Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensen en hun bescherm doppen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lensen en hun bescherm doppen

    Ik wissel vrij vaak van lens en gebruik altijd een achterdop. Een enkel keertje in de haast komt het terugzetten van de achterdop misschien wel eens even later, maar toch zelden.
    De kontakten achterop de lens zijn vrij kwetsbaar , ook kan het achterste element beschadigen.
    Ik vervang wel altijd de ****** doppen van Sigma direct door een originele Nikon, dat bespaart veel tijd en ergernis.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #17
      Re: Lensen en hun bescherm doppen

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Er zitten zelfs geen kappen op de bodies

      Ik verzorg mijn materiaal maniakaal, gelieve dergelijke links niet meer zonder waarschuwing te geven want voor iemand als ik kan dit fataal zijn

      Nee, serieus, ik zou wel eens willen weten hoe een "buitenhuisprof" zoals een Sterkendries zijn materiaal behandelt en eveneens zou ik eens willen zien hoe die youtube-kerel zijn tas opent in de regen of in een stofstorm in het binnenland van IJsland.

      PaulM
      dat filmpje is de grootste hoop flauwekul die er bestaat... het gaat ook niet om de spullen, meer om de tassen die verkocht moeten worden..Trouwens, zoveel spul neemt een pro echt niet in een keer mee hoor.. die hebben over het algemeen al rugklachten genoeg, door het gezeul met hun spul... er zijn overigens versies van john harrington met de hasselblad-en canon-kit ook, onzin als je het mij vraagt... Gewoon doppen erop zou ik zeggen...blijft je spul ook lekker fris en schoon.. Toen ik dit filmpje aan een kennis liet zien, die als freelance fotograaf voor de krant van wakker nederland werkt, lag hij dubbel van het lachen...

      Comment


      • #18
        Re: Lensen en hun bescherm doppen

        Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        dat filmpje is de grootste hoop flauwekul die er bestaat... het gaat ook niet om de spullen, meer om de tassen die verkocht moeten worden..Trouwens, zoveel spul neemt een pro echt niet in een keer mee hoor.. die hebben over het algemeen al rugklachten genoeg, door het gezeul met hun spul... er zijn overigens versies van john harrington met de hasselblad-en canon-kit ook, onzin als je het mij vraagt... Gewoon doppen erop zou ik zeggen...blijft je spul ook lekker fris en schoon.. Toen ik dit filmpje aan een kennis liet zien, die als freelance fotograaf voor de krant van wakker nederland werkt, lag hij dubbel van het lachen...
        Ik heb afgelopen zomer enkele keren tussen de profs gestaan bij het Nederlandse Olympisch Elftal en nog wel extremere koffers gezien, die dagelijks gebruikt worden. Je hebt ook nooit al deze lenzen nodig voor 1 shoot, maar om alles compact te kunnen vervoeren is zo'n tas prima.
        Ook het overpakken in lichte tassen voor snel werk klopt vrij goed met de praktijk, dus ik snap niet zo veel van die lachbui.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #19
          Re: Lensen en hun bescherm doppen

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Ik heb afgelopen zomer enkele keren tussen de profs gestaan bij het Nederlandse Olympisch Elftal en nog wel extremere koffers gezien, die dagelijks gebruikt worden. Je hebt ook nooit al deze lenzen nodig voor 1 shoot, maar om alles compact te kunnen vervoeren is zo'n tas prima.
          Ook het overpakken in lichte tassen voor snel werk klopt vrij goed met de praktijk, dus ik snap niet zo veel van die lachbui.

          Met een 24-70, een 70-200 en een 1,4 converter heb je zowat alle bereik wat je nodig hebt, en dat scheelt een aantal kilo's gLaswerk...en een hernia op je 40e, reden genoeg om te lachen dus....

          Comment


          • #20
            Re: Lensen en hun bescherm doppen

            En toch denk ik dat dit bij professionele fotografen gebruikelijk is.
            Wij hobbyisten zijn zuinig op onze spullen. Voor een pro is het slechts een stukje gereedschap.
            Met een dop kun je stof ook niet werkelijk tegenhouden. Het is alleen een mechanische bescherming. Het is ook het meest tijdrovende onderdeel bij het wisselen van een objectief.

            Ik weet niet of John Harrington tassen aan de man wil brengen. Ik heb zijn website bekeken. Ziet er bepaald niet amateuristisch uit. Wel echt Amerikaans.
            Ik ben op zoek naar een MB-20.

            Comment


            • #21
              Re: Lensen en hun bescherm doppen

              "De kofferbak van Bjorn Roslet wel eens gezien?
              http://www.naturfotograf.com/images/U0409_151872.jpg"



              Zou de politie hier ook een papiertje tussen de wisser steken met daarop:

              "Goed zo, geen kostbare voorwerpen zichtbaar"

              hehe...
              Canon & Tamron

              Comment


              • #22
                Re: Lensen en hun bescherm doppen

                Pro´s zullen idd wel iets minder zachtzinnig met hun spullen omgaan, maar laten we niet vergeten, dat vooral zij er baat bij hebben, dat eea ook werkt. Zo zal een transportbedrijf ook zijn vloot vrachtwagens onderhouden, en een pro-fotograaf er ook baat bij hebben, dat hij niet iedere maand om een nieuwe MKIII body moet gaan, omdat zijn oude stijf staat van stof en krassen.. (staat ook wat beter op de balans en de jaarrekening)Dus juist het gereedschap dient onderhouden te worden. En geen enkele pro zal zijn MKIII of D3 zien als een wegwerpcamera oid... wat soms gesuggereerd wordt..

                Comment


                • #23
                  Re: Lensen en hun bescherm doppen

                  Hangt ook een beetje van de aart van het mannetje af hé.

                  Sommigen hebben weinig respect voor hun duur betaald materiaal, of dat van een ander, ik ken er die met een nieuwe auto rijden van 50.000€, en die daar absoluut ook geen zorg voor dragen, dat is dan natuurlijk hun zaak, maar komt op termijn wel duur uit.

                  In ieder geval, bij mij gaan de doppen er steeds meteen terug op, dat een ander doet wat ie wil.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Lensen en hun bescherm doppen

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    In ieder geval, bij mij gaan de doppen er steeds meteen terug op, dat een ander doet wat ie wil.
                    Ik volg
                    Mvg Tim

                    Comment

                    Working...
                    X