Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens foto's Formule 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lens foto's Formule 1

    Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
    't Is naar mijn mening toch wel iets meer dan een tikje maar goed, ieder zijn gedacht! De 200-400 is één van de enige, zoniet het enige, objectieven die vergelijkbaar is met een prime.
    5000 euro is inderdaad veel geld. Dat zal dan wel een kwestie van prioriteiten zijn, zeker.
    Hopelijk is ie beter, maar het tikje is natuurlijk relatief. Laat ons zeggen dat de het geen 5X de prijs is.

    Comment


    • #17
      Re: Lens foto's Formule 1

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Hopelijk is ie beter, maar het tikje is natuurlijk relatief. Laat ons zeggen dat de het geen 5X de prijs is.
      Ik kan het je garanderen, hij is beter!
      http://www.myricreaties.be

      Comment


      • #18
        Re: Lens foto's Formule 1

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Als ik de vraag stel, zet ik er wel bij welke body ik heb.

        Maar als ik een antwoord geef, probeer ik even uit te zoeken welk merk het over gaat.
        Het is toch te gek om zo maar een merklens voor te stellen zonder te weten welk merk de TS heeft?
        Overigens, de 200-400 is de lens waarvoor ik weg gegaan ben bij Nikon wegens: onbetaalbaar.
        Ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt hé Rudy, maar de vraag van TS is welke Zoomlenzen gebruikt MEN, zodat ik ervan uitga, dat TS alleen interesse toont wat men gebruikt bij dit soort fotografie.

        Als je weggegaan bent bij Nikon omdat de 200-400 te duur was, dan waren er toch ook nog andere alternatieven Bv. Bigma of iets dergelijks, maar dat is natuurlijk jou zaak, zelf vind ik de 200-400 ook te duur, en ook te zwaar handelbaar, ik ben er eens een half uurtje mee op stap geweest, en dat ding begon serieus te wegen, maar ik was wel behoorlijk onder de indruk van de resultaten
        Persoonlijk zou ik voor een Nikon prime 300mm f4.0 AF-S gaan, betaalbaar, en draagbaarder dan de 2.8, maar ik ben dan ook meer een reisfotograaf, alsook offchore wedstrijden op zee en motorraces.

        Comment


        • #19
          Re: Lens foto's Formule 1

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt hé Rudy, maar de vraag van TS is welke Zoomlenzen gebruikt MEN, zodat ik ervan uitga, dat TS alleen interesse toont wat men gebruikt bij dit soort fotografie.

          Als je weggegaan bent bij Nikon omdat de 200-400 te duur was, dan waren er toch ook nog andere alternatieven Bv. Bigma of iets dergelijks, maar dat is natuurlijk jou zaak, zelf vind ik de 200-400 ook te duur, en ook te zwaar handelbaar, ik ben er eens een half uurtje mee op stap geweest, en dat ding begon serieus te wegen, maar ik was wel behoorlijk onder de indruk van de resultaten
          Persoonlijk zou ik voor een Nikon prime 300mm f4.0 AF-S gaan, betaalbaar, en draagbaarder dan de 2.8, maar ik ben dan ook meer een reisfotograaf, alsook offchore wedstrijden op zee en motorraces.
          "MEN" had ik niet geen gelezen

          En de sigma die jij opnoemt vind ik dan weer geen goede lens. ik heb er 3 keer eentje gekocht, en nooit tevreden van geweest . (telt voor mij voor de meeste sigma's hoor)
          Soit, bij Canon had ik een mooiere keuze, 100-400, 400 5.6 prime, 300 F4 IS, allemaal betaalbaar en voldoende goed voor mij.. En uiteindelijk zijn de lenzen toch belangrijker dan de body.
          Ik heb al meermaals gezegd, moets Nikon een betaalbare F4.0 reeks lenzen hebben, tot 200mm, en dan nog een betaalbare prime (4.0 of 5.6), dan zouden meer mensen een Nikon gebruiken.
          Greetzzz

          Comment


          • #20
            Re: Lens foto's Formule 1

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            "MEN" had ik niet geen gelezen

            En de sigma die jij opnoemt vind ik dan weer geen goede lens. ik heb er 3 keer eentje gekocht, en nooit tevreden van geweest . (telt voor mij voor de meeste sigma's hoor)
            Soit, bij Canon had ik een mooiere keuze, 100-400, 400 5.6 prime, 300 F4 IS, allemaal betaalbaar en voldoende goed voor mij.. En uiteindelijk zijn de lenzen toch belangrijker dan de body.
            Ik heb al meermaals gezegd, moets Nikon een betaalbare F4.0 reeks lenzen hebben, tot 200mm, en dan nog een betaalbare prime (4.0 of 5.6), dan zouden meer mensen een Nikon gebruiken.
            Greetzzz
            Als nikon gebruiker moet ik je toch gelijkgeven.

            Ook bv de 300mm f4 met anti bibber is zeer handig. Ik heb de nikon 300mm f4 alleen jammer dat ik niet kon kiezen voor anti bibber. En een f4 reeks is inderdaad afwachten, maar heb al zodanig lang gewacht dat het nu een 24-70 f2.8 zal worden en ik verlang om deze in mijn handen te hebben.

            Maar soit nu terug voor de topicstarter.

            De canon 100-400 is usm is denk ik de beste keuze. Je hebt het gemak van een zoomlens en die is nog eens de beste in zijn reeks (prijs).
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #21
              Re: Lens foto's Formule 1

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              En de sigma die jij opnoemt vind ik dan weer geen goede lens. ik heb er 3 keer eentje gekocht, en nooit tevreden van geweest . (telt voor mij voor de meeste sigma's hoor)
              Ik noem maar iets hé Rudy, maar ben eigenlijk van jou gedacht, voor mij niets anders dan merkeigen objectieven.

              Die Bigma ken ik ook niet, maar een paar jaar geleden waren hier verschillende forumleden vol lof over dit objectief, daarmee dat ik dat even voorstelde.

              Comment


              • #22
                Re: Lens foto's Formule 1

                Ik zou kiezen voor een 300/4 met eventueel een converter. En uiteraard merkeigen.
                Moet normaal goed werken op het circuit.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #23
                  Re: Lens foto's Formule 1

                  Als de vraag is welke lenzen gebruikt worden voor F1 fotografie, dan veronderstel ik dat je de profs bedoelt.
                  Die doen het met 70-200 2.8, 300 2.8, 400 2.8 en 500 & 600 4.0. Afhankelijk van de circuits en het standpunt. In Monaco moet je met een 600mm niet afkomen bijvoorbeeld. Met uitzondering van de 70-200 zullen er niet veel met zoomlenzen werken.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Lens foto's Formule 1

                    altijd leuk om te zien dat de TS zelf zo enorm betrokken blijft na het stellen van de vraag ...

                    Comment

                    Working...
                    X