Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
lensbaby
Collapse
X
-
-
Re: lensbaby
Lijkt mij wel een leuk speeltje voor op feestjes en zo. Ik heb de composer ook in mijn handen gehad op de photokina, het is wel even wennen, maar die staat ook wel nog op mijn verlanglijstje!
En je kan het effect wel nabootsen in ps, maar als je zo een leuke reeks wil maken, denk ik dat je toch sneller af bent met zo'n speciaal lensje.
Een ts objectief is zeker geen vervanger voor dit systeem. Dit koop je niet om have architectuur of product-opnames te maken, maar wel voor de selectieve focus binnen je beeldkader.
Ik heb de muse en de composer geprobeerd. De muse is niet zo handig doordat je die continu vast moet houden. De composer werkt heel soepel en precies; dit is een bruikbaar objectief. De controlfreak lijkt mij eerder een foltertuig. Ik heb hem niet vast gehad, maar lijkt mij niet zo handig om snel foto's te nemen van mensen, waar ik hem voor zou gebruiken.
GrzTwee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk berichtNet eens getimed.. 16 sec
Da's één aspect. Een tweede aspect is 't feit dat de Lensbaby je toestaat in het veld het resultaat al te zien, en aldus net iets beter te kunnen anticiperen. Meestal bevordert dat de creativiteit.
Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk berichtDat is wel waar.
Maar als je dat "verplaatsen van scherpstelvlak" echt nodig hebt, koop je (IMO) beter een echte T&S lens..
Ik kan voor beide een leuke toepassing vinden...
WimLife's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)
Comment
-
Hoi,
Ik heb de 'oude' 3G.
Het is diegene die je kan 'locken'.
Heb toen ook de macro-kit erbij gekocht.
Laat maar weten mochten er (nog) specifieke vragen zijn.
Comment
Comment