Graag uw meningen.Zelf ben ik beginneling met Canon EOS 400D+standaardlens.Ik had graag een betere lens gekocht ,ene waar ik goed mee kan inzoomen alleszins.
Tijdensmijn eigen zoektocht (gebaseerd op kostprijs en prestaties) overweeg ik de keuze te maken tussen onderstaande lenzen :
EF 70-300mm f/4.5-5.6 IS USM en
EF 70-200mm f/4L USM
welke zouden,jullie mij aanbevelen en vooral waarom ???
Misschien kunnen jullie enkel voor - en nadelen aantonen van deze lenzen?
Voor wat betreft de 70-300, heb ik al gemerkt dat er toch enkele als tweedehands worden aangeboden ,en dan stel ik mij altijd de vraag : waarom zou iemand nu zo'n lens willen verkopen...misschien is er wel een gebrek aan? Enfin, alle hulp is welkom.
Zo'n witte 70-200 "oogt" dan weer professioneler , dat wel...maar is zonder IS...
en de 70-300 zoomt een stuk verder en heeft wel IS .
Dank bij voorbaat.
ericstockman@telenet.be
Tijdensmijn eigen zoektocht (gebaseerd op kostprijs en prestaties) overweeg ik de keuze te maken tussen onderstaande lenzen :
EF 70-300mm f/4.5-5.6 IS USM en
EF 70-200mm f/4L USM
welke zouden,jullie mij aanbevelen en vooral waarom ???
Misschien kunnen jullie enkel voor - en nadelen aantonen van deze lenzen?
Voor wat betreft de 70-300, heb ik al gemerkt dat er toch enkele als tweedehands worden aangeboden ,en dan stel ik mij altijd de vraag : waarom zou iemand nu zo'n lens willen verkopen...misschien is er wel een gebrek aan? Enfin, alle hulp is welkom.
Zo'n witte 70-200 "oogt" dan weer professioneler , dat wel...maar is zonder IS...
en de 70-300 zoomt een stuk verder en heeft wel IS .
Dank bij voorbaat.
ericstockman@telenet.be
Comment