Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandpunten? 2.8f voor buiten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brandpunten? 2.8f voor buiten?

Kijk eens naar de 85mm 1.8 of de 200mm 2.8 van canon. Ik heb beide lenzen aangeschaft via marktplaats. De 85mm kan je voor rond de 300 euro vinden, en de 200mm is ongeveer 450 euro. Van dat geld koop je nog geen 70-200mm 2.8. Van prime lenzen leer je in mijn optiek ook beter fotograferen aangezien je meer bezig bent met je standpunt bepalen teneinde een goede compositie te krijgen.

Veel succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomassi Bekijk bericht
      Van prime lenzen leer je in mijn optiek ook beter fotograferen aangezien je meer bezig bent met je standpunt bepalen teneinde een goede compositie te krijgen.
      Ik denk dat je net zo goed kunt leren een goede compositie te maken door juist gebruik te maken van de zoomfunctie. OK, je conditie zal er dan wel onder lijden.

Comment

Ik heb in deze discussie een paar keer 'scherptediepte' vernomen. De schertediepte van een lens (of opname) wordt bepaalt door de brandpuntsafstand in combinatie met een bepaalt diafragma.
        Een 50mm F:1,4 of een 50mm f/1,8 of een 18-70 f/3,5-5,6 of een 17-55 F/2,8 of een 18-200 f/3,5-5,6 allen ingesteld op 50mm met bvb diafragma 5,6 hebben allen dezelfde scherptediepte.

Een lichtsterke lens laat wel de mogelijkheid toe om te werken met een groter diafragma, zodat er minder scherptediepte is.

Comment

misschien eerst eens wat basis-begrippen en -principes van fotografie doornemen,
          alvorens "in opdracht" foto's te "moeten" gaan nemen zou niet misstaan denk ik.

ik gebruik zelf héél graag een 85f1.8 voor concerten.
          en dat op een ouwe 10D.

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
          X