Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1200mm van canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1200mm van canon

Een niet zoomlens met twee waarden voor de diagonale beeldhoek 2gr- 5 gr, wat moet ik mee daar bij voorstellen?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Volgens mij heeft viewfinder ook wel zo een
      Klopt.

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Een niet zoomlens met twee waarden voor de diagonale beeldhoek 2gr- 5 gr, wat moet ik mee daar bij voorstellen?
      Dat is het verschil tussen de kortste scherpstelafstand en oneindig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        Klopt.

Dat is het verschil tussen de kortste scherpstelafstand en oneindig.
        van 2 graden naar 5 graden lijkt me nogal een groot verschil.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Met het toenemen van de brandpuntsafstand, met in achtname van de kortste scherpstelafstand !!!! wordt het effect op de beeldhoek groter.
          Hoeveel mm denk jij dat je 70-200 (als je die hebt ) op 200 mm is op de kortste scherpstelafstand? Ik schat 150 mm en dat staat dus in directe relatie tot de beeldhoek.
          De opgegeven brandpuntsafstanden van een lens gelden altijd bij scherpstelling op oneindig.
          Dichterbij zal de brandpuntsafstand korter moeten zijn anders kun je nimmer scherpstellen.

Overigens heeft die 1200 mm lens bij scherpstelling op 14 meter een brandpuntsafstand van 475 mm.

Comment

"This lens comes with its own heavy-duty tripod and case, and is built only by request.
            Few of these lenses exist; Sports Illustrated magazine owns two of them, as does Canon Professional Services and James Jannard, the billionaire founder of Oakley."

Comment

Onvolledig..

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              "This lens comes with its own heavy-duty tripod and case, and is built only by request.
              Few of these lenses exist; Sports Illustrated magazine owns two of them, Steve Billast three, as does Canon Professional Services and James Jannard, the billionaire founder of Oakley."

Comment

it's a flat 5200mm, which can shoot stuff 18 to 32 miles away
                Wat een onzin en dan nog zo specifiek 18-32 mijl. Dat kan elke lens, zelfs een groothoek - het hangt er toch helemaal van af hoe groot die 'stuff' is. Iedereen die wel eens de maan, zon of sterren gefotografeerd heeft kan dat beamen. Dit is trouwens ook het antwoord dat ik geef als ik weer eens de onuitroeibare vraag krijg van hoever weg ik met mijn 400 mm kan fotograferen.

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Ik denk dat de kleine waarde Celcius is en de grote Fahrenheit.
                Last edited by Leonidas; 29 oktober 2008, 23:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  LOL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    hahaha geweldig rofl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wamaii Bekijk bericht
                      Waarom heb je voor de foto met je 50mm een monochroom CF-kaartje gebruikt?
                      Meen je dit?
                      Flickr! :: Blog
                      Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                        Overigens heeft die 1200 mm lens bij scherpstelling op 14 meter een brandpuntsafstand van 475 mm.
                        Eigenlijk een crypto zoomlens..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sunbeer Bekijk bericht
                          Meen je dit?
                          Yep, is in feite nog top secret.
                          Wordt op 01/04/2009 gelanceerd samen met het Velvia CF kaartje.
                          Staat ook een schakelaar op B&W/Sepia.
                          Zal vrij duur zijn naar 't schijnt
                          30D 40D 10-22 24-105 100-400

Comment

Nasa zal er ook wel ééntje hebben. Al zijn ze daar meer fans van Nikon:

Teveel betalen voor Internet, TV en Bellen? Bij Online.nl krijg je meer voor minder! Vergelijk en kies voor snel internet, meer televisie en voordelig bellen.

(let vooral op dat kleintje aan z'n knieën)
                            Flickr! :: Blog
                            Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

Comment

Dit http://laughingsquid.com/the-worlds-...elephoto-lens/ is ook wel een aardig lensje ... met z'n 256 kg zul je er wel een soort affuit bijkrijgen.

Comment

Hier staat de canon 1200 een beetje in perspectief. Deze stond laatst te koop in de US voor 99.000 dollar. Gebruikt maar in "mint condition".
                                Dit soort lenzen worden ook gebruikt door grote persagentschappen. Hierbij ook enkele "actie" foto's van een "reuters" fotograaf met een Nikon 1200-1600. (een MF objectief)

Canon 1200

Nikon 1200 1600

Dit ziet hij zonder lens.

En dit met lens.

Ik dacht dat het setje (camera, objectief en statief) ruim 100 kilo weegt.
                                groet, Rik

Comment

Working...
                                X