Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

Lijkt me een heel zware lens om altijd mee rond te lopen... (aangezien je zo'n groot bereik wenst vermoed ik ook dat dit de lens zou worden die je het meest gaat gebruiken)

Ze (1.68 kg) is zwaarder dan een 100-400mm (1,38 kg) of een 70-200 f/2.8 (1.47 kg).

Je hebt natuurlijk wel minder andere lenzen nodig om aan een bereik te voldoen... dus je rugzak is wel lichter, je armen zullen wel getrained worden
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Gewicht valt nogal mee. Is een kwestie van gewoonte.

@ Dimitri,

Hier vind je ook een massa reviews van gebruikers over deze lens:
      Peter
      2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
      gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Allemaal bedankt, mijn besluit staat vast hoor
        ik neem er één...

greets,
        Dimitri
        Canon & Tamron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri1974 Bekijk bericht
          Allemaal bedankt, mijn besluit staat vast hoor
          ik neem er één...

greets,
          Dimitri
          Ter uwe info, wij doen er echt continue daguitstappen mee, typisch is dat dan een 1Dmk3 + 28-300 lens erop... en zo stappen we echt makkelijk een dag van 7 a 9 uur rond in een stad vb zoals Parijs. No problem.
          Je moet gewoon uw camera+lens zowat in babyhouding pakken ;-)

(en ik heb absoluut geen gespierde armen ;-)) ... maar misschien moet ik dat eens proberen met een 500mm F4IS ;-)
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

Comment

lol... bedankt voor de tip!

Groeten,
            Dimitri
            Canon & Tamron

Comment

Ik ben eveneens in het bezit van dergelijke lens en dit sedert ongeveer 1 maand.
              Ik ben net terug van een weekje Mauritius en ik kan zeggen dat wat mij betreft deze lens onder alle omstandigheden goed werkt.
              Ik heb deze gebruikt in felle zon en onder bewolkte omstandigheden, geen enkel probleem.
              Heb foto's genomen binnen, zonder flits, deze had ik niet mee en daat is zelfs geen probleem.
              Ik persoonlijk vindt het gewicht toch een nadeel, geen probleem maar wel nadelig.
              Om buiten in de natuur een ganse dag rond te lopen wordt ze op den duur toch wel wat zwaar rond uw nek.
              Verder kan ik enkel zeggen, aanschaffen dit speelgoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
                HI Dimitri,

Volgende 3 sets zijn allemaal gemaakt met deze lens (op een 1D MkIII)
                Temse in de Wolken: http://steendorp.smugmug.com/gallery/5781583_JvUMP
                Temse op Wielen: http://steendorp.smugmug.com/gallery/4378444_zNGwK
                Carnaval Temse: http://steendorp.smugmug.com/gallery/4378353_yUdus
                ik ben tevreden dit eens te lezen dat ik niet de enige ben die een 1D in combinatie met een superzoom gebruikt ;-))
                ... meeste mensen zouden dat als heiligschennis ofzo aanzien , maar ik vind het ook een geweldige combinatie om met prachtige shots thuis te komen!
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

Comment

Prachtig objectief!!!

Vooral op een ff is dit ideaal om te fotograferen als een alles in één lens.

Wil men specifiek gaan fotograferen (zoals een mooi portret of iets wat een groot diafragma vraagt) heeft men dan wel iets anders nodig, maar volgens mij is dit prachtig om te combineren met een andere body/keuzelens.

Had ik een ezeltje die geld sch**t, dan had ik ook al een 28-300 in huis
                  Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

Comment

Dimitri1974,

Ik heb die lens gekocht als alternatief voor het slepen met meerdere lenzen en wegens de korte scherpstelafstand met redelijke vergroting (close-up capaciteit voor libellen, hagedissen etc.). Zeer polyvalent, maar dit hang je echt niet (lang) aan je nek.
                    Op een 5D zijn de resultaten verbluffend zelfs in Jpeg. Met een 5DII (meer cropmogelijkheid) zal zo'n combinatie moeilijk te kloppen zijn als de ultieme superzoom (duur alternatief voor een Panasonic FZ of zo). Moet een droom zijn op een 1D.

Op een 40D was ik echter wat ontgoocheld. In raw beelden opslaan is een must, anders verlies je te veel. Ook van de extremen van de lens mag je niet het resultaat van een vaste brandpuntsafstand verwachten. De 300 f4 L IS geeft veel betere resultaten zelfs als je er wat verder weg mee moet blijven. Ook een 24-70 2.8 doet het langs de ander kant stukken beter.
                    Ook is de AF soms wat traag en heeft hij soms wat hulp nodig (met de hand in de buurt brengen).

De soepelheid in gebruik maakt natuurlijk veel goed. In elk geval veel beter (ook 4 x duurder en 3x zwaarder) dan de Tamron 28-300 VC.

Hou er wel rekening mee dat ze op een FF camera een ander bereik heeft dan op een 1,6 crop camera waar de 'groothoek' heel wat kleiner wordt maar de tele uiteraard virtueel wat langer.

Gerd Antwerpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
                      Ik ben eveneens in het bezit van dergelijke lens en dit sedert ongeveer 1 maand.
                      Ik ben net terug van een weekje Mauritius en ik kan zeggen dat wat mij betreft deze lens onder alle omstandigheden goed werkt.
                      Ik heb deze gebruikt in felle zon en onder bewolkte omstandigheden, geen enkel probleem.
                      Heb foto's genomen binnen, zonder flits, deze had ik niet mee en daat is zelfs geen probleem.
                      Ik persoonlijk vindt het gewicht toch een nadeel, geen probleem maar wel nadelig.
                      Om buiten in de natuur een ganse dag rond te lopen wordt ze op den duur toch wel wat zwaar rond uw nek.
                      Verder kan ik enkel zeggen, aanschaffen dit speelgoed.
                      op welke camera ??
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                        ik ben tevreden dit eens te lezen dat ik niet de enige ben die een 1D in combinatie met een superzoom gebruikt ;-))
                        ... meeste mensen zouden dat als heiligschennis ofzo aanzien , maar ik vind het ook een geweldige combinatie om met prachtige shots thuis te komen!
                        Ik vind dit zelfs een zeer geslaagde combinatie. Alsof ze voor elkaar gemaakt zijn

Mijn broer heeft een tijdje geleden deze foto's van de garnalenvissers te paard gemaakt in Oostduinkerke. Omstandigheden waren niet ideaal. De zon kwam en ging terug weg. Redelijk wat wind, dus de "IS" kwam zeer goed van pas.

Canon EOS 5D + 28-300 IS L: http://gspep.smugmug.com/gallery/6338113_6f5uT (om ook een voorbeeld in combinatie met de 5D te hebben)
                        Peter
                        2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                        gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Lens staat op EOS 350D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
                            Lens staat op EOS 350D
                            Nee nee, EOS 350D staat op 28-300
                            Je let toch wel op dat het gewicht van de lens niet aan de vatting hangt hé? ik durfde dat al niet met een 5D, en die is toch al vrij robuust.

Comment

Ik heb hem sinds een paar dagen
                              Met 1D mark III inderdaad een droom en je spaart een abonement voor de fitnis uit want zwaar is de combinatie wel
                              Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Uiteraard hangt de lens aan de vatting maar ik weet wat ge bedoeld.
                                Ik zorg er altijd voor dat ik de combinatie bij de lens vasthoudt en zo de zaak wat ondersteun.
                                In somige omstandigheden zal dit niet kunnen, dit is al wel voorgevallen, als U er dan voor zorgt dat de lens recht naar beneden hangt valt het nog mee (denk ik) wat eventuele schade betreft.
                                Tot op heden is ze er (bijna) nog niet afgeweest en nog geen schade vast te stellen.

Comment

Working...
                                X