Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens ook ok voor tele?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Macro lens ook ok voor tele?

    no offense maar ik denk dat die tamron weggesmeten geld is...

    dan kan je al evengoed het geld wat ze kost aan mij geven

    Moest je voor een zoomlens met "macrofunctie" gaan, kies dan op zijn minst 1:2... 1:3.5 is gewoon niets voor macro.

    Goede raad : Zet je koopdrang even aan de kant en spaar voor de Sigma 150 2.8 Je zal het je heus niet beklagen. Ik weet best wel hoe je je voelt hoor want ik koop ook graag nieuwe spullen maar ben daar toch wat nuchterder in geworden. Trouwens, de kans dat je die Tamron 2e-hands wegkrijgt is volgens mij ook klein...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #17
      Re: Macro lens ook ok voor tele?

      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      no offense maar ik denk dat die tamron weggesmeten geld is...

      dan kan je al evengoed het geld wat ze kost aan mij geven

      Moest je voor een zoomlens met "macrofunctie" gaan, kies dan op zijn minst 1:2... 1:3.5 is gewoon niets voor macro.

      Goede raad : Zet je koopdrang even aan de kant en spaar voor de Sigma 150 2.8 Je zal het je heus niet beklagen. Ik weet best wel hoe je je voelt hoor want ik koop ook graag nieuwe spullen maar ben daar toch wat nuchterder in geworden. Trouwens, de kans dat je die Tamron 2e-hands wegkrijgt is volgens mij ook klein...
      Goeie raad aanvaard!
      Canon 30D
      http://www.flickr.com/photos/pascal_s/

      Comment


      • #18
        Re: Macro lens ook ok voor tele?

        Als tele en macro zijn de sigma 150,mm en de Sigma en Tamron 180mm prima. 2e hans komt regelmatig voor, meestal wegens te weinig gebruik, maar verwacht geen erg extreme koopjes want deze lenzen zijn gewild.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #19
          Re: Macro lens ook ok voor tele?

          Voor vogeltjes zal je eerder naar 400mm (of meer) moeten.

          Een 150 of 180mm macro kan je zonder problemen gebruiken als tele, maar hou er rekening mee dat zo'n macrolens door de trage AF niet geschikt is voor actiefoto's.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X