Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor de bruiloft?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lens voor de bruiloft?

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
    De fotograaf in mijn gemeente maakt zijn foto's met een poepsimpele Sigma 18-200mm. Ja, u leest het goed. En geloof mij, zijn gallerij staat vol met prachtige foto's.

Kan ik begrijpen. Het gebruiksgemak van zo'n lens overtreft de betere optische eigenschappen van de betere lenzen.
    Ikzelf heb de Nikon 18-200 en ook de 17-55 2.8 en 80-200 2.8.(allen van NIKON) Ik gebruik meestal de 18-200 omwille van het gebruiksgemak, De kwaliteit is veeeeeeel beter dan wat sommigen hier op dit forum beweren. OK ik mis de volle opening op 2.8 maar als je op f/8 kan werken is er nauwelijks kwaliteitsverschil.

Comment

Voor dergelijke gebruik ik 2 body's (D200 en D300) en een 17-55 f2,8 en 70-200 VR f2,8 van nikon.
      Daarnaast nog een SB800

Hiermee kan ik mijn dag volledig aan.
      Happy to be a MACcie
      Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
        Denk het niet: crop 1.6 voor 24-105 geeft 38-168. En da's voor in de kerk inderdaad prima.
        Objectief weegt bovendien niet te veel maar vraagt wel om DxO lenscorrectie, zoals de meeste objectieven onder de 50mm.

Vergeet idd de volle opening 1.2 of 1.4 als je scherpstellen niet 100% onder de knie hebt, want de nuance tussen scherp en onscherp is soms maar een centimeter, en dat kan je je niet veroorloven op zo'n dag.
        WOW, bedankt voor de rechtzetting!!!

Hoe ik daarbij kwam... Geen idee en inderdaad, die grote diafragma's zorgen toch maar voor hier en daar een verloren foto (meestal is de compositie dan optimaal en toch goed voor de prullenbak).

Nog iets, ik ben echt voorstander van de 17-85 op een cropcamera!!! Lichtsterk is hij niet, maar wie flitst er nu niet voor meer dan 50% in de kerk?!?;

Ik heb eens als 2de fotograaf een huwelijk in de kerk zonder flits genomen op f2.8 en ISO 800, wel, geef mij dan maar foto's met men flits op minimum f4 hoor en een lagere ASA!!!

En da nog één iets, ik vindt dat een groot diafragma is enkel toepasselijk voor speciale foto's, niet om in het "donker" mee te fotograferen, toch niet als je zoals ik graag hebt dat je een scherpe foto hebt...

Succes met je aankoop en heb je al een goeie flits, want met mijn standaard flitsertje op men 30D heb ik altijd een zwarte schaduwplek van men zonnekap van de 24-70.
        Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

Comment

Working...
        X