Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzameltopic objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verzameltopic objectieven

Respons:

Ik ben al regelmatig eens komen zien.
    Ik vind het in ieder geval interessant. Mooie voorbeelden, alleen laden de foto's wat traag op, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze in de originele kwaliteit worden weergegeven.
    CANON EOS 400D + EF-S18-55mm f/3.5-5.6 +TAMRON 17-50mm f/2.8 + EF 70-200mm f/4L USM + EF 50mm f/1.8II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BCP Bekijk bericht
      Respons:

Ik ben al regelmatig eens komen zien.
      Ik vind het in ieder geval interessant. Mooie voorbeelden, alleen laden de foto's wat traag op, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze in de originele kwaliteit worden weergegeven.
      De foto's die ik plaats in dit onderdeel van de website vragen natuuurlijk wat extra aandacht wat kwaliteit betreft. Tuussen de 200 en 1100 Mbyte per foto. Naargelang de kwaliteit die je kiest bij de flash-albums. Kan je wat specifiker zijn met welke bijv. Misschien dat ik toch wat overdreven heb daar.
      Heb je dit ook voor bij mijn gewone albums zoals deze ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
        De foto's die ik plaats in dit onderdeel van de website vragen natuuurlijk wat extra aandacht wat kwaliteit betreft. Tuussen de 200 en 1100 Mbyte per foto. Naargelang de kwaliteit die je kiest bij de flash-albums. Kan je wat specifiker zijn met welke bijv. Misschien dat ik toch wat overdreven heb daar.
        Heb je dit ook voor bij mijn gewone albums zoals deze ?
        Deze krijg ik zelf niet open, heb ongeveer 3 minuten gewacht.
        CANON EOS 400D + EF-S18-55mm f/3.5-5.6 +TAMRON 17-50mm f/2.8 + EF 70-200mm f/4L USM + EF 50mm f/1.8II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BCP Bekijk bericht
          Deze krijg ik zelf niet open, heb ongeveer 3 minuten gewacht.
          dat is straf . Het zijn slechts twee klein fotokes en een beetje tekst. Toch maar eens je verbinding nakijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
            dat is straf . Het zijn slechts twee klein fotokes en een beetje tekst. Toch maar eens je verbinding nakijken.
            Ik heb eens herstart en inderdaad de link van de voetbal gaat veel sneller. Dan nog eens getest op de link van de 17-85 en daar kreeg redelijk vlotjes de poes te zien maar als ik dan doorklik naar de vergroting duurt het erg lang.
            Ik zit momenteel op een adsl-verbinding van belgacom. Ik zal deze avond eens testen vanop mijn thuiskantoor met de telenet verbinding, ik laat iets weten.

Comment

is het mss mogelijk om voor zoiets iets binnen BD te maken (ik kijk absoluut naar de mod's hoor).
              Ik zou dan op een of andere manier foto's onbewerkt (dus zoals ze uit de camera komen) erop zetten. Enige nadeel is dan dat dit mss teveel gaat vragen voor snelheid enzo. Mss op te lossen door standaard verkleining die toegepast wordt? Dus zonder aanpassingen van licht, verscherpen,...

Nadeel is dat ik er ook wat analoog spul zou willen bijzetten, maar dat dat dus niet kan zonder bewerking. Je ontwikkeld een filmpje liefst en door te scannen gaat je witbalans een beetje raar doen (de donkere partijen worden lichter).

Ik zou gaan voor een onafhankelijk onderdeel of zelfs aparte site (niet afhankelijk van 1 fotograaf) waar iedereen op kan posten.

toestel-lens-instellingen
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                is het mss mogelijk om voor zoiets iets binnen BD te maken (ik kijk absoluut naar de mod's hoor).
                Ik zou dan op een of andere manier foto's onbewerkt (dus zoals ze uit de camera komen) erop zetten. Enige nadeel is dan dat dit mss teveel gaat vragen voor snelheid enzo. Mss op te lossen door standaard verkleining die toegepast wordt? Dus zonder aanpassingen van licht, verscherpen,...

Nadeel is dat ik er ook wat analoog spul zou willen bijzetten, maar dat dat dus niet kan zonder bewerking. Je ontwikkeld een filmpje liefst en door te scannen gaat je witbalans een beetje raar doen (de donkere partijen worden lichter).

Ik zou gaan voor een onafhankelijk onderdeel of zelfs aparte site (niet afhankelijk van 1 fotograaf) waar iedereen op kan posten.

Digitale foto's onbewerkt is iets wat niet kan. Hij wordt altijd ontwikkeld met kleine aanpassingen als je raw gebruikt.In Jpeg zijn de bestanden inderdaad rechtstreeks uit de camera maar zijn ze meestal groot. Te groot om een doorsnee internet gebruiker vlot van fotovoorbeelden te bedienen.BD is een fotoforum waar er foto's getoont worden.
                Omdat er regelmatig de vraag word gesteld over een bepaald type objectief lijkt het me leuk om deze voorbeelden te combineren in een webalbum. Zo heeft de toekomstige gebruiker een zicht over wat de mogelijkheden zijn.
                Ik ga ervan uit dat er al geweten is welke camera hij heeft en daarvoor een type objectief zoekt.
                Wil je echter een grote foto om te pixelpeepen, dan raad ik je aan de auteur te contacteren.
                Het nadeel met originele foto's is niet alleen de snelheid, maar het eventuele misbruik achteraf (auteursrechten).
                Mijn volgende stap is een album te maken met een aantal opmaken van hetzelfde album en daaruit vraag ik dan te kiezen welke het beste presenteert op je eigen computer.

Wat het analoge spul betreft zijn er veel verschillen te melden. Zoals het type film, de ontwikkeling, het type papier, het type scanner. enzovoort.
                Ik denk ook dat analoge foto's niet zo vaak getoont worden op BD.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht

Het is ook mijn bedoeling andere site's te betrekken. Andere fotografen zijn ook welkom. Met een eigen album of met eigen voorbeeldfoto's. De mogelijkheden worden hiervoor verder onderzocht. Onder toestel-lens instellingen versta ik de Exif-info

Comment

Ik heb in het algemeen onderdeel de volgende vragen gesteld i.v.m. de verder uitbreiding.

Comment

Working...
                    X