik denk dat ik het voorlopig maar bij m'n Sigma hou ..
                          Dat is een interessant antwoord.
                          Nu zag ik in een aantal reviews o.a Photoblog dacht ik dat bij zeer vele goede cameras verscherping best toegepast wordt.Dus ik zou zeggen schiet niet enkel op de lens.
                          Eigenlijk wil ik alle info over de Tamron18-270 omdat dit mijn reislens zou zijn,je weet wel niet wisselen ,geen stof etc.En dus is 18-200 wat kort.
                          Verder kan ik voor de lezers van deze thread een link meegeven.
                          Photos taken with Tamron's new lens. Please only post photos taken with this lens, thanks.

De resultaten zijn wisselend.
                          Op de thumbnails van slick1ru2 staan enkele fotos van een airshow geschoten met Nikon D300 op het eerste gezicht goed,maar te klein om te beoordelen.
                          Je kan ze groter zien met dit progje:

Dan blijven er maar enkele aanvaardbare over.
                          Wat betreft DOF er zijn daar op Flickr shots van speculoosjes en dat is ver onder de kwaliteit van een Canon macro.
                          Maar laat ons niet vergeten dat we dan over andere prijzen spreken.
                          En een compromis maken in EEN lens is niet evident.
                          Maar het lukt toch beter dan Belgische politiek
                          Flickr PBase

Comment

Wel ik heb de "nare" gewoonte om voor de aankoop van een lens enerzijds de zuiver theoretische en gemeten karakteristieken te bekijken (photozone.de & slrgear.com) en ze af te toetsen aan wat aan fotos aangeboden wordt op het Internet. Liefst van al bekijk ik zoveel mogelijk fotos gemaakt door zoveel mogelijk verschillende personen. daarmee krijg je een vrij goed beeld hoe de lens presteert in een hele reeks uiteenlopende omstandigheden en handen .. Wat mij daar, weeral subjectief, opvalt is dat de prestaties van individuele Tamron lenzen veel verder uit mekaar liggen dan voor een vergelijkbare Sigma ... Dat was aanvankelijk ook de reden dat ik de Tamron 28-300 VC toch overgeslagen heb in het voordeel van de Sigma 18-200 OS (Wat bvb niet wegneemt dat de Sigma 17-70 veel scherper is !)
                            Voor wat deze Tamron betreft .. daar ga ik toch nog wat de kat uit de boom kijken en zien of er nog recenties opduiken die ondersteund worden door heel veel fotos ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Voor wat deze Tamron betreft .. daar ga ik toch nog wat de kat uit de boom kijken en zien of er nog recenties opduiken die ondersteund worden door heel veel fotos ...

Dat is ook mijn politiek en ook op Smügmüg kan je wat Tamron zien,let wel op enkel Tamron intikken want met Tamron 18-270 krijg je ook de 18-tjes en 270-tjes erbij
                              Flickr PBase

Comment

Ondertussen heb ik ook deze lens aangeschaft voor gebruik op de 300D.

De eerste foto's waren geen succes. Onscherp en na een vijftal foto's kreeg ik een error 99. Na wat zoekwerk hier en op DGrin heb ik de kontakten gereinigd en werkt alles nu prima ... oef.

Ik heb ook al eens een proefje gedaan met deze lens op de 1D MkIII, maar daarop is die enkel bruikbaar op 270 mm. Tot een goede 200 mm. krijg je mooie zwarte hoeken. Dit is echt een lens voor een 1.6 crop camera.

Een paar voorbeeldjes EOS 300D met Tamron 18-270 mm AF 3.5-6.3 Di II VC LD ASL Canon AF

18 mm.

270 mm.

Een reeks testfoto's: http://gspep.smugmug.com/gallery/7183982_hY8eA
                                Peter
                                2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                                gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Working...
                                X